Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن فاطمی نیا با اشاره به نبود اعتبارات برای ساخت مصلی ها گفت: بودجه ای برای ساخت مصلی در نظر گرفته نمی شود که این موضوع باعث توقف ساخت این پروژه ها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، مصلی شهر سمنان که عملیات ساخت آن از سال ۷۹ آغاز شده است، پس از گذشت دودهه همچنان ناتمام مانده وحتی شبستان اصلی آن جهت اقامه نمازجمعه به طور کامل آماده سازی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ومردم متدین ودین مدارشهر سمنان که هرجمعه برای اقامه نماز مشتاقانه حضور می یابند، همچنان ازداشتن مصلی مناسب محروم هستند و جمعه ها سرگردان برای برپایی نماز گاهی به مصلی و گاهی با برودت هوا به مسجد امام می روند.

حجت الاسلام محسن فاطمی نیا مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به وضعیت کنونی مصلی های استان، گفت: ساخت مصلی در شهر سمنان بدون انجام یک مهندسی دقیق و محاسبه شده صورت گرفته است و شاید برای شهر سمنان با جمعیت نزدیک به ۲۰۰هزارنفر ساخت مصلی با وسعت ۱۶ هزار متری ضرورتی نداشته وما در حال حاضر باری را به دوش گرفته ایم که برای ما سنگین است.   وی در رابطه با طولانی شدن ساخت مصلی سمنان اظهار کرد: سوء مدیریت در کارها و عدم تناسب بین هزینه و وسعت انجام کار باعث شده است که بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز نتوانسته  ایم مصلی در خور شان مردم این شهرداشته باشیم و باید با یک برنامه ریزی مناسب و ساخت مرحله ایی و گام به گام آن را تکمیل کنیم.   فاطمی نیا با انتقاد از نگاه تک بعدی و استفاده یک منظوره از مصلی گفت: با توجه به اینکه تا بهره برداری نهایی از این پروژه نیاز به پرداخت هزینه های میلیادی است، استفاده تک بعدی از مصلی فقط جهت برپایی نماز جمعه کار اشتباهی است و با رایزنی های صورت گرفته با ارگان های مختلف در صدد هستیم مصلی را از حالت تک بعدی خارج و آن را تبدیل به یک پایگاه چند منظوره کنیم که نه فقط جمعه ها بلکه در طول هفته ازآن برای انجام امورمختلف بهره برداری شود.    وی با بیان اینکه در بسیاری از شهر های استان نیاز به ساخت مصلی نبوده است، از احداث تنها هشت مصلی دربعضی از شهرهای استان به فراخور نیاز استان خبرداد و درخصوص پیشرفت فیزیکی این مصلی ها گفت:  پروژه مصلی سمنان ۵۰ درصد، شاهرود ۵۰ درصد، دیباج ۵۰ درصد، بیارجمند ۵۰ درصد، دامغان ۴۵ درصد، شهمیرزاد ۳۰ درصد، مهدی‌شهر ۳۰ درصد، گرمسار ۱۰ درصد و سرخه ۱۰  درصد پیشرفت فیزیکی داشته ‌اند که در حال حاضر بودجه‌ای برای ادامه روند ساخت این مصلی ها وجود ندارد.   مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سمنان در خصوص اعتبارات پرداخت شده جهت ساخت مصلی های مذکور خاطر نشان کرد : تاکنون هزینه های صورت گرفته برای ساخت از محل اعتبارات شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سفرهای ریاست جمهوری و رهبری بوده است و اعتبارات دولتی به تنهایی برای ساخت این مصلی ها کافی نیست و در حال رایزنی با دستگاههای مختلف و همچنین با خیرین برای اتمام پروژه های مربوطه هستیم.   فاطمی نیا در رابطه با فعالیت های ائمه جمعه در دوران کرونا بیان کرد: طبق فرموده رهبری که نمازهای جمعه باید قرارگاه باشند درطول این مدت یک سال  حضور بیماری کرونا مساجد و مصلی ها مامن و قرارگاه کمک به متضررین کرونا و نیازمندان بوده است، و با محوریت و مدیریت ائمه جمعه استان و زیرنظر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، کمک های مردمی که خوشبختانه رقم قابل توجهی هم بوده است جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.    وی همچنین از حضور ائمه جمعه در تمامی  ۱۹شهر استان خبرداد و افزود: خوشبختانه در تمامی شهرهای استان ائمه جمعه حضور دارند و در دوره های سه ساله انتصاب می شوند که معمولا سه دوره تمدید می شوند که اهداف و پروزهاای خود را به سرانجام برسانندو با حقوق بسیار ناچیز و تبرکی از سوی مقام معظم رهبری و زیر نظر نماینده ولی فقیه و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فعالیت می کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برای ساخت فاطمی نیا شهر سمنان ساخت مصلی ۵۰ درصد مصلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نشست بررسی طرح‌های نیمه تمام استان‌های یزد، هرمزگان، مرکزی و زنجان به ریاست وزیر کشور و با حضور استاندار یزد به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.   استاندار یزد در این نشست، با اشاره به وجود ۱۲۸۰ طرح ملی و استانی نیمه تمام در استان یزد گفت: از این تعداد ۱۶۷ طرح ملی و ۱۱۱۳ طرح استانی است که در مجموع تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۱۷ همت اعتبار است.   فاطمی در ادامه به آخرین وضعیت اجرای طرح‌های مذکور اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی ۵۳۶ طرح کمتر از ۵۰ درصد، ۲۴۱ طرح بین ۵۰-۷۰ درصد و ۳۳۶ طرح بالای ۷۰ درصد است.   استاندار یزد با اشاره به عزم جدی دولت جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام شاخص و مورد مطالبه عموم مردم استان‌ها در قالب طرح «ایران یار»، اظهارکرد: براساس شاخص‌های ابلاغی طرح کشوری تکمیل طرح‌های نیمه تمام، طرح‌های اولویت دار استان یزد در دو گروه تقسیم بندی شد.   وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور در دو گروه «طرح‌های ملی_استانی» و «شهرستانی_ محلی» تعریف شده است، افزود: در گروه طرح‌های ملی_ استانی ۳۱ طرح شامل ۴ کلان طرح اقتصادی و ۲۷ طرح عمرانی قرار گرفته که تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.     فاطمی تعداد طرح‌های منتخب با ویژگی‌های شهرستانی_محلی را ۳۵۶ مورد دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۱۸۶ طرح عمرانی و ۱۷۰ طرح اقتصادی هستند که تکمیل اینطرح‌ها به ترتیب قریب به ۲۰ همت اعتبار و ۲۵ همت تسهیلات نیاز دارد.   وی در پایان اظهارکرد: به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد در قالب طرح مورد پیگیری دولت سیزدهم، دو سبد پیشنهادی مذکور مبتنی بر مطالبات و نیازمندی‌های مردم تدارک دیده شده است تا پس از نظر سنجی و اولویت بندی طرح ها، اقدامات مربوط به تکمیل آن‌ها انجام شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست
  • رییس جمهور طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را اجرا کند
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • راکد ماندن ۱۰ ساله ساخت استخر شنای سرپوشیده آموزش و پرورش بردسکن
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد نیازمند اعتبار
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • روحانیان و ائمه‌جمعه اهل‌سنت آذربایجان‌غربی جنایات اخیر رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند