Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه، روند فعالیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در استان با نظارت بیشتری همراه شده است.

حسین مالکی روز دوشنبه افزود: اگرچه از ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا در استان روند نظارت بر فعالیت پایانه‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی برون استانی در دستور کار قرار گرفت اما با شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی این اقدامات تشدید می‌شود و مقرر شده است یک گروه از مرکز بهداشت در محل پایانه‌ها مستقر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا همچنان شست‌وشوی پایانه‌ها و ضدعفونی کردن سالن‌ها و سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد و بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در پایانه‌ها نظارت می‌شود.

مالکی همچنین از بسته شدن سالن‌های انتظار ناوگان حمل بار خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از تجمع رانندگان در سالن انتظار، علاوه‌بر تعطیل کردن سالن، ساعت اعلام بار رانندگان به صورت مجازی انجام می‌گیرد و از طریق بلندگو در سطح محوطه نوبت‌دهی رانندگان اعلام می‌شود.

به گفته معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، حمل و نقل مسافر به صورت ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان، تست‌گیری از رانندگان بخش مسافر و بار، جمع‌آوری وسایل مشترک نظیر لیوان‌های آب، پایش مسافران مبتلا به کرونا از طریق سامانه سروا و برخورد با رانندگانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از دیگر اقداماتی است که در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا در پایانه‌ها اجرا می‌شود.

مالکی در ادامه از کاهش ۳۲ درصدی ترددهای ورودی و ۳۰ درصدی ترددهای خروجی از استان در سالجاری خبر داد و  گفت: همچنین ترددهای بین شهرستانی در استان نیز ۹ درصد کاهش داشته است.

وی به کاهش ۴۲ درصدی تعداد مسافر در استان نیز اشاره کرد و گفت: در سالجاری مسافرت با ناوگان اتوبوس ۵۸ درصد، با مینی‌بوس ۵۰ درصد و با سواری ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گفته مالکی، حمل و نقل بار در استان طی سالجاری در مقایسه با سال گذشته تفاوت نداشته است و ناوگان حمل بار استان چهار هزار و ۸۰۰ تن کالا جابه جا کرده است.

به گزارش ایرنا، ناوگان باری چهارمحال و بختیاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ راننده با ۷ هزار و ۵۰۰ خودرو و ناوگان مسافری این استان ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو دارد.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سه مورد مبتلای به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در این استان شناسایی شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری ویروس جهش یافته ناوگان حمل شیوع کرونا پایانه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی حیدری با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و استان اظهار داشت: لایروبی بند بوروئیه (کرخنگان) و بند شماره ۱ هرات، ترمیم و بهسازی آبگیر بند ۲ و دستک آن و نصب دریچه‌های تنظیم سیلاب در ورودی این بند و همچنین ترمیم و بهسازی سرریز بند بوروئیه (کرخنگان) و تعمیر لوله خروجی این بند از مهم‌ترین اقدامات درشهرستان خاتم جهت مواجهه با سیل احتمالی بوده است. 
وی در ادامه افزود: لایروبی رودخانه‌های مرکز و اطراف روستای چاهک و لایروبی و ترمیم دیواره رودخانه در محل دهانه ورودی و خروجی پل‌های خطر ساز در ورودی روستای چاهک و ۵ کیلومتری شهر هرات به منظور بالابردن ایمنی و آبگذری بهتر سیلاب از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان بوده است. 
رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست، در ادامه تصریح کرد:تعمیر و بهسازی دیواره آبگیر ورودی بند‌های ۱ و ۲ مروست و همچنین لایروبی این بند‌ها از جمله اقداماتی بوده اند که در شهرستان مروست انجام شده است. 
حیدری به لایروبی رودخانه‌های شهرستان مروست اشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌های ترکان، چنارناز، مروست و همچنین لایروبی دهانه ورودی و خروجی پل‌های خطر ساز در منطقه ترکان نیز در این راستا صورت گرفته است. 
وی در پایان گفت: انجام این اقدامات به معنی ایمنی کامل از خطرات سیل نیست و همشهریان باید در زمان وقوع سیل نکات ایمنی از جمله دوری از محل عبور سیلاب و عدم توقف و اتراق در بستر و حریم رودخانه‌ها را رعایت نمایند و به محض مشاهده سیلاب در بالادست شهرها، روستا‌ها و مراکز جمعیتی به مقامات محلی اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • دبیرخانه بومی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • رسیدگی به ۸۵ درصد شکایات مردمی سامانه ۱۲۴
  • رسیدگی به ۸۵ درصد شکایات مردمی سامانه ۱۲۴ در چهارمحال و بختیاری
  • جابجایی سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافری سیستان و بلوچستان