Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: حمله هوایی آمریکا به مرز سوریه و عراق که نقض حقوق بین‌الملل بود، بر امکان سازمان‌دهی نشست غیررسمی درباره برجام نیز تأثیر گذاشته و اقدام مخرب برخی نیروها در واشنگتن مانع از تحقق این پیشنهاد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری اعلام کرد که حمله هوایی آمریکا به مرز سوریه و عراق، بر امکان سازمان‌دهی رایزنی‌های غیررسمی دیپلماتیک با حضور نمایندگان ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ریابکوف توضیح داد: «نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که حمله چند روز گذشته آمریکا به تأسیساتی در خاک سوریه، که نقض حقوق بین الملل بود، در زمان بسیار حساسی که تلاش می‌شد تا چنین نشست غیررسمی درباره توافق هسته‌ای با ایران سازماندهی شود، انجام گرفت. و تردیدی وجود ندارد که برخی نیروهای سیاسی در واشنگتن اقداماتی را با هدف از بین بردن امکان برگزاری چنین رویدادی انجام دادند.»

این دیپلمات بلندپایه ادامه داد: «مقامات مسکو بسیار متأسف هستند که پیشنهاد دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای برگزاری یک نشست غیررسمی بین شرکت کنندگان در برجام و آمریکا، در چنین مرحله‌ای، تحقق نیافت.»

سرگئی ریابکوف همچنین یادآور شد که نمایندگان روسیه و آمریکا تماس‌هایی در خصوص مسائل پیرامون توافق هسته‌ای با ایران داشته‌ و در آینده نیز امکان بررسی موضوعات جدید نیز وجود دارد.  

پیش از این، "سعید خطیب‌زاده" سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که مقامات تهران با توجه به شرایط کنونی، ضرورتی برای شرکت در نشستی درباره توافق هسته‌ای با حضور آمریکا که اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده، نمی‌بینند، برای اینکه طرف ایرانی هیچ تغییری در برخورد واشنگتن مشاهده نکرده است.

ایران: زمان برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیستتخت روانچی: علاقه‌ای به تشدید تنش نداریم/تغییری در سیاست آمریکا در قبال برجام مشاهده نکردیم

روسیه به تحریم‌های آمریکا با توجه به محتوای آنها واکنش نشان می‌دهد

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، گفت که مسکو قطعاً به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه که هفته گذشته اعلام شد، با توجه به محتوا و جنبه آنها، واکنش نشان خواهد داد.

ریابکوف توضیح داد: «به عقیده من، باید صبر کرد و بعد از اعمال تحریمها و مشخص شدن محتوا و جنبه آنها، واکنش مناسب نشان داد. در حال حاضر هر چیزی ممکن است و ما نمی‌توانیم ارزیابی کنیم که چه عواملی بر تمایل واشنگتن در این خصوص تأثیر گذار است. البته سیاست ما کاملاً مشخص، منطقی و بر اساس شواهد و دلایل است.  من فکر می‌کنم که هیچکس نمی‌تواند طرف روسی را برای عدم تفسیر این قصد سرزنش کند، برای اینکه باید دید چه عواملی بر چنین تصمیم گیری‌هایی در دولت جدید آمریکا تأثیر خواهد گذاشت. بالاخره مشخص خواهد شد که نتیجه ارزیابی‌ها در واشنگتن چه خواهد بود و در آن زمان، ما مسلماً جوانب را ارزیابی کرده و تصمیم خواهیم گرفت که چگونه به این اقدام واکنش نشان دهیم.»

"جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که دولت ایالات متحده در حال آماده سازی اقدامات محدود کننده جدیدی علیه روسیه است و محتوای این تحریم‌ها ظرف چند هفته آینده مشخص خواهد شد.  

کاخ سفید: چند هفته دیگر تحریم‌های جدید علیه روسیه اعمال می‌شودسناتور روس: آمریکا و اروپا هرگز تحریم‌ها علیه روسیه را لغو نمی‌کنند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار آمریکا اخبار روسیه برجام اخبار آمریکا اخبار روسیه نشست غیررسمی علیه روسیه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان

آفتاب‌‌نیوز :

من بعید می‌دانم ما بتوانیم اختلاف‌های خود را با آمریکا حل کنیم. ما باید مدیریت اختلافات داشته باشیم و این اختلافات را از حالت تنش آفرین که باعث می‌شود دیگر کشور‌ها نتوانند با ما رابطه خوب داشته باشند خارج کنیم.

ما قبلا درباره افغانستان و عراق با آمریکا مذاکره کردیم، الان باید درباره غزه در جایگاه حمایت از مردم غزه مستقیما در مذاکرات حضور داشته باشیم و نمی‌توانیم این کار را واگذار کنیم، نمی‌توانیم منافع ملی و مقاومت را برون سپاری کنیم. خود ما باید حضور داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • سفیر روسیه: بهبود روابط با آمریکا در دوران بایدن ممکن نیست
  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • زمانیکه رضاشاه با خرید یک لیموزین، آمریکا را برهم ریخت | تصویر