Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن ایرانی کرونا تولید محققان انستیتو پاستور دو هفته دیگر وارد مرحله سوم آزمایش انسانی می‌شود. 2 تا 4 میلیون دُز تا فروردین 1400 تولید می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علیرضا رئیسی با تأکید بر اینکه واکسن پاستور واکسن مشترک نیست، افزود : ما فناوری را از کوبا خریدیم و خودمان واکسن را تولید می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور بهداشت وزیر بهداشت تصریح کرد: هم اکنون ما در مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن انیستیتو پاستور هستیم و این نخستین واکسن ایرانی کروناست که به دستمان می رسد.
آقای رئیسی خاطر نشان کرد: واکسن کرونای پاستور در مرحله سوم آزمایش انسانی 50 هزار دُز تزریق می شود که این مرحله دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.
سحنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از فروردین 1400، ماهانه دو تا 4 میلیون دُز از واکسن انیستیتو پاستور در دست ما خواهد بود.
 
تقسیم بندی زمانی اولویت های تزریق واکسن
آقای دکتر رئیسی با اشاره به سند ملی واکسیناسیون کشور مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تزریق واکسن در مرحله اول شامل دو گروه کارکنان بهداشت و درمان و مراکز نگهداری سالمندان و معلولان ذهنی جسمی، جانبازان شیمیایی تنفسی بویژه بالای 50 درصد و یک سری از مشاغل دیگر از جمله غسال ها و آزمایشگاه ها و مطب های پزشکان خواهد بود، در مرحله دوم طبق سن افراد، افراد بیش از هشتاد سال، بیش از هفتاد و پنح سال، بیش از هفتاد سال، بیش از شصت و پنج سال و سپس افراد دارای بیماری زمینه ای 16 تا 64 سال را شامل میشود، بعد از این افراد مرحله چهارم و عموم مردم هستند.
وی درباره زمان تقریبی تزریق واکسن گفت: ما با واکسیناسیونی که از پنجشنبه شروع کردیم خانه سالمندان و مراکز نگهداری معلولان و جانبازان را واکسینه می کنیم و سپس واکسنی که امروز به میزان 250 هزار دوز واکسن چینی وارد شد و 200 هزار دوز واکسن اسپونتیک روسیه نیز که تا اوایل هفته آینده وارد کشور می شود با حدود 100 هزار دوز هم که از هندوستان وارد می شود و پیش بینی ما این است که یک میلیون دوز هم از سبد کوواکس قبل از سال جدید به دست ما می رسد با این میزان واکسن ها انتظار داریم با جمعیت مورد نظر اولویت بندی ها تا افراد سالمند بالای هفتاد و پنج سال تا فروردین واکسینه شوند افراد هفتادسال تا اردیبهشت، شصت و پنج ساله ها از خرداد تزریق واکسیناسیون داشته باشند ضمن اینکه افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند در این گروهها اولویت دارند.

ادامه فعالیت ها برای تولید واکسن های ایرانی کرونا
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسنی که امروز در بیمارستان رسول اکرم تزریق ان انجام شد گفت: این واکسن انستیتو رازی و تولید داخل است ضمن اینکه از معدود واکسنهای دنیاست که سه دوز دارد، دو دوز ترریقی و یک دوز آن استنشاقی است. این واکسن یکی از واکسنهایی است که در کشور ما مرحله انسانی آن امروز آغاز شده است.
وی در ادامه به واکسن کووبرکت اشاره کرد و گفت: نتایج مرحله اول کووبرکت هم تا 14 اسفند مشخص و به شرکت سازنده تحویل داده خواهد شد که اگر موفقیت آمیز باشد می توانند مرحله دوم را آغاز کنند.
وی گفت: مرحله دو و سه کووبرکت ادغام یافته و پیش بینی می شود مرحله دوم و سوم تا اواسط اردیبهشت به اتمام برسد تا تولید نیمه صنعتی ان از اواخر اردیبهشت به میزان یک تا یک و نیم میلیون دوز در ماه آغاز شود که اگر مراحل با موفقیت طی شود اواخر خرداد به تولید 10 میلیون دوز در ماه خواهیم رسید.
 
به هیچ وجه تزریق واکسن کرونا خارج از اولویت ها نداریم
آقای دکتر رئیسی با تأکید براینکه بهیچ وجه واکسن خارج از اولویت ها تزریق نمی شود گفت: واکسن ها در سامانه بهداشتی کشور ثبت می شود و تنها بر اساس اولویتها خواهد بود و خارج از این اولویت ها نخواهد بود.
وی با تأکید براینکه هیچ کسی نمی تواند خارج از سیستم بهداشتی کشور واکسن بزند گفت: اگر تهیه واکسن از بازار سیاه مد نظرشان باشد، اولا زنجیره نگهداری و انتقال واکسن کار ساده ای نیست و توصیه هم می شود به این سمت و سو نروید که اگر کسی به این اسم واکسنی دارد با اطمینان می گویم که کلاهبرداری است چون اگر واکسن واقعی باشد از چه طریقی وارد شده؟ چرا که مثلا دمای منهای 20 زنجیره نگهداری واکسن اسپونیتک است و خارج از نظام شبکه کسی نمی تواند واکسنی از جایی تهیه کند .

تابستان سال اینده نوبت تزریق واکسن من می رسد
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: من هنوز واکسن نزده ام و فکر نمی کنم به این زودی نوبت من برسد چون بیماری زمینه ای ندارم سن من هم بالا نیست شاید تابستان آینده به بعد نوبت من بشود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن کرونا آزمایش انسانی مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کرونا تزریق واکسن اولویت ها مرحله دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: شهنام عرشی گفت: طرح آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در اواخر سال گذشته در بندر خمیر در استان هرمزگان از اواخر سال گذشته آغاز شده است، در حال حاضر این واکسن‌ها تامین شده است و تا ۱۰ روز آینده عملیات تزریق برای کودکان انجام خواهد شد.
وی افزود: تزریق واکسن پنوموکوک سالانه از یکهزار و ۵۰۰ مرگ و واکسن روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری کودکان جلوگیری خواهد کرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین و خریداری آنها فراهم شده و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و امیدواریم از سال آینده تولید داخلی این واکسن در کشور انجام شود.

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام
  • شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت