Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دانشگاه فنی و حرفه ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت با امضای تفاهم نامه ای، همکاری های خود را در زمینه آموزش و پژوهش های فنی و حرفه ای آغاز کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود و در جهت تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در زمینه فعالیت‌های آموزش‌های کاربردی و پژوهشی علمی با حضور ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و فناوری این وزارتخانه و همچنین بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و تخصصی این دانشگاه به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداف تفاهم نامه دانشگاه فنی وحرفه ای و وزارت صنعت 
در بیان اهداف این تفاهم نامه آمده است: نیاز سنجی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش عالی مقطع‌دار و کوتاه‌مدت مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت، انجام پروژه مشترک به منظور بسط و گسترش فعالیت‌های علمی، جهت ارتقای علمی فنی بخش صنعت، معدن و تجارت، استفاده بهینه از تکنولوژی‌های جدید در زمینه توسعه آموزش‌های کوتاه‌مدت در بخش صنعت، معدن و تجارت و همچنین مشارکت و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی و پژوهشی دو طرف از جمله اهداف این تفاهم نامه به شمار می روند. 

موضوعات تفاهم نامه 
بر این اساس، بهره‌مندی طرفین از امکانات یکدیگر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و فناوری به همکاری در ارائه لیست اولویت‌های آموزشی، پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ابتدای هر سال از جمله مفاد تفاهم نامه میان دانشگاه فنی و حرفه ای و وزارت صنعت به شمار می رود.

همکاری در اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی کاربردی برای رفع نیازهای پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، سمینارها و کارگاه‌های علمی، همکاری در ثبت نام اساتید و دانشجویان در سامانه طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) توسط دانشگاه و برقرای ارتباط و تعامل با سازمان‌ها و بنگاه‌های تولیدی به منظور رفع نیازهای پژوهشی توسط معاونت از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

در همین زمینه، همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی مقطع‌دار و کوتاه‌مدت مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت، همکاری در رفع نیازهای R&D صنایع کوچک و متوسط، همکاری در ساخت و تولید قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت، همکاری و حمایت در اجرای کارآفرینی و ثبت شرکت‌های تولیدی خدماتی دانشگاهیان دانشگاه و همچنین همکاری در تجهیز و تکمیل تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه با فناوری‌های نوین سایر موضوعات طرح شده در این تفاهم نامه است.

دانشگاه فنی وحرفه ای در مسیر پیوند با جامعه 
در ادامه این مراسم صالحی عمران رییس دانشگاه گفت: هدف این جلسه برقراری ارتباط متقابل میان دانشگاه و جامعه است. دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا به دنبال پیوند با جامعه است تا اثری مطلوب، ملموس و عینی از خود بر جای گذارد.

وی گفت: این دانشگاه افزون بر تولید علم باید وارد تولید ثروت شود. از این رو به دنبال تامین و تربیت نیروی کار متناسب با جامعه و بازار کار است.

رییس دانشگاه فنی وحرفه ای با تاکید بر لزوم از میان رفتن دیوارهای میان دانشگاه و جامعه ادامه داد: کشیده شدن دیوارهای بلند میان دانشگاه و جامعه مانع پیوند دانشگاه ها با بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات شده است. این در حالی است که چنین چرخه های معیوبی در دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فنی وحرفه ای باید از بین رود.

صالحی عمران درباره امضای این تفاهم نامه گفت: امضای چنین تفاهم نامه هایی آموزش های دوگانه را به نتایج درست رسانده و این دانشگاه را از حالت عرضه محوری خارج می سازد. همچنین رشته ها تقاضا محور شده و سرفصل های دروس اصلاح می شود. از سوی دیگر به دلیل دسترسی به محیط های واقعی کار آموزش درست نیز صورت می گیرد.

منبع: ABC برچسب‌ها امضای تفاهمنامه ابراهیم صالحی عمران وزارت صنعت معدن و تجارت ریاست دانشگاه فنی وحرفه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه وزارت صنعت معدن و تجارت امضای تفاهمنامه وزارت صنعت معدن و تجارت اخبار کنکور دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی وحرفه ای حرفه ای و وزارت تفاهم نامه میان دانشگاه معدن و تجارت صالحی عمران رفع نیازهای وزارت صنعت بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: پوشاک، لوازم خانگی، قطعات یدکی و دخانیات گروه‌های ویژه‌ای هستند که بیشترین نظارت و برخورد با عرضه قاچاق این محصولات انجام می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ محمود سیجانی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری اظهار کرد‌: در سال گذشته 200 واحد تعطیل اقتصادی احیا شد و برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده 400 واحد دیگر احیا شود.

وی افزود: برخی از این واحدها دعاوی بین شرکا و برخی دیگر مشکلاتی مانند ماشین‌آلات قدیمی،کمبود منابع دارند که در صورتی که تمایل داشته باشند به آنها کمک می‌شود که احیا شوند یا اینکه به دیگر متقاضیان برای احیا واگذار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه صمت استان تهران هر ماه جلسات تنظیم بازار را برگزار می‌کند گفت: در همین راستا طرح‌هایی نظارتی در بازارهای مختلف در سال جاری در نظر گرفته شده است

صادرات 1.5 میلیارد دلاری استان تهران در سال گذشته

وی گفت: در این راستا در بازار شب عید 26 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در استان تهران ایجاد شد تا مردم دسترسی راحت و مستقیم به مایحتاج عمومی خود داشته باشند.

سیجانی با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان تهران تصریح کرد: در این ارتباط مشکلات واحدهای مختلف تجاری و تولیدی با حضور مسئولان دولتی پیگیری و حل و فصل می‌شود.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته 1.5 میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال 2 میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه 17 درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

اجازه افزایش قیمت به کالاهای وارداتی داده نمی‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره تکلیف دولت بر نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از جمله کالاهای اساسی اظهار کرد: کالاهایی که قیمت مصوب دارند و ارز دولتی می‌گیرند اجازه افزایش قیمت به آنها داده نمی‌شود و در این راستا بازدیدهای منظم نظارتی انجام می‌شود و علاوه بر آن مردم می‌توانند هر گونه شکایت خود را با شماره تلفن 124 مطرح کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف تهران  و حتی جهاد کشاورزی نیز هر کدام تکالیف مشخصی در این ارتباط دارند و ورود می‌کنند.

سیجانی افزود‌: در کارگروه تنظیم بازار برای هر گروه کالایی مسئولیت دستگاهی مشخص شده تا در وقت صرفه جویی شود و هر دستگاه در محدوده خود اقدام به بازرسی و نظارت بکند.

وی تصریح کرد‌: با هرگونه افزایش قیمت بویژه کالاهای اساسی برخورد جدی می‌شود و در صورتی که سایر بخش‌ها نیز ادعایی در ارتباط با افزایش هزینه‌ها از جمله مواد اولیه تولید، انرژی و ... دارند باید ابتدا درخواست افزایش قیمت خود را ارائه کنند تا درصورت تایید در سازمان رسیدگی افزایش قیمت اعمال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به سوالی درباره مصداق کالای قاچاق گفت: هرگونه کالایی که بدون مستندات گمرکی و ثبت در سامانه انبارها در بازار عرضه شود مصداق کالای قاچاق است که بعد از پلمپ آن واحد، آن کالاها به اموال تملیکی تحویل داده می‌شود.

برخورد ویژه با 5 گروه کالایی قاچاق در تهران

سیجانی گفت: پوشاک، لوازم خانگی، قطعات یدکی و دخانیات گروه‌های ویژه‌ای هستند که بیشترین برخورد  با عرضه قاچاق این محصولات انجام می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با وضعیت تامین برق واحدهای تولیدی در فصل گرمای سال جاری گفت: درخواست می‌شود که همکاری لازم با صنایع برای تامین برق لازم در فصل گرما را داشته باشند تا واحدهای تولیدی آسیب نبینند و بتوان برای تامین نیاز مردم اقدام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: هرگونه قطعی برقی می‌تواند به روند تولید، صادرات و تامین کالا در کشور آسیب وارد کند.

سیجانی اظهار کرد: تمامی موجودی کالاها باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود در غیر این صورت با موجودی آن انبار به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهد شد که در گذشته نیز اطلاع‌رسانی‌هایی در این خصوص به صاحبان انبارها کرده‌ایم.

وی گفت: در بخش پوشاک واردات قانونی نخ و پارچه به عنوان مواد اولیه تولید وجود دارد اما در بخش پوشاک با توجه به اینکه ایران پیشرفت‌های مناسبی در این زمینه داشته و برندهای خوبی ایجاد شده اجازه واردات داده نمی‌شود و حتی باید به سمت صادرات محصولات خود برویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ارتباط با عرضه کالاهای محرز قاچاق در بازار بیان کرد: هر کالایی که مستندات گمرکی و فاکتور خرید نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق با آن برخورد می‌کنیم و در این زمینه نیز مماشاتی وجود ندارد.

سیجانی در ارتباط با شعار سال با عنوان جهش تولید و مشارکت مردم گفت: برنامه‌‌ریزی‌های منتج به این مهم در صمت استان تهران انجام و چالش‌های موجود احصاء شده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر باید همه دستگاه‌ها با صمت همراهی داشته باشند و ما به عنوان پیشقراول فعالیت خواهیم داشت؛ بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی و محیط زیست نیز باید ما را همراهی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: در این ارتباط از تمام ظرفیت‌های فکری و مشاوره‌ای نیز بهره می‌گیریم به طوریکه شورای مشورتی بخش خصوصی نیز در صمت استان تهران ایجاد شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل