Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@18:12:45 GMT

آمار باورنکردنی از خشونت در لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۱۴۸۳

 نیم فصل اول لیگ برتر یکی از خشن ترین نیم فصل های تاریخ این رقابت ها بوده است. داوران مجبور شدند از کارت های زیادی استفاده کنند. این کارت ها اما فقط برای بازیکنان نبود. مربیان لیگ برتری هم امسال رکورد زدند و گهگاه به اندازه بازیکنان و حتی بیشتر در بعضی مسابقات کارت گرفتند و یا اخراج شدند. امروز سعید اکبری مجری برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه آماری دقیق از اخطارهای نیم فصل اول لیگ ارایه داد که در نوع خود جالب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار به شرح زیر است؛

کل کارتهای نشان داده شده (زرد وقرمز)در دور رفت (672 کارت).

کل کارتهای زرد نشان داده شده (629 کارت).

کل کارتهای قرمز نشان داده شده (43 کارت).

کل کارتهای زرد نشان داده شده به بازیکنان (514 کارت).

کل کارتهای قرمز نشان داده شده به بازیکنان (23 کارت).

خشن ترین بازیکن

صادق بابا احمدی از تیم شهر خودرو با 5 کارت زرد و یک کارت قرمز

خشن ترین تیم

آلومینیم اراک با 56 کارت

مهربان ترین تیم

تیم پرسپولیس با 31 کارت

خشن ترین نیمکت

نیمکت آلومینیم با 17 کارت زرد و 2 کارت قرمز

مهربان ترین نیمکت

نیمکتهای سپاهان و پیکان با تنها 3 کارت زرد.

خشن ترین مربیان

سعید الهولی از گل گهر سیرجان با 5 کارت زرد و یک کارت قرمز

رسول خطیبی از آلومینیم اراک با 5 کارت زرد

رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن 4 کارت زرد و یک کارت قرمز

محمود شجاعی مربی تراکتور 4 کارت زرد

گل محمدی سرمربی پرسپولیس 3 کارت زرد و یک کارت قرمز

امیر قلعه نوعی سرمربی گل گهر 4 کارت زرد

محمد علی ربیعی سرمربی مس رفسنجان 3 کارت زرد

تعداد اخطار مربیان

کل کارتهای زرد نشان داده شده به مربیان115 کارت

کل کارتهای قرمز نشان داده شده به مربیان20 کارت

میانگین جالب

میانگین گل های زده نیم فصل 2.16 درصد است و میانگین کارت های زرد در نیم فصل 2.6 درصد!

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقایقی که آمار‌های رسمی از سفر‌های فروردین روایت می‌کنند

نگاهی به آمار‌های ۱۰ سال اخیر گردشگری نشان می‌دهد کیفیت سفر ایرانیان به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده است. قطعا گران شدن بنزین، پاندمی کرونا، تورم و تمام اتفاقاتی که در این ۱۰ سال از سر مردم ایران گذشت هم در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش اعتماد، حال نزار گردشگری ایران نیازی به شرح و تفسیر ندارد. آن‌ها که در این بخش مشغول فعالیت هستند و کسانی که آمار‌های این حوزه را در سال‌های اخیر دنبال می‌کنند، به خوبی آگاهند که این بخش تا چه اندازه از وقایع مختلف تاثیر پذیرفته و متضرر شده است. آمار‌های نوروز ۱۴۰۳ هم مهر تاییدی بر این موضوع است که حال گردشگری کشور هم در حوزه سفر‌های داخلی و هم سفر‌های خارجی چندان مساعد نیست. تاثیر مشکلات معیشتی، امسال در سفر‌های نوروزی به وضوح قابل مشاهده بود. هر چند برخی آمار‌های رسمی روایت دیگری از این سفر‌ها داشتند، اما با نگاهی به وضعیت اسکان مسافران و کاهش ضریب اشغال مراکز رسمی اقامتی و همچنین شرایط جاده‌ها، می‌توان گفت سفر‌های نوروزی امسال بیش از سال‌های گذشته متاثر از شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بود. اظهارات حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هم تا حدی موید همین نکته است، او درباره آمار‌های رسمی اعلام شده، گفته است: «نسبت به سال گذشته ریزش مسافر داشتیم، سال گذشته هم نوروز خوبی برای گردشگری نبود و فقط هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در برخی نقاط پر شد و هتل‌های ۳ و ۴ ستاره که متعلق به طبقه متوسط بود، خالی ماند. ریزش امسال نسبت به پارسال، به این معناست که وضعیت خوبی نداشتیم. علاوه بر این یک نابسامانی هم در حمل و نقل ریلی و هوایی داشتیم.»

سفر و نوروز به روایت آمار

نگاهی به آمار‌های ۱۰ سال اخیر گردشگری نشان می‌دهد کیفیت سفر ایرانیان به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده است. قطعا گران شدن بنزین، پاندمی کرونا، تورم و تمام اتفاقاتی که در این ۱۰ سال از سر مردم ایران گذشت هم در این امر بی‌تاثیر نبوده است. مقایسه آمار سفر‌های نوروزی امسال با آمار‌های ۱۰ سال پیش (نوروز ۱۳۹۳) نشان‌دهنده این است که هر چند همچنان نوروز یکی از پیک‌های مهم سفر در ایران است، اما کیفیت این سفر‌ها تغییر فراوانی کرده است. تنها مقایسه یک مورد از این آمار‌ها نشان می‌دهد در نوروز سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۹۶ پرواز خارجی و ۸ هزار و ۳۵ پرواز داخلی انجام شده، این آمار در سال جاری به یک‌هزار و ۶۷۱ پرواز خارجی و ۱۷ هزار و ۸۰۷ پرواز داخلی رسیده است. این امر هم نشان از کاهش گردشگران ورودی دارد و هم بیانگر این واقعیت است که با وجود تمرکز دفاتر خدمات مسافرتی بر برگزاری تور‌های خروجی، این آمار افزایشی نبوده است.

در نوروز ۱۳۹۳ بر اساس آمار‌های اعلام شده، یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۸۴۴ مسافر در مسیر‌های داخلی و ۸۱۳ هزار و ۳۱۱ مسافر در مسیر‌های بین‌المللی از ناوگان حمل و نقل هوایی استفاده کرده‌اند و در سال ۱۴۰۳ این آمار به ۲۰۰ هزار و ۵۹۷ مسافر در مسیر‌های بین‌المللی و ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۰ مسافر در مسیر‌های داخلی رسیده است. به جز مسائلی مثل سقوط شدید ارزش پول ملی، افزایش عوارض خروج از کشور -که در سال جاری از ۵۲۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده- و افزایش نرخ بلیت هواپیما، این کاهش چشمگیر در سفر‌های خارجی، حکایت از پایین آمدن توان مالی ایرانیان برای سفر‌های خارجی و ترجیح آن‌ها به انجام سفر‌هایی دارد که می‌توان تا حدودی هزینه‌های آن را -شامل حمل و نقل، اقامت و پذیرایی- کنترل کرد.

این کاهش آمار در مجموع سفر‌ها هم قابل مشاهده است، براساس آخرین اعلام وزارت راه، مجموع مسافرانی که از ناوگان عمومی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ استفاده کرده‌اند، ۱۸ میلیون و ۶۱ هزار و ۵۹ نفر بوده، این رقم در سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۳۱ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است. با توجه به اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی برای سفر در نوروز مختص قشر خاصی از جامعه است و این کاهش آمار بیانگر حذف سفر از سبد بخش قابل‌توجهی از جامعه است، حتی با احتساب افزایش سفر‌ها با اتومبیل شخصی و همزمانی نوروز با رمضان، باز هم باید گفت این کاهش چشمگیر آمار، می‌تواند بیانگر تاثیر تدریجی مشکلات معیشتی و اقتصادی بر آمار و کیفیت سفر در طول این ۱۰ سال باشد. موضوعی که بر معیشت فعالان بخش گردشگری ازجمله کارکنان اقامتگاه‌های بومگردی، واحد‌های پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و حمل و نقل و... نیز تاثیر دارد.

براساس آمار‌های رسمی منتشر شده در نوروز امسال مجموع ضریب اشغال اقامتگاه‌های بومگردی در نوروز ۱۴۰۳ به طور میانگین ۴۷درصد -۴۰درصد کاهش نسبت به سال گذشته- بوده که استان بوشهر با ضریب اشغال ۹۵درصد، بیشترین و خراسان رضوی با ضریب اشغال ۸درصد، کمترین مسافر را در اقامتگاه‌های بومگردی پذیرش کرده‌اند. براساس این آمار هتل‌ها با اکثریت مطلق کاهش مسافر داشته‌اند و ضریب اشغال آن‌ها به طور میانگین ۲۰درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در این میان مهمانسرا‌ها میانگین کاهش ۱۰درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

فعالان بخش گردشگری در دو سال اخیر و تعطیلات فروردین امسال علاوه بر تمام مشکلات موجود، با چالش‌های نوظهور دیگری از جمله پلمب مراکز خدماتی و اقامتی به دلایل واهی هم روبه‌رو و متحمل ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای شده‌اند. تصاویر، گزارش‌ها و آمار‌های موجود نشان می‌دهد مسافران نوروزی از دقایق ابتدایی سال نو در مراکز فرهنگی و تاریخی حضور داشتند. آمار‌های اعلام شده ازسوی وزارت میراث فرهنگی می‌گوید در میان استان‌ها، فارس با میزبانی یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۲۲ نفر بیشترین مسافر را پذیرش کرده و رتبه بعدی به اصفهان با میزبانی ۵۵۶ هزار و ۶۶۱ نفر تعلق دارد. حافظیه و تخت جمشید طبق این آمار پربازدیدترین مکان فرهنگی و تاریخی بودند و سعدیه، مجموعه تاریخی سعدآباد، ارگ کریم‌خانی و باغ فین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در سال‌های اخیر استناد برخی برای بیان افزایش آمار سفر در کشور، ترافیک جاده‌های شمال کشور و ازدحام مسافران در اماکن عمومی برخی شهرهاست، اما تحلیلگران اقتصادی معتقدند، ترافیک جاده‌ای و تردد اتومبیل‌های شخصی در جاده‌ها نشان‌دهنده افزایش آمار سفر نیست، چراکه باید تعداد خودرو در جاده‌ها را با مجموع خودرو‌های موجود در کشور قیاس کرد تا بتوان این نتیجه‌گیری را داشت که چه میزان از جمعیت کشور توان سفر رفتن را دارند و فارغ از کیفیت و چگونگی انجام سفر، باید این موضوع بررسی شود که سفر رفتن در سبد چه دهک‌هایی از جامعه قرار دارد و از سبد هزینه‌های چه طیفی از جامعه حذف شده است.

دیگر خبرها

  • خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی
  • حقایقی از آمار سفر‌های امسال در نوروز و عید فطر
  • آمار سفر‌های نوروز و عید فطر اعلام شد
  • آمار ویژه ستاره تیم ملی در پرسپولیس
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد / رشد ۵ درصدی اقامت‎‌ها نسبت به سال گذشته
  • حقایقی که آمار‌های رسمی از سفر‌های فروردین روایت می‌کنند
  • آمار باورنکردنی اسکار کلوپ در بارسلونا
  • کارت قرمز جهان به پورشه رسید
  • آمار تحسین برانگیز خیبر برای صعود به لیگ برتر
  • سخنگوی سابق فدراسیون عربستان: حمایت از رونالدو بس است