Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین امینیان روز دوشنبه در نشست قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، وضعیت فعلی کرونا در این شهرستان بر اساس آمارها را به نسبت مطلوب عنوان کرد و افزود: میزان تاب‌آوری و آستانه تحمل مردم در مقابل کرونا پایین آمده است و باید با حساسیت و صبوری در زمینه مدیریت بیماری رفتار کرده و مردم را با تشویق و ترغیب به مشارکت بیشتر دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد مقابله با کرونای هشترود همچنین بر ارتقای سطح آگاهی مردم تاکید کرد و اظهار داشت: موج چهارم بیماری یک موضوع خیالی نیست و نگرانی جدی در مورد آن وجود دارد؛ به همین دلیل انتظار می‌رود مردم به طرق مختلف از خطر پیش‌رو آگاهی داشته باشند. 

امینیان همچنین به اقدامات خلاقانه اعضای قرارگاه طرح شهید سلیمانی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: ورود نیروهای تازه‌نفس در تیم‌های غربالگری، حمایتی و نظارتی، بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های مرجع مانند ورزشکاران، هنرمندان و طلاب و استفاده از ظرفیت و بستر شبکه آموزشی شاد با تولید و انتشار بسته‌های آموزشی بهداشتی از جمله این اقدامات مبتکرانه است. 

وی اضافه کرد: اعضای این قرارگاه همچنین با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در جهت ایجاد حساسیت عمومی و مردمی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جامعه را به سمت تحمل و بردباری طی چند ماه آینده سوق می‌دهند.

وی با بیان اینکه بی‌سامانی مراکز پرخطر مانند دستفروشان و بازار هفتگی در آستانه عید، تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی است، اظهار داشت: هرگونه سهل‌انگاری ما را به سرنوشت استان‌های قرمز کشور دچار می‌کند.

فرماندار هشترود همچنین با انتقاد جدی از ملاحظه‌کاری افراطی برخی دستگاه‌های نظارتی، اعمال نظارت‌های جدی بر مراکز پرخطر کرونا از جمله وادی رحمت، خطوط مسافرکشی، بازار هفتگی، دستفروشان شهر، جایگاه‌های سوخت، دفاتر پیشخوان و بانک‌ها را خواستار شد.

وی گفت: بی‌توجهی به ساماندهی دستفروشان و ایجاد تجمع و تراکم جمعیت در هسته اصلی شهر و همچنین مشکلات جدی بازار هفتگی در این شرایط حساس قابل چشم‌پوشی نیست و با توجه به اولویت سلامت و جان مردم، اگر مدیریت صحیح از سوی متولیان صورت نگیرد، ناگزیر به تعطیلی در آستانه نوروز خواهیم بود.

«امینیان» از شبکه بهداشت و درمان هشترود خواست تا شاخص‌های اصلی طرح شهید سلیمانی از قبیل شناسایی و غربالگری‌های چندباره افراد دارای بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای، جمعیت بالای ۶۵ سال و زنان‌باردار را با سازماندهی پیش ببرد و از شیوه‌های مراقبتی و حمایتی هر گروه نیز گزارش و آمار کمی و کیفی شفاف و دقیقی ارائه دهد.

فرماندار هشترود از گروه‌های مرجع نیز خواست تا به عنوان سفیران سلامت جامعه، مسئولیت خطیر انسانی و اجتماعی خود را که بی‌شک بر روی افزایش سطح آگاهی عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت، فراموش نکنند.
دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا نیز مهم‌ترین دلیل موفقیت کشور در مدیریت کرونا و رفع تنگناها را همکاری و همراهی مردم می داند و می‌گوید ویروس انگلیسی در تمامی استان‌های کشور چرخیده است و این ویروس جهش یافته تاکنون ۲۰ قربانی در ایران گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک هشترود مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک هشترود ویروس کرونا ماسک هشترود مراغه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود

قشلاقی در جلسه شورای اداری هشترود گفت:  پست برق ۴۰۰ کیلو ولت تا ۲ سال آینده احداث می‌شود و برق شهر‌های جنوب استان آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را که با مشکل انرژی در احداث برخی کارخانه‌ها و صنایع سنگین مواجه هستند تامین خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز منطقه و سرمایه گذاری صنایع در این شهرستان در شهرک‌های صنعتی و پایاب سد سهند احداث این پست لازم و حیاتی است.

قشلاقی همچنین از راکد ماندن قطعه پنج آزاد راه هشترود ـ مراغه انتقاد کرد و گفت: این قطعه به طول ۶ کیلومتر مسیر حیاتی برای شهر هشترود است چرا که این شهر را به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و آزاد راه هشترود ـ مراغه وصل کند.

وی گفت: مردم این شهرستان از راه ارتباطی روستایی دامناب که به جاده مرگ هم مشهور است رفت و آمد می‌کنند و هر روز شاهد بروز تصادف هستیم.

فرماندار هشترود ادامه داد: برخی کار‌های ساختمانی و عملیاتی این قطعه تمام شده و فقط مطالبات زمین‌های کشاورزان و ۲ دهنه پل و هموارسازی این‌مسیر مانده است که باید این مسیر تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی از ممنوعیت به کارگیری اتباع افغانی در کارگاه‌ها، باغ‌ها و مزرعه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ هم استانی‌ها از توقف در حاشیه روخانه‌ها دوری کنند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل، افتخارآمیز بود و غرور ملی را برانگیخت /با رفتارهای آزاردهنده نباید غرور و شادی مردم را از بین برد