Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@20:52:33 GMT

ساوه سرآمد بحث تعلیم و تربیت است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۰۵۸۶

ساوه سرآمد بحث تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علیرضا کاظمی صبح امروز در دویست و هشتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و دیگر اعضا برگزار شد ساوه را سرآمد بحث تعلیم و تربیت دانست و گفت: نهاد تعلیم و تربیت یکی از موثرترین و اساسی ترین هادهای کشور است که اهمیت آن از منظرهای مختلف روشن و قابل رویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت نقطه اشتراک همه در جامعه پذیری، انتقال فرهنگ، فرهنگ سازی و... است افزود: صاحب نظران از حکومت و تربیت به عنوان دو کار سخت یاد میکنند که بسیاری از آنان نظام تربیتی را که دارای تابع های متغیر زیادی است را سخت تر و پیچیده تر میدانند.

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در حکومت ابزار قدرت به کمک خواهد آمد اما در بحث تربیت ابزار قدرت کابردر ندارد و هرچه هست لطافت و ظرافت است و هرچه این ابزار لطافت بیشتر باشد تعلیم و تربیت بهتر انجام میشود.

کاظمی آموزش و پرورش را یک دستگاه فراجناحی دانست و قلمداد کرد: این دستگاه در کنار همه ارگان ها و دستگاه های دیگر وظیفه خود را باید به خوبی انجام دهد چراکه خروجی آن آینده کشور را خواهد ساخت و از این رو برای همه محسوب میشود.

وی از شورای آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین پشتوانه نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و خواستار بهره مندی بیشتر شوراهای آموزش و پرورش کشور از این ظرفیت مهم شد.

معاون وزیر مهم ترین در ایام کرونا را متوجه آموزش و پرورش دانست و قلمداد کرد: آسیب هایی که در صنعت و سلامت و بخش های دیگر وارد شد قابل رویت است اما آسیب آموزش و پرورش شاید اکنون قابل رویت نباید و احساس نشود اما در آینده اثرات خود را خواهد گذاشت.

وی تصریحی کرد: به واسطه جداشدن دانش آموزان از فضای تربیتی واقعی علیرغم راه اندازی نرم افزار شاد به عنوان بزرگترین دستاورد نظام آموزشی و استمرار تعلیم و تربیت در فضای مجازی، آسیب های دوری از مدرسه تا مدتی ماندگار خواهد بود.

کاظمی حوزه معاونت پرورشی فرهنگی را دارای اهمیت فوق العاده ای دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی و پرورشی موقعیت ساز هستند و نقش مهمی در شکل گیری شخصیت، هویت، انتقال هویت جامعه و جامعه پذیری دانش آموزان ایفا میکند لذا این سرمایه بزرگ در نظام آموزش و پرورش متوجه حوزه پرورشی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش آسیب های اجتماعی را مهم ترین مانع پیش روی دانش آموزان دانست و گفت: خوشبختانه با غربالگری های وسیعی که صورت گرفته میزان و نوع آسیب های اجتماعی را از سطح یک مدرسه تا منطقه و استان در دسترس داریم و برنامه های راهبردی و کلان خوبی نیز برای برطرف کردن آن در نظرگرفته شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ساوه ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگی و تربیتی دارد اضافه کرد: جشنواره های متعددی را در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده ایم که با توجه به اینکه ساوه نیز از این ظرفیت برخوردار است تلاش میکنیم این موضوع را دستور کار قرار دهیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز از تحصیل 52 هزار و 500 دانش آموز در 285 مدرسه و وجود 2650 پرسنل در مدارس سطح شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان ساوه از حیث آمار رتبه دوم استان مرکزی را از آن خود کرده و به واسطه مهاجر پذیر بودن سالانه بالغ بر 1200 دانش آموز جدید به مجموع دانش آموزان افزوده میشود که رقم قابل توجهی است.

ابراهیم فراشیانی میزبانی از دانش آموزان جدید با قومیت ها و فرهنگ های مختلف را در هر سال جدید تحصیلی از سختی های پیش رو این اداره دانست و گفت: تعدد قومیت ها کار حوزه پرورشی و تربیتی را در سطح شهرستان  چندان کرده است.

وی از کمبود 25 درصدی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ساوه خبر داد و گفت: رشد صعودی دانش آموزان در شهرستان، آموزش و پرورش ساوه را هم در حوزه فضاهای آموزشی و هم در حوزه نیروی انسانی با چالش جدی روبرو کرده است.

فراشیانی با تقدیر از زحمات همکاران در حوزه تعلیم و تربیتی که با تمام کاستی ها در اکثر حوزه ها خوش درخشیدند افزود: چشم امید همکاران خدوم حوزه به وزارت آموزش و پرورش برای رفع کاستی های موجود در سطح شهرستان است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه تصریح کرد: مطمئنا اگر در حوزه تربیتی و پرورشی سرمایه گذاری کنیم با چالش آسیب های اجتماعی کمتر روبرو خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه کار تخصصی کیفیتی در حوزه تربیتی، نیروهای متخصص این رشته را میطلبد قلمداد کرد: شهرستانی که با کمبود 25 درصدی معلم روبروست چگونه میتواند این امر را محقق کند.

فراشیانی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق کشور نیروی پرورشی از حوزه آموزشی تامین شده است که این خود نیز جای بررسی دارد هرچند ساوه نیز خود در حوزه آموزشی دچار کمبود شدید است.

مدیر آموزش و پرورش ساوه با اشاره به اینکه ساوه سالیان سال بعنوان رتبه برتر در حوزه خیرین مدرسه ساز شناخته میشود افزود: رشد چشمگیر دانش آموزان گوی سبقت را از مدرسه سازی گرفته و نگاه مسئولین شهرستان و استان و مجمع خیرین مدرسه ساز را به تامین مدرسه معطوف داشته و نگاه به فضاهای تربیتی مفعول مانده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش تعلیم و تربیت ساوه دانش آموزان تعلیم و تربیت آموزش و پرورش شهرستان ساوه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش  فرماندار فیروزکوه ضمن قدردانی از اعضای این شورا که در سال گذشته با دغدغه مسائل شورا را دنبال و دستاوردهای خوبی را به همراه داشتند از مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کلیه همکاران فرهنگی و تمام کسانی که در راستای اعتلای مسائل آموزش و پرورش در سطح شهرستان زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص اقداماتی که باید در سال جدید در این شورا در نظر قرار بگیرد عنوان کرد :ما باید با رویکرد نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مسیر گام برداریم.

حیدری منش اظهار داشت: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در سطح شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار گردد.

وی در پایان مصوبات این جلسه را که شامل ایجاد کارگروه در جهت نهادینه سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج و امور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستاندر راستای الگوسازی برای دانش آموزان بیان داشت.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد