Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@23:51:41 GMT

سرقت جنازه چارلی چاپلین

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۰۹۴

سرقت جنازه چارلی چاپلین

چارلی چاپلین اواخر عمرش در سوییس زندگی می‌کرد و همان ‌جا هم از دنیا رفت و به خاک سپرده شد. هنوز ۲ ماه از مرگ او نگذشته بود که قبرش را باز کردند و جنازه‌اش را با تابوت دزدیدند.

روزنامه اعتماد نوشت: «سرقت تابوت چاپلین شب اول مارس ۱۹۷۸ انجام شد و صبح روز بعد خبرش به گوش خانواده او رسید. اولین پرسشی که در ذهن خانواده او و دیگرانی که خبر این دزدی را می‌شنیدند شکل می‌گرفت این بود که چرا جنازه را برده‌اند؟ برخی می‌گفتند که این کار احتمالا یک شوخی - البته یک شوخی بسیار بی‌مزه و زشت - است اما چند روز بعد تماسی تلفنی با همسر چاپلین، انگیزه سرقت را معلوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دزدها برای پس دادن جنازه و تابوت ۶۰۰ هزار دلار درخواست کردند و گفتند چند روز فرصت دارید تا این پول را آماده کنید و به جایی که ما تعیین می‌کنیم، بیاورید. دزدها در روزهای بعد چند بار دیگر هم تماس گرفتند و خواسته خودشان را - گاهی با چاشنی تهدید به انداختن تابوت در آب یا گم و گور کردن جنازه - تکرار کردند. اونا اونیل همسر چاپلین (که چهارمین همسرش و دختر یوجین اونیل، نمایشنامه‌نویس معروف بود) تصمیم به پرداخت پول نداشت و نمی‌خواست به دزدها باج بدهد. می‌گفت حتی خود چارلز مرحوم هم اگر میان ما بود چنین کاری را «مضحک و مسخره» می‌دید. اما به اشاره پلیس با دزدها مذاکره کرد تا فرصت برای ردگیری و شناسایی و دستگیری دزدها فراهم شود. اونا آن‌ قدر دزدها را بازی داد تا فرصتی که پلیس نیاز داشت، فراهم شد. یکی از دزدها که پناهنده‌ای لهستانی‌تبار بود در یکی از باجه‌های تلفن عمومی، نزدیک خانه چاپلین دستگیر کردند. چند ساعت بعد هم همدستش را، که او هم یک پناهنده البته اهل بلغارستان بود، گرفتند.

هر دو نفر جوانان بیچاره‌ای بودند و حتی گویا ابتدا قصد جابه‌جایی تابوت را هم نداشتند. می‌خواستند قبر را عمیق‌تر بکنند و تابوت را پایین‌تر دفن کنند تا فقط چنین به نظر برسد که دزدیده شده است. اما آن شب نقشه‌ای که کشیده بودند، درست پیش نرفت و مجبور شدند تابوت را بردارند و با خودشان ببرند.

می‌گفتند فکر اولیه این نقشه را از ماجرای مشابهی که سال قبل در ایتالیا روی داده، یاد گرفته‌اند اما پیش‌بینی نمی‌کردند همه‌ چیز تا این حد پیچیده شود و اجرای نقشه این‌ قدر سخت و اضطراب‌آور باشد. فکر می‌کردند با اخاذی از یک خانواده سرشناس و ثروتمند، پول بی‌زحمتی به جیب می‌زنند و زندگی خودشان را از این‌ رو به آن رو می‌کنند. آنها را به دادگاه معرفی کردند و هر دو نفرشان برای به ‌هم‌ زدن آرامش متوفی و خانواده‌اش و نیز تلاش برای اخاذی مجرم شناخته شدند.

دزد اصلی یعنی آن پناهنده لهستانی وارداس نام داشت و به ۴ سال و نیم کار سخت و اجباری محکوم شد. دادگاه آن بلغاری بدبخت به اسم گانِف را به ۱۸ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد زیرا از سر و وضع او و نیز از شواهد و اعترافات معلوم بود که نقشی فرعی در دزدی داشته و بیشتر از تنبیه و مجازات، شایسته ترحم است. جنازه چاپلین را هم به همان جایی که ابتدا خاک کرده بودند، بردند و این ‌بار -‌ برای جلوگیری از تکرار ماجراهای مشابه‌ -  قبر را با استفاده از بتون بیشتر محکم‌تر کردند.»

لینک کوتاه: asriran.com/003F8x

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در روستا‌های بخش انابد شهرستان بردسکن، ماموران انتظامی بخش انابد با انجام تحقیقات میدانی، سه متهم را حین فرار از صحنه جرم با یک دستگاه خودروی سواری پراید در حالی که ۳ راس گوسفند را به همراه داشتند شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمود مختاری با اشاره به کشف ۱۸ راس گوسفند سرقتی دیگر از مخفیگاه متهمان افزود: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۸ فقره سرقت احشام و در مجموع به سرقت ۲۱ راس گوسفند اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش احشام سرقتی را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • سرقت برای انتقام!
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین