Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@15:44:45 GMT

تولید ایران خودرو و سایپا کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۰۱۳۸

تولید ایران خودرو و سایپا کاهش یافت

تولید خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور طی بهمن ماه نزولی شد. این در حالی است که خودروسازان و مدیران وزارت صنعت همواره وعده هایی را برای رشد تولید خودرو و متعادل شدن قیمت ها در بازار داده اند.

 تولید انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو و گروه صنعتی سایپا طی بهمن‌ماه امسال با افت همراه شد به طوری که تولیدات ایران خودرو 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد و تولیدات سایپا 2.8 درصد کمتر از بهمن سال گذشته بوده است.

تولید این دو شرکت خودروساز در دی ماه نیز نزولی شده بود به طوری که تولید انواع خودرو در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.7 درصد افت داشت.

بررسی آمار تولید خودرو طی بهمن امسال نشان می‌دهد در این مدت 95 هزار و 682 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به بهمن 98 رشد 2.6 درصدی را نشان می‌دهد. با توجه به منفی بودن میزان رشد تولیدات ایران ‌خودرو و سایپا در این ماه می‌توان نتیجه گرفت که رشد 2.6 درصدی تولید انواع خودرو در بهمن‌ماه به افزایش تولید خودروسازان خصوصی مربوط می‌شود.

در یازدهمین ماه امسال 88 هزار و 427 دستگاه سواری در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.4 درصد افزایش داشته است.

در این مدت تولید ون 50درصد، وانت 21.5 درصد و همچنین مینی‌بوس و میدل‌باس 11.3 درصد افت داشته و در مقابل، تولید اتوبوس و همچنین کامیونت، کامیون و کشنده با افزایش همراه بوده است.

---

بررسی وضعیت تولید انواع خودرو از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه نیز نشان‌دهنده رشد 19 درصدی است به طوری که در این مدت 910 هزار و 176 دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده است. طی 11 ماهه امسال 828 هزار و 319 دستگاه سواری در کشور تولید شده که نسبت به 11 ماهه سال قبل با رشد 18.5 درصدی همراه بوده است.

* افت 1.5 درصدی تولید ایران خودرو

بررسی وضعیت تولید گروه صنعتی ایران ‌خودرو طی بهمن امسال نشان می‌دهد در این مدت 46 هزار و 745 دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی تولید شده که نسبت به بهمن سال قبل 1.5 درصد افت داشته است. در این ماه 46 هزار و 372 دستگاه سواری توسط ایران خودرو تولید شده که نسبت به بهمن سال گذشته 0.4 درصد رشد داشته است.

تولید انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه نیز 465 هزار و 41دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36.3 درصد افزایش داشته است. در این مدت 459هزار و 269 دستگاه سواری توسط ایران خودرو تولید شده که در مقایسه با 11 ماهه سال قبل 37.3 درصد افزایش داشته است.

---

* کاهش 2.8 درصدی تولید سایپا

در مورد وضعیت تولید گروه صنعتی سایپا طی بهمن ‌ماه امسال نیز باید به افت 2.8 درصدی تولید انواع خودرو اشاره کنیم به طوری که در این مدت 40 هزار و 711 دستگاه انواع خودرو توسط سایپا به تولید رسیده است.

طی بهمن امسال سایپا 35 هزار و 240 دستگاه سواری تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

تولید انواع خودرو طی 11 ماهه امسال توسط گروه سایپا 384 هزار و 792 دستگاه بوده که نسبت به 11 ماهه سال قبل 0.1 درصد کاهش را تجربه کرده است.در این مدت 325 هزار و 864 دستگاه سواری توسط گروه سایپا تولید شده که 3.3 درصد کمتر از تولیدات مدت مشابه سال قبل است.

---

افت تولید ایران‌خودرو و سایپا در حالی اتفاق افتاده که مدیران خودروساز و وزارت صنعت همواره وعده افزایش تیراژ تولید خودرو را داده‌اند تا از این طریق میزان عرضه خودرو بالا رود و قیمت ها در بازار تعدیل شوند.

خودروسازان در عین حال، افزایش 50 درصدی تیراژ تولیداتشان را منوط به آزادسازی قیمت خودرو دانسته بودند. آنها می‌گویند بابت تولید هر خودرو به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه زیان قابل توجهی را ثبت می‌کنند که این زیان در صورت‌های مالی خودروسازان بورسی قابل مشاهده است. در مقابل، قطعه سازان آزادسازی قیمت ها را راه حل مشکلات صنعت خودرو نمی دانند. در این مورد مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه آزادسازی قیمت خودرو به ضرر قطعه‌سازان و مردم است، گفته بود: در صورت کاهش قیمت مواد اولیه قطعات، قیمت کارخانه‌ای خودروها ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش تولید خودرو طی دی و بهمن ماه در حالی اتفاق افتاده که خودروسازان طی ماه های گذشته نسبت به فروش فوق العاده و پیش فروش یک ساله محصولاتشان اقدام کرده اند و حالا مشخص نیست سرنوشت تحویل این خودروها چطور باشد و آیا خریداران می‌تواند سر موعد خودروی خود را تحویل بگیرند یا خیر.

/فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تولید شده که نسبت دستگاه انواع خودرو تولید انواع خودرو مدت مشابه سال قبل انواع خودرو توسط انواع خودرو دستگاه سواری ایران خودرو تولید خودرو درصدی تولید نشان می دهد گروه صنعتی توسط گروه خودرو طی بهمن ماه طی بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید

با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید محصول پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال کاری ۱۴۰۳، در کم‌تر از دوماه به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید. - اخبار بازار -

ایکوپرس- گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه را از 400 دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به 700 دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.

این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار امسال صورت گرفته است.

به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودرو‌های جدید تولید ایران
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۹۰ میلیونی شد
  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری