Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@14:46:32 GMT

بازگشت ملی پوش سابق به میدان در 59سالگی!

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۳۹۲۷

حتی آن هایی که در دهه 1360 فقط رشته فوتبال را دنبال می کردند، با اسم برادران نایینی کاملا آشنا هستند.

به گزارش "ورزش سه"، اصغر و اکبر نایینی، دو بازیکن ملی پوش والیبال ایران بودند که مدت ها در تیم والیبال استقلال فعالیت می کردند و اوج دوران بازیگری آن ها در رقابت های باشگاهی بالاترین مسابقات برگزار شده در سال 1367 بود که در حضور خیل تماشاگران و هزاران والیبال دوستی که بیرون از سالن و در پارک شهر نشسته بودند، در دو بازی متوالی با حساب 3 بر 2 پرسپولیس را شکست دادند و به قهرمانی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکبر یک بازیکن آبشار زن و قدرتی بود و برادرش اصغر پاسور و مغز متفکر تیم هایی که در آن به میدان می رفت.


اصغر که بعدها به واسطه اعتبار و نامی که برای خود اندوخته بود، دوران ملی را بیش از اکبر ادامه داد و در نهایت تا سن و سال خیلی بالا به بازی کردن ادامه داد، مدتی نیز در زمره مربیان قرار گرفت، اما ظاهرا کمبود بازیکن او را به این نتیجه رسانده که خودش می تواند دوباره دستی بر آتش داشته باشد و کار را دست بگیرد.


اصغر نایینی که در حول و حوش 60 سالگی به سر می برد، به عنوان بازیکن در لیگ بزرگسالان تهران با پیراهن تیم نیکنام به میدان خواهد رفت. البته که لیگ استان تهران با دوران طلایی دهه 60 فاصله زیادی دارد و هر ساله حدود 10 تیم در آن رقابت می کنند.

 


او درباره تصمیمی که برای ورود دوباره به مسابقات والیبال گرفته، به "ورزش سه" گفت: من متولد 41 هستم و 58 سال را گذراندم و وارد 59 سالگی شدم. در پست پاسوری می توان تا سن بالا هم بازی کرد و من که هیچ وقت تمرین را رها نکردم. با یکسری جوان تمرین و همکاری می کنیم و به این تصمیم رسیدم که در لیگ تهران بازی کنم. آقای نیکنام مربی تیم است و من هم به عنوان پاسور بازی خواهم کرد. یکی از خاصیت های والیبال همین است که می توانی اگر از نظر ذهنی و بدنی آماده باشی، در هر سنی بازی کنی. پست پاسوری هم که تخصصی است و خیلی نمی توان مثل پست های دیگر در رده نوجوانان یک پاسور ساخت.


نایینی ادامه داد: من می خواهم با بازی کردن خودم به جوان ها انگیزه دهم. بدنم هم خدا را شکر آماده است و در این 10 سالی که دیگر از لیگ جدا شدم، در رده پیشکسوتان اسپک می زنم و آماده ام.
اصغر نایینی یادگاری است از دورانی که ستاره های والیبال ایران بازیکنانی در متوسط قدی 180 سانتی متر بودند؛ زمانی که هنوز بلندقامت ها والیبال را تسخیر نکرده بودند و شمه هایی از هنرنمایی بازیکنان که از محلات و بازی در زمین های آسفالت رشد می کردند را می شد به چشم دید.

والیبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را از اقدامات دولت نامیده است.   وی در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش‌ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است
  • بازگشت روماریو به فوتبال در 58 سالگی؛ اسطوره برزیلی با پسرش هم تیمی شد!
  • بازگشت روماریوی برزیلی به زمین مسابقه!
  • موثرترین بازیکن جوان لیگ را بشناسید
  • خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران | ملی‌پوش سابق مربی می‌شود
  • دلتنگی کاپیتان سابق و تیم ملی والیبال به پایان رسید
  • آژاکس و رویاپردازی پیرامون بازگشت اریک تن هاخ
  • بازگشت غفور به تیم ملی والیبال و تغییر پست یک بازیکن
  • لیست تیم ملی والیبال اعلام شد؛ بازگشت امیر غفور!
  • دعوت از ۳۹ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ بازگشت امیر غفور