Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@04:19:08 GMT

درآمدزایی با تلفیق مکانیک و هنر/ دنبال علایق خود بروید

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۰۲۸۹

درآمدزایی با تلفیق مکانیک و هنر/ دنبال علایق خود بروید

نجمه شعبانی، ساکن اسفراین و دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه فردوسی مشهد است. او با تلفیق دو رشته هنر و مکانیک توانسته برای خود و ۸ خانوار دیگر اشتغالزایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سپهرآیین، در کارگاه این بانوی هنرمند اسفراینی، منسوجات بافت شامل پارچه های پالتویی، مانتویی ،شال گردن و منسوجات دکوراتیو مانند شال مبل، رومبلی ،کوسن، پادری، قالیچه و انواع تزئینات دکوراتیو تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال ۹۷ در کنکور ارشد هنر در رشته طراحی پارچه دانشگاه هنر تهران پذیرفته شد و از پاییز ۹۷ کار بافت پارچه را آغاز کرد، به مدت دو سال تک نفره و در منزل این کار را انجام می داد و از تیر ماه ۹۹ به صورت رسمی با مجوز اداره میراث فرهنگی اسفراین، کارگاه بافت پارچه را در روستای فرطان افتتاح کرد.

این بانوی کار آفرین در ابتدا کار را با ۳بافنده شروع کرد و هم اکنون نیز ۸بافنده به صورت برون سپاری پارچه ها را در منزل برای وی تولید می کنند.

شعبانی مشوق اصلی خود برای ادامه تحصیل و فعالیت در رشته پارچه بافی را همسرش عنوان کرد و گفت: همسرم وقتی دید به این کار علاقه دارم به اداره میراث فرهنگی شهرستان مراجعه کرد و با رئیس وقت آقای محمدی صحبت کرد و از سوی اداره میراث فرهنگی یک دستگاه بافت پارچه به صورت امانی در اختیار ما قرار گرفت.

 


 

وی ادامه داد:  با تشویق و همراهی همسرم این کار را گسترش دادم و به صورت کارگاه حرفه ای، پارچه‌هایی با کیفیت ویژه با الیاف طبیعی پنبه، پشم ،پشم شتر و ابریشم را تولید کردیم که هم کارآفرینی برای زنان شهرستان ایجاد شد و هم صنعت پارچه بافی که از قدیم در اسفراین رواج داشت را به شکل مدرن تر و به روزتر احیا کنیم و بتوانیم روزی شاهد گسترش و ارتقاء اش باشیم .

این بانوی کارآفرین اسفراینی افزود: هدف ما این است که کارگاهی که با سه نفر شروع شده را گسترش دهیم و گستره محصولات را افزایش دهیم .

وی هدف بزرگتر را ایجاد زنجیره تولید از  فرآوری ، تهیه، رنگ رزی، بافت و در نهایت تبدیل آن به محصول در کارگاهش ذکر کرد و گفت: افزایش تولید باعث اشتغال افراد بیشتری شده و باعث ارز آوری شود چراکه به فکر صادرات محصولات تولیدی هستم و در حال حاضر هم به صورت محدود  به ۲ الی ۳ کشور صادرات تک عددی داشتیم که می‌خواهیم این کار را گسترش دهیم تا روزی که این صادرات سهم عمده‌ای در شهرستان داشته باشد.

شعبانی با بیان اینکه شرایط کرونا باعث شد که در زمان قرنطینه کارگاه تعطیل شود، اظهار کرد: تعطیلی کارگاه باعث شد که سفارش ها عقب بیافتد و تامین سفارشات دشوار شد و مجبور شدیم به مدت زیادی سفارش قبول نکنیم و بیکار بودیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه کرونا در میزان سفارش و فروش ما تاثیر نداشت و هم اکنون سفارش هایی که از تک عددی شروع شده به پذیرش سفارش از گالری های بزرگ به صورت انبوه رسیده است.

 این بانوی کارآفرین اسفراینی خواستار حمایت مسئولان از کارگاهش شد و گفت: سال های گذشته اداره میراث فرهنگی بافنده ها را بیمه می کرد که باعث انگیزه، اعتماد و اشتیاق بافنده ها می شد اما هم اکنون بافنده ها به دلیل اینکه بیمه نمی شوند مایل به این که کار نیستند.

 شعبانی تاکید کرد: این کار به دقت، ظرافت و زمان زیادی احتیاج دارد و با توجه به تورم بازار ،درآمد این شغل کفاف یک زندگی را نمی دهد.

 وی با بیان اینکه ۱۲ سال بعد از دریافت آخرین مدرک تحصیلی‌اش در رشته مهندسی مکانیک ، دوباره شروع به تحصیل در یک رشته کاملاً غیر مرتبط (طراحی پارچه) کرد، گفت:  هدفم ایجاد یک کار و اشتغال برای خودم بود که بتوانم بدون نیاز به دیگران انجامش دهم و از آن کسب درآمد کنم و در این راه واقعاً تلاش کردم هم برای قبولی در کنکور و هم بعد از آن که در زمینه بافت پارچه با الیاف و طرح های مختلف در زمان ها مختلف وسایز  های مختلف تا بالاخره امروز به مرحله تولید رسیده و بازارش را پیدا کرده. امیدواریم به جایی برسیم که افراد بیشتری ما را بشناسند و بازار هدف مان بزرگتر شود.

وی گفت:  توصیه ام به افراد بیکار این است که فکر کنند به علایق شان و ببینند چه کاری از دستشان برمی آید و دنبالش بروند، مطمئناً موفق خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد می پرسند که رشته تحصیلی‌ات چه ربطی به شغل فعلی‌ات دارد، در جواب آنها باید بگویم که ما از تحصیلات اولیه هم استفاده کردیم  و با استفاده از دانش مکانیک، دستگاهی چهار پداله طراحی کردیم که در عرض ۱.۵ پارچه ها را با طرح های بسیار متنوع می توانیم ببافیم.

وی گفت: این دستگاه در ایران دو پداله‌اش موجود بوده و در واقع ما در ایران اولین تولید کننده این نوع دستگاه بودیم و در حال حاضر از این دستگاه ۵ عدد تولید شده و در آینده هم ۵ عدد دیگر تولید خواهد شد و امیدواریم با رفع نقص های این دستگاه بتوانیم در آینده به تولید انبوه برسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره میراث فرهنگی بافت پارچه پارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی خطیر: هفته‌های پایانی را با VAR برگزار کنند، صحت سنجی علایق رنگی داوران سخت نیست

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: از آقای تاج درخواست می کنم بازی های هفته های پایانی را با VAR برگزار کند...

طرفداری| مدیرعامل باشگاه استقلال از رییس فدراسیون فوتبال خواست مانع از تکرار اشتباهات داوری در هفته های باقی مانده لیگ برتر شود.

به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال، علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر اینکه داور مصاف استقلال و آلومینیوم بابت اعلام گل از سوی کمکش ناراحت بوده، اظهار کرد:

من این خبر را شنیدم ولی این اتفاق باور نکردنی است. مگر می‌شود داور به کمک خود بگوید چرا گل را اعلام کرده‌ای؟ این دیگر اشتباه داوری و اتفاق نیست، این یک فاجعه است! هفته گذشته در ورزشگاه آزادی گل سالم استقلال را نادیده می گیرند و این هفته هم شانس آوردیم کمک داور پرچم زد وگرنه این دو امتیاز هم مثل دو امتیاز بازی قبل از دست می دادیم.

خطیر ادامه داد:

از  آقای مهدی تاج، رییس محترم فدراسیون فوتبال عاجزانه تقاضا می کنم به این موضوع ورود کند. اتفاقاتی در هفته های اخیر رخ داده که به شدت نگران کننده است. اتفاقات اخیر در بازی‌های لیگ برتر این نگرانی را تشدید می‌کند که در هفته های حساس پایانی هم شاهد تکرار و توالی اشتباهات داوری باشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود:

بارها خواهان استفاده از تکنولوژی VAR شده‌ایم و الان هم اصرار به این قضیه داریم. از رییس محترم فدراسیون فوتبال می خواهیم برای هفته های پایانی از تکنولوژی کمک داور ویدیویی برای بازی های تیم های مدعی قهرمانی استفاده شود. در هفته بیست و پنجم، استقلال در تبریز با تراکتور و پرسپولیس در تهران با سپاهان بازی دارد و با توجه به شرایط جدول، اهمیت این دو بازی از شهرآورد پایتخت کمتر نیست. 

خطیر تاکید کرد:

هیچ تیمی به اندازه استقلال از ابتدای فصل قانون را رعایت نکرده است و در بیانیه دادن و مصاحبه در خصوص داوری هم ما هیچ زمانی شروع کننده نبودیم. انصاف نیست هم به قانون احترام بگذاریم و هم قانون از ما حمایت نکند. از فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و سایر مسئولان سازمان لیگ می‌خواهم در چیدمان داوران دقت کنند. من خیلی حرفه ای از کمیته داوران می خواهم در چیدمان دا‌ری دقت کنند. قطعا خود کمیته داوران و مردم روند قضاوت ها را می بینند و نیازی نیست که جریان سازی صورت بگیرد. امیدوارم به این موضوع در این هفته‌های پایانی دقت شود. 

وی تصریح کرد:

استقلال صدرنشین لیگ است و ما نیازی نداریم که داوران به سود تیم ما سوت بزنند ولی خواسته ما این است که داورانی که در مورد آنها هر گونه شائبه، عقبه و حتی شایعه وجود دارد برای بازی های تیم های بالای جدول انتخاب نشوند. فکر نمی کنم این خواسته غیر منطقی باشد.

مدیرعامل استقلال تاکید کرد:

همان گونه که هرگز یک داور قائمشهری حتی اگر داور بین المللی باشد، برای نساجی سوت نمی زند یا داور تبریزی برای قضاوت بازی تراکتور انتخاب نمی شود، داوری که عقبه خوبی ندارد یا در گذشته شائبه رنگی بودن داشته، نباید برای تیم های دیگر  یا حتی برای استقلال قضاوت کند.

وی تاکید کرد:

تحقیق درباره این گرایش ها و بررسی صحت سنجی علایق رنگی و کسانی که اشتباهات تاثیرگذار داشته اند اصلا کار سختی نیست و در لیگ های معتبر کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، اسپانیا و ایتالیا همین کار انجام شده و خیلی شفاف درباره گذشته داوران و تمایلات فوتبالی آنها تحقیق می شود. 

خطیر در پایان گفت:

من خیلی کلی صحبت کردم و به جزییات ورود نکردم اما از ریاست محترم فدراسیون می خواهم همانطور که ابتدای فصل خیلی شفاف به ضعف دا‌وری و لزوم تقویت این کمیته اشاره کرد، حالا در هفته های پایانی روی روند انتخاب داوران ورود داشته باشند. شک ندارم با انتخاب داوران کم اشتباه و نف

از دست ندهید ????????????????????????

چرا اونانا به دستکش‌هایش وازلین می‌زند؟ (زیرنویس فارسی) بهترین تصمیم درباره ستاره آزارگر چیست؟ ادعای داغ؛ دی بروین در هتل مادرید مسموم شد! کنایه تارتار به استقلالی‌ها: خودتان نمی‌برید، به من ایراد می‌گیرید

دیگر خبرها

  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • کارآفرینی و درآمدزایی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • موج‌بافی، هنری در حال فراموشی
  • موج‌بافی، هنری در موج فراموش
  • علی خطیر: هفته‌های پایانی را با VAR برگزار کنند، صحت سنجی علایق رنگی داوران سخت نیست
  • شرایط ادامه تحصیل ۲۵۸ زندانی مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج فراهم شد
  • تار و پودی از مشکلات هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • تار پودی از مشکلات هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی