Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: تاکنون حجم بالایی از اطلاعات مراکز رشد کشور در سامانه ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد بارگذاری شده و در فروردین ۱۴۰۰ نتایج سطح‌بندی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اجرایی شدن فرآیند سطح بندی مراکز رشد گفت: در راستای حمایت از مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و ارزیابی وضعیت عملکردی مراکز رشد و همچنین در جهت اهداف عالی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و به منظور ایجاد مراکز رشد تخصصی ذیل سرا‌های نوآوری، سطح بندی مراکز رشد در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ادامه داد: تاکنون حجم بالایی از اطلاعات مراکز رشد کشور در سامانه ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد بارگذاری‌شده که شامل بیش از ۱۰۰۰ قرارداد هسته/واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان، محصولات تولیدشده در مراکز رشد، درآمد‌ها و هزینه‌های صورت گرفته در مراکز رشد، دوره‌های برگزار شده در حوزه کسب و کار و زیرساختار‌های فناوری در مراکز رشد می‌شود. براساس اطلاعات به دست آمده و ارزیابی ها، نتایج سطح بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد در فروردین ماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.


وی در پایان گفت: ارزیابی دقیق مراکز رشد در واحد‌های دانشگاهی کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت‌های این مراکز شناسایی شده و جهت رفع آن‌ها از طریق فعالیت‌های توانمند سازی مدیران مراکز رشد و حمایت مالی اقدام کرد. از سوی دیگر شناسایی مراکز رشد فعال به ایجاد سرا‌های نوآوری کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دهقانی فیروزآبادی مرکز رشد سطح بندی دانشگاه آزاد زیرساخت فناوری فناوری و نوآوری دانشگاه سطح بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

احمد فاضل زاده گفت: نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها، در رقابت پذیری و برخورداری از منابع و تسهیلات حمایتی حائز اهمیت است.

او ادامه داد: معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) که اسفندماه گذشته در کارگروه رتبه بندی و جلسه شماره ۹۷۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد و ملاک رتبه‌بندی سال ۱۴۰۳ قرار می‌گیرد و به زودی پرسشنامه‌های مربوط به رتبه بندی امسال در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام عنوان کرد: در معیار‌های جدیدرتبه بندی، به گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین المللی و پاسخگو بودن دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور توجه ویژه‌ای شده است.

فاضل زاده اضافه کرد: معیار‌های ۶ گانه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام شامل آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری، فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی و مدیریت و بهره وری است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های ارزش‌آفرین اجتماعی و اقتصادی، یکی از مهمترین و موثرترین ارکان در اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌روند؛ بنابراین رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از مهمترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران حوزه علم و فناوری است.

او ادامه داد: رتبه بندی‌های علمی علاوه بر اطلاع رسانی به جامعه در مورد عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به مقایسه بین دانشگاه‌ها می‌پردازند. دانشگاه‌ها از نتایج رتبه بندی‌ها برای تعیین اهداف، برندسازی و تبلیغ خود به منظور جذب دانشجو، استادان و پژوهشگران برجسته استفاده می‌کنند.

رئیس مؤسسه ISC گفت: این موسسه همواره همکاری و تعامل سازنده‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر نهاد‌های سیاستگذار علم و فناوری دارد و شاخص‌های مورد نیاز را در بحث بهره وری دانشگاه‌ها در تولید علم و فناوری ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور