Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@05:56:26 GMT

ساخت ۲۰۰ کیلومتر خط مترو در شهرهای جدید

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۱۴۶۱

ساخت ۲۰۰ کیلومتر خط مترو در شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتخاذ سیاست توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل گفت:ساخت ۲۰۰ کیلومتر مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر در دستور کار قرار دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: موضوع حمل‌و‌نقل بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و به‌‌ویژه توسعه حمل‌و‌نقل ریلی انبوه در دستور کار ویژه این شرکت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: در بدو شکل‌گیری شهرهای جدید علی‌‌رغم اینکه این شهرها از نظر مکان‌‌یابی، آب و هوا و دوری از آلودگی و ترافیک شهری، وضعیت مناسبی داشتند اما با استقبال مردم مواجه نبودند و یکی از دغدغه‌های آنان، موضوع تردد و حمل و نقل به این شهرها بود که باید تسهیل می‌‌شد.

طاهرخانی با بیان اینکه به این منظور بر حمل و نقل ریلی، آزادراهی و بزرگراهی تمرکز کرده‌ایم، افزود: ساخت حدود 200 کیلومتر خط مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر را در دستور کار داریم که اولین آن مترو کرج-هشتگرد، سال گذشته به‌طول 26 کیلومتر افتتاح شد. مترو اصفهان-بهارستان، پروژه مهم دیگری است که در این حوزه در دست ساخت داریم. طول این خط 15 کیلومتر است و تلاش می‌کنیم تا سال آینده این پروژه را افتتاح کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، مترو مشهد-گلبهار را دیگر پروژه مهم شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه حمل و نقل ریلی خواند و خاطرنشان کرد: پیشرفت این خط مترو که حدود 40 کیلومتر طول دارد، هم‌اکنون حدود 40 درصد است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت عمران شهرهای جدید شرکت عمران شهرهای جدید شهرهای جدید حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از پیشرفت ۸۵ درصدی تولید قطار ملی تولید داخل کشور خبر داد و گفت: این قطار طی یکی، دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی با اعلام این خبر با بیان اینکه، پنج شرکت دانش بنیان با تشکیل یک کنسرسیوم در کنار جهاد دانشگاهی، وزارت صمت، وزارت کشور و شهرداری تهران این قطار ملی را طراحی کرده اند، اظهار کرد: این قطار ملی هفته گذشته همه آزمون‌های کیفی و استاندارهای ایرانی و اروپایی خود را با موفقیت گذراند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: قطار ملی ایرانی اکنون آماده ورود به ایستگاه‌های مترو برای خدمات رسانی به شهروندان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد تولید قطار ملی تولید داخلی است، افزود: این قطار ظرف یکی دو هفته آینده به‌صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

وی با بیان اینکه این قطار طی هفته‌های آتی وارد چرخه خدمت رسانی به مردم می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با تولید انبوه این قطار، درصد داخلی سازی آن به ۹۲ درصد افزایش یابد.

کد خبر 745589

دیگر خبرها

  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر