Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@06:06:12 GMT

مرغ ۴۰ هزار تومانی هم پرید!

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۰۲۸۵

مرغ ۴۰ هزار تومانی هم پرید!

چندین ماه است قصه مرغ و قیمت‌های چندگانه و نایاب شدن آن در بازار همه را درگیر کرده و هر روز داستان تازه‌ای از این حوزه مطرح می‌شود حتی رسانه‌ها هم سر درگم مانده‌اند دم خروس را ببینند و قبول داشته باشند یا دلخوش به وعده‌های متولیان باشند.

مردم این اواخر حتی کارشان به جایی رسیده که برای خرید مرغ چندین فروشگاه را باید بگردند و دست آخر یا مرغ گیرشان نمی‌آید یا مرغی می‌خرند که گاهی ۱۰ هزار تومان در هر کیلو با قیمت مصوب (۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان )

فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ‌نامه‌ها و مصوبات تنظیم بازاری هم انگار فقط روی کاغذ و برای همان صاحبان امضاهایشان مهم است و خبری از اجرای این دستورها نیست چون اگر جز این بود هم مرغ به وفور در بازار وجود داشت و هم قیمتش همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌بود.

درج نرخ مصوب بی‌خاصیت

نکته جالب اینکه اگر در برخی فروشگاه‌های مواد پروتئینی مرغ بسته‌بندی شده‌ای یافت شود و حتی روی بسته‌بندی آن قیمت مصوب وجود داشته باشد بعضی از فروشندگان حاضر نیستند مرغ را به قیمتی که روی آن درج شده به مشتری عرضه کنند و مدعی‌اند همه بسته‌بندی‌ها قیمت مصوب ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان دارد اما قیمتش این نیست!

شهروندی با مطرح کردن این موضوع ضمن گلایه‌مندی از بازار نابسامان این روزهای بازار گوشت مرغ می‌گوید: برای خرید گوشت مرغ چندین فروشگاه که در همسایگی‌مان بودند، رفتم متأسفانه نتوانستم مرغ بخرم تنها جایی که مرغ داشت به من قیمت ۲۷ هزار تومان را اعلام کرد که در قیاس با قیمت‌های فروشندگان قبلی که قیمت را بالای

۳۲ هزار تومان گفته بودند منصف‌تر بود.

وقتی از فروشنده درخواست کردم دو عدد مرغ به من بدهد در کمال تعجب دیدم روی بسته‌بندی مرغ قیمت ۲۰هزار و۴۰۰ تومان زده شده و به فروشنده گفتم قیمت این مرغ گویا قیمت مصوبی هست که دولت اعلام کرده است که پاسخی جالب به من داد و گفت همه مرغ‌های موجود در بازار این قیمت روی بسته‌بندی‌شان خورده است اما ما همین مرغ را با قیمت ۲۶ هزار تومان خریدیم چطور می‌توانیم به ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان بفروشیم؟

گشت در بازار مرغ

در بازدید میدانی که از شرایط بازار مرغ در شهر مشهد داشتیم به نکات جالب توجهی برخورد کردیم و یکی از عجیب‌ترین موارد چسباندن بنرهایی روی یخچال برخی فروشگاه‌ها بود که روی این بنرها تصویر مرغ‌های بسته‌بندی شده وجود داشت از دور که نگاه می‌کنید یخچال پر از مرغ دیده می‌شود اما وقتی داخل فروشگاه می‌روید بنر را می‌بینید بدون اینکه داخل یخچال از بیرون مشخص باشد! از فروشنده‌ها که سراغ مرغ را می‌گرفتیم بیشتر آن‌ها می‌گفتند مرغ تنظیم بازاری نداریم و قیمت‌هایی دادند که فاصله‌ای قابل توجه با مرغ تنظیم بازاری داشت!

نکته دیگری هم که خیلی به چشم آمد به جز برخی از نقاط آن هم به صورت محدود، در بسیاری از نقاطی که سر زدیم از مرغ تنظیم بازاری خبری نبود و بعضی فروشندگان خرید گوشت مرغ قطعه شده را پیشنهاد می‌دادند موضوعی که بر اساس اعلام مسئولان غیرقانونی است!

وقتی داستان غیب شدن گوشت مرغ از بازار را از یک فروشنده پرسیدم پاسخ طعنه‌آمیزی داد و گفت: داستان گوشت مرغ تا وقتی که دست افراد خاص و مافیایی اداره شود همین است این برای مشهد تنها نیست کل کشور با این معضل مواجه‌اند!

تدوین شیوه‌نامه نظارت بر تولید و عرضه مرغ

با همه این اوصاف رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مصاحبه‌ای از اجرای شیوه‌نامه نظارتی بر بازار مرغ استان گفته است. اورانی مدعی شده شیوه‌نامه نظارت بر تولید و عرضه گوشت مرغ در شهرستان‌های این استان با هدف رصد و پایش جوجه‌ریزی، توزیع نهاده‌ها و برخورد قاطع با متخلفان تدوین شده است.

او در گفت‌وگو با ایرنا گفته گروه‌های بازرسی با فوریت برای بررسی وضعیت حوزه تولید و عرضه گوشت مرغ در شهرستان‌ها و اجرای دقیق مفاد شیوه‌نامه فعال می‌شوند تا آمار و اطلاعات و نحوه عملکرد در این بخش بهنگام منعکس شود.

در کشتارگاه‌ها باید ناظرانی از طرف مدیر جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مستقر شوند و بررسی دقیق روی ورودی مرغ به کشتارگاه‌ها و میزان گوشت استحصالی و تحویل شده به مباشران اداره صنعت، معدن و تجارت اعمال گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مدعی شده ۱۰۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شامل ذرت و کنجاله سویا از ابتدای آبان امسال در استان تأمین شده است. بر این اساس تمامی مرغداران از ۱۵ آذر موظف شدند ۱۰۰ درصد

مرغ گوشتی تولیدی خود را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند و قیمت گوشت گرم مرغ نیز برای مصرف‌کننده هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال است.

اورانی ادامه داد: ۷ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۸۷۲ قطعه جوجه‌ریزی طی دی ماه امسال در استان انجام و به طور متوسط روزانه ۲۵۰ هزار قطعه مرغ کشتار شده است.

وی قیمت مرغ زنده در خراسان رضوی را به ازای هر کیلوگرم حداقل ۱۴۴ هزار ریال و حداکثر ۱۶۲ هزار ریال ذکر کرد و گفت: میانگین قیمت مرغ زنده در این استان از دیگر استان‌های کشور کمتر است.

هشدار جدی به برهم زنندگان بازار مرغ گوشتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز با هشدار به برهم زنندگان بازار مرغ گفت: برخورد قاطع در انتظار دلالان و برهم زنندگان بازار مرغ استان به ویژه مشهد است.

سید مرتضی مدنی فدکی مدعی شده هم اکنون قیمت مرغ در خراسان رضوی کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و تخطی از این قیمت با هر عنوانی تخلف محسوب می‌شود. در شرایط جنگ اقتصادی زیبنده نیست عده‌ای سودجو که نقشی در تولید ندارند با التهاب‌آفرینی در بازار مرغ، کام مردم را تلخ کنند از این رو با همه اخلالگران با قاطعیت برخورد می‌شود.

او همچنین به این نکته اشاره کرده که خروج مرغ زنده به هر نحوی از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع و قطعه‌بندی مرغ هم خلاف است و با متخلفان از این قانون برخورد قاطع می‌شود.

با وجود این و باتوجه به نرخ‌نامه‌های جدیدی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص گوشت مرغ قطعه شده اعلام نموده و قیمت‌هایی که بعضاً به ۴۰ هزار تومان در هر کیلو هم نزدیک شده است چنانچه قیمت مرغ در بازار ساماندهی نشود بعید به نظر نمی‌رسد که در روزهای آینده شاهد قیمت‌های بالاتری در این حوزه باشیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرغ خراسان رضوی هزار و ۴۰۰ تومان تنظیم بازاری خراسان رضوی هزار تومان شیوه نامه بازار مرغ بسته بندی قیمت مصوب گوشت مرغ قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو

روزنامه دولتی ایران در گزارشی با عنوان پژو پارس پر حاشیه! نوشت: "طی روزهای اخیر فیلم‌های متعددی در فضای مجازی پخش شده که نشان می‌دهد، ثبت‌نام‌کنندگان خودرو پژو پارس که با افزایش 50 درصدی قیمت‌ها روبه‌رو شدند، بشدت از اقدام شرکت ایران خودرو، ابراز گلایه می‌کنند و حتی برخی از آنها در حال گریه هستند. این اتفاق دو نگاه فکری را ایجاد کرده است. ایران خودرویی‌ها می‌خواهند این‌گونه القا کنند که اکثر کسانی که در حال گریه هستند، دلالان و سودجویانی هستند که می‌خواهند با جنجال‌آفرینی، وزارت صمت و سایر ارگان‌ها را تحت تأثیر قرار دهند تا افزایش قیمت اتفاق نیفتد و آنها با قیمت سال گذشته به خودروی ثبت‌نامی خود برسند. در خیلی از کانال‌های تلگرامی این ادبیات پرتکرار شده اما نگاه دیگر این است که 100 هزار نفر با شرایط سختگیرانه‌ای که وزارت صمت اعلام کرده بود، در سامانه یکپارچه خودرو برای پژو پارس ثبت‌نام کردند و اکنون ضمن مواجهه با خلف وعده شرکت ایران خودرو، با گرانی 160 میلیون تومانی این خودرو روبه‌رو شدند؛ لذا تنها راهکار آنها برای برون‌رفت از شرایط فعلی، پناه بردن به دستگاه‌های دولتی چون وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی است. محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سؤال «ایران» مبنی بر اینکه آیا این سازمان می‌تواند به مردم کمک کند تا آنها بتوانند از معضل پیش آمده عبور کنند، گفت: بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، سازمان تعزیرات حکومتی، صالح به رسیدگی در پرونده‌های عدم تحویل خودرو تشخیص داده نشده و همچنین اعلام شده که دادگاه‌های حقوقی در زمینه پرونده‌های عدم تحویل خودرو صلاحیت رسیدگی دارند؛ لذا با وجود تمایل به کمک و حل‌وفصل چالش پیش آمده، از نظر قانونی این سازمان نمی‌تواند هیچ اقدامی انجام دهد و عملاً دادگاه‌های حقوقی مسئول پیگیری هستند."

عقب گرد شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت) با ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحد افت در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحد ایستاد. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با انجام بیش از ۴۰۴ هزار معامله دادوستد کردند. نمادهای فولاد، فملی، شپنا، نوری، شبندر، وغدیر و بملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

مراسم انعقاد قرار داد واگذاری شركت های استقلال پرسپولیس

مالکیت سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، فردا (چهارشنبه) طی مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ورزش و جوانان، مدبران عامل دو باشگاه و پیشکسوتان ورزشی بطور رسمی به خریداران واگذار می شود.

افزایش نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله

هر اسکناس دلار امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۸۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان داد و ستد شد. قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۷۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله شد. قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و حواله آن با افزایش ۱۹۹ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان قیمت خورد.

بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند

بانک مرکزی اعلام کرد: امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموع معادل ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شد که از این میزان ۱۲۴.۸ میلیون دلار آن معامله شد. به این ترتیب در معاملات امروز سامانه نیما از مجموع ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شده ۳۰۲ میلیون دلار آن به فروش نرسید.

طلای جهانی چند دلار شد؟

قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (۲۳ آوریل) افزایش یافت اما به دلیل کاهش نگرانی‌ها در مورد مناقشه گسترده‌تر در خاورمیانه، افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و کاهش تقاضای شمش به عنوان پناهگاه، نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای در جلسه قبل بود. بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کاهش قیمت سکه در بازار تهران

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۸۹۶ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۷۸۴ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. /ایرنا

حذف چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی

اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است. در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود. وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود. /مهر

پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد

پیمان پاک قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار گفت: یکسری حوزه‌ها را می‌توان بدون اینکه بحران به‌وجود بیاید، مصرف ارزی‌شان را مدیریت کرد، مثلا سال گذشته در حوزه واردات گوشت منجمد گوسفند و گوساله ارز ۲۸۵۰۰ تخصیص ندادیم و ارز این محصول را به تالار دوم منتقل کردیم. وی افزود: با فراوانی که اتفاق افتاد، قیمت این محصول از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۱۰ هزار تومان رسید و نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه با مدیریت درستی که انجام شد، کاهش قیمت هم اتفاق افتاد. وی بیان کرد: یکسری کالاها قابلیت این را دارد که در عین اینکه تاثیر کمتری در بازار و قمیت‌ها داشته باشد با یک مدیریت درست ارز مورد نیاز از تالار اول به تالار دوم منتقل شود و به آنها ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تعلق نگیرد.

هشدار یک مقام دولتی به ۲ سایت معروف فروش مسکن

ابوالفضل نوروزی - مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی - درباره بخش املاک دو سکوی معروف اینترنتی گفته که چنانچه این دو سایت تا هفته آینده احراز هویت مالک و کد پستی ملک را فراهم نکنند، مسدود خواهند شد. به گفته وی، بعضا دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و نسبت به درج آگهی خانه‌هایی که وجود خارجی ندارند، اقدام می‌کنند. /ایسنا

درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

یک منبع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی به روند از سرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب ببخشد. به گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند. بر اساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ارسال کرده و منتظر پاسخ است. /مهر

بهادری جهرمی: واردات خودروی کارکرده صرفا از مناطق آزاد تصویب شد

بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز گفت: واردات خودروی کارکرده در این مقطعی که هستیم صرفا از مناطق آزاد تصویب شده و ابلاغ شده است آیین نامه دیگری در این زمینه ابلاغ نشده است. وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ هزار خودروی نو به ارزش بیش از ۲۲۲ میلیون دلار وارد شد که رشد ۲۰ برابری نسبت به ۱۴۰۱ داشته است. /ایرنا

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟