Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:05:48 GMT

کاهش ۲۶ درصدی پرونده‌های مسن در دستگاه قضا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۴۹۸۹

کاهش ۲۶ درصدی پرونده‌های مسن در دستگاه قضا

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها از کاهش ۲۶ درصدی آمار  پرونده‌های مسن در واحدهای قضایی سراسر کشور خبر داد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت نظارت جدی دادستان‌ها بر عملکرد ضابطان گفت: امیدواریم در برنامه سال آینده دستگاه قضا، موضوع نظارت بر ضابطین ساماندهی شود تا مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان کل کشور قوه قضاییه قضا عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، عمران علیمحمدی ظهر یکشنبه در دیدار با فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه وعده صادق در تنبیه جنایتکاران رژیم صهیونیستی غاصب، گفت: وعده صادق عملیات غرورآفرینی بود که نسبت به دشمن غاصب صهیونیستی تا به امروز، بی‌نظیربود، که این عملیات برگرفته از قدرت ایمان و مجاهدت‌های نیروهای انقلابی سپاه پاسداران و کلیه نیروهای مسلح بود که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و دل همه ی مومنین، مستضعفین و آزادگان جهان را شاد کردند.

وی از تلاش‌های مجدانه و مخلصانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در تمامی عرصه‌ها به صورت جهادی در کنار مردم حضور دارند تقدیر و تشکر کرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام با اشاره به تلاش بی وقفه و جهادی کارکنان قضایی و اداری مجموعه دادگستری استان ایلام در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: دادسراهای استان از حیث شاخص کم‌ترین موجودی مقام اول کشور و دادگاه‌های کیفری ۱ و ۲ نیز مقام اول کشوری را کسب نمودند.

وی از کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر استان، دادگاه خانواده، دادگاه انقلاب و دادگاه‌های حقوقی و کیفری در سال گذشته و به تبع آن رفع اطاله دادرسی خبر داد و گفت: موقعیت و جایگاه برتر دادگستری استان ایلام از منظر شاخص‌های کشوری نمایان‌گر ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم شریف استان است.

علی‌محمدی گفت: دادگستری استان ایلام در شاخص تکریم ارباب رجوع در زمستان سال گذشته رتبه اول کشور و در فروردین ماه ۱۴۰۳ تا به امروز رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

در ادامه این دیدار سردار شاکرمی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: امر قضاوت همانند عبادت است و کارکنان دستگاه قضایی با تکریم ارباب رجوع، اجرای عدالت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها به صورت شبانه روز تلاش می‌کنند که این تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته علاوه بر اجر معنوی باعث افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی شده است.

وی از تلاش‌ها، زحمات و خدمات دلسوزانه دستگاه قضایی استان در جهت حل مسائل و مشکلات مردم تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6084587

دیگر خبرها

  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام
  • برای زنان و نوامیس مردم در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌دهند؟
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز