Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@20:40:37 GMT

قرارگیری وضعیت هوای ۵ شهر در شرایط ناسالم

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۴۸۳۶

قرارگیری وضعیت هوای ۵ شهر در شرایط ناسالم

رئیس گروه پایش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط‌ زیست  اعلام کرد که هوای ۵ شهر کشور در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. - اخبار اجتماعی -

شهرام سپهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به وضعیت شاخص کیفیت هوای شهرهای کشور در روز جاری(دوشنبه، یازدهم اسفند)، اظهار کرد: هوای شهرهای خرم‌آباد با شاخص 101، کرمان 102، بندرعباس 111، تهران 113 و کرج نیز 125 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین هوای شهرهای اردبیل با شاخص 20، یاسوج 21 ، گرگان 26 ، زنجان 41 ، رشت و سنندج 42، ایلام 44، بوشهر و بیرجند 46، همدان 47 و یزد نیز 50 است.

صعود "آلودگی هوا" به رتبه چهارم مرگ و میر زودرس/ افزایش انتشار آلاینده ازن در ایرانچه عاملی در بهبود وضعیت آلودگی هوا تأثیرگذار بود؟فیلم/ صفر تا صد عوامل مؤثر در وضعیت آلودگی هوای کلانشهرهافیلم/ "مازوت" مقصر آلودگی هوای کلانشهرها؟!

رئیس گروه پایش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط‌ زیست در پایان خاطرنشان کرد: همچنین هوای شهرهای شهرکرد با شاخص 55، کرمانشاه 57، سمنان 60، قم 64، اراک 66، قزوین 68، شیراز 74، تبریز و مشهد 81، اهواز 84، اصفهان 90، زابل 91، ارومیه 95 و بجنورد نیز 98 در شرایط قابل‌قبول قرار دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی هوا آلودگی هوای تهران سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست آلودگی هوا آلودگی هوای تهران سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست آلودگی هوای هوای شهرهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

کیفیت هوای اصفهان امروز (یکشنبه) بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در مناطق مختلف اعلام شد.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای در ایستگاه‌ها اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوای متعلق به شهرداری اصفهان و دو ایستگاه سنجش اداره کل محیط‌زیست استان امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ اکنون شاخص کیفیت هوا با عدد ۷۵ در شرایط سالم (زرد) بوده و آلاینده غالب ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه زینبیه با شاخص ۱۲۰ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد، افزود: ایستگاه‌های دانشگاه صنعتی با شاخص ۹۱، کردآباد و ولدان با شاخص ۸۸، پارک زمزم با شاخص ۷۷، کاوه با شاخص ۷۳، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۷۰، سپاهان‌شهر با شاخص ۶۴، انقلاب با شاخص ۶۰، رهنان و فرشادی با شاخص ۵۹، فیض با شاخص ۵۶، ایستگاه میرزاطاهر با شاخص ۳۱ در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان با اشاره به عوارض بهداشتی و اقدامات احتیاطی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیمارهای قلبی یا ریوی سالمندان از عوارض بهداشتی این آلاینده‌ها است، از این‌رو افراد حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان با قرار گرفتن روی عدد ۷۵ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد، ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۱۳ ناسالم (نارنجی) و خرازی با شاخص ۷۷ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان، سجزی، زرین‌شهر، خمینی‌شهر، قهجاورستان، مبارکه و شاهین‌شهر است که قهجاورستان با شاخص ۱۳۸ ناسالم (نارنجی)، سجزی با شاخص ۵۴، مبارکه با شاخص ۷۱، زرین‌شهر با شاخص ۶۱، شاهین‌شهر با شاخص ۷۳ و خمینی‌شهر با شاخص ۶۳ سالم (زرد) ثبت شدند، ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، رودکی، خواجو، باغ‌غدیر و شهرهای کاشان، نجف‌آباد و دولت‌آباد فعال نیست.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش‌آگاهی هوا، بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های جوی بهاری روی استان تا اواسط هفته است، بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی با گردوخاک موقتی و بارش‌های رگباری با رعدوبرق همراه است. کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است. این شاخص به‌طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل منواکسید کربن ( CO) ، اُزن (O۳)، دی‌اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی‌اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه‌گیری و روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون منواکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.‌

کد خبر 744312

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت