Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه هنوز آمار دقیقی از جامعه هدف سالمندان نداریم ودستگاه‌ها همکاری نداشتند این موضوع نقیصه جدی است که ثبت احوال باید آمار سالمندان را اعلام کند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، بهروز اکرمی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به ضرورت توجه به سالمندان اظهار داشت: بر اساس آمارها استان مرکزی استان دوم یا سوم سالمند کشور است به همین سبب باید تصمیم‌ها، اقدام‌ها و فعالیت‌ها در این حوزه پررنگ و با استان‌هایی که در رتبه‌های پایین‌تر هستند باید فعالیت‌ها و اقدامات متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز آمار دقیقی از جامعه هدف سالمندان نداریم و دستگاه‌ها همکاری نداشتند این موضوع نقیصه جدی است که ثبت احوال باید آمار سالمندان را اعلام کند زیرا در غیر این صورت نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی برای سالمندان داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: همه دستگاه‌های ذی‌ربط موظف هستند آمار سالمندان را به بهزیستی اعلام و تجمیع شوند که پس از مشخص شدن جامعه هدف ادارات باید اقدام کنند و با توجه به اینکه مسائل هر گروه از سالمندان متفاوت است نمی‌توانیم یک نسخه واحد داشته باشیم بنابراین پس از جمع‌آوری آمار باید به گروه‌های مختلف تقسیم و موضوع اولویت‌دار هر گروه مشخص شود و با توجه به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی بازنشسته دارند باید نیاز بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی، خدمات درمانی و سایر بازنشستگان بررسی شود که اغلب امور و اقدامات نیاز به مصوبه ندارد و باید مدیر دستگاه اجرایی اقدام کند‌.

اکرمی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازنشستگان هر دستگاه اجرایی تجربیات انباشته شده هستند باید در سال برنامه‌ای در راستای احترام، بزرگداشت، تقدیر و انتقال تجربه‌های آنها برگزار شود زیرا بازنشستگان معدنِ تجارب اجرایی کشور هستند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

اختصاص 20 هزار واکسن کرونا به معلولان و سالمندان تحت پوشش بهزیستیواکسیناسیون سالمندان علیه کرونا از آسایشگاه کهریزک شروع شدپدران آسایشگاه سالمندان گیلان چشم انتظار فرزندانشان+ فیلم

وی بیان کرد: بازنشستگان در این روزها و شرایط کرونایی بیش از چند ماه در خانه هستند و برای جلوگیری از ایجاد مشکلات روحی از جمله افسردگی برای آنها و سایر موارد باید برنامه‌ریزی کرد که در این راستا می‌توان مهدهای بزرگسالان یا مراکزی برای گفت‌و‌گوی آنها ایجاد شود و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند، اما باید شرایط کرونا درنظر گرفته شود و برای این دوران برنامه داشته باشیم به همین سبب دبیرخانه باید برنامه‌ها را تدوین و مسئولیت دستگاه‌ها را مشخص و پس از ابلاغ آنها را پیگیری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: در راستای گسترش کتابخانه‌ها و فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید برنامه‌ریزی کنیم تا به سمت مردم حرکت کنیم به طوری که کتاب‌های مفید برای زنان خانه‌دار باید شناسایی و با تهیه وسیله‌ای هر هفته با حضور در محله بین این جامعه هدف کتاب توزیع شود و برای گروه‌ها و اقشار مختلف برنامه‌ریزی کرد.

اکرمی با اشاره به استفاده از سیستم شاد برای برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی برای دانش آموزان گفت: باید با همکاری آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت سامانه شاد و فضای مجازی در راستای تبلیغ فرهنگ کتابخوانی مسابقات کتابخوانی برگزار شود که در این شرایط کرونایی فرصت خوبی است و به هر میزان که کتابخوانی در جامعه گسترش یابد جامعه در برابر مشکلات داناتر می‌شود و با توجه به اینکه گره مشکلات به دست دانایی باز می‌شود یکی از راه‌های دانایی مطالعه کتاب است که باید در این زمینه اقدام شود.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه ریزی دستگاه ها جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشن گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

در طی این ۲۰۰ روز، ۱۴ هزار و ۷۷۸ کودک بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۳۰ نفر از کودکان نیز به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. 

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • موشن گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند