Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مدیر عامل شرکت آریا ترانسفور  در گفتگو با خبرنگاران با  ضرورت حمایت قوای سه‌گانه از بخش تولید تاکید و تصریح کرد: انتظار از مسوولان اجرایی و نمایندگان مردم بیشتر است و انتظار داشتیم که نمایندگان به اندازه "خط ویژه" هم که شده به بخش تولید و اشتغال توجه کنند و "راه را هم برای ما نیز باز کنند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مدیران ما تنها زمانی که بحرانی به وجود می‌آید وارد میدان می‌شوند گفت: متاسفانه بازدید مسوولان از واحدها محدود به مواقع بحران و یا اصطلاحا بحران‌محور است و نه تولیدمحور. جدا از این انتظار ما از مجلس که با آب و تاب از رفع موانع صحبت کردند زیاد شد اما متاسفانه آن نیز در حد همان باز کردن خط ویژه باقی ماند و راهی برای تولید کننده در میدان جنگ اقتصادی باز نشد.

معماریان با بیان اینکه هدفگذاری واحد ما بر صادرات بوده تصریح کرد: ۵۰ درصد از ظرفیت تولید ما با نگاه به بازارهای جهانی و خصوصا کشورهای همسایه ایجاد شده اما متاسفانه موانع بر سر صادرات زیاد است. اصلا گیرم که کالا را با وجود موانع صادر کنیم، پول آن را باید چگونه بازگردانیم؟ مگر به صورت چمدانی می‌توان ارز حاصل از فروش را بازگرداند. اینکه کالاهای کا گاه برای مدت‌ها در گمرک می‌ماند دیگر بماند.

وی به دپو شدن حدودا هفت-هشت ماهه صد میلیون یورو کالای واحد خود در گمرک اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کالاهایی که این همه مدت دپو شده بود با تلاش و ورود یکی از مسوولان ظرف ۱۵ روز آزاد شد که جای تقدیر دارد. البته اگر این کالاها ابتدای سال آزاد می‌شد می‌توانست به روند رونق تولید در واحد ما کمک زیادی کند.

معماریان با تقدیر از مسوولان استانی اضافه کرد: مسوولان استان از استاندار و معاونان استانداری گرفته تا فرمانداری و پلیس راهور و اطلاعات و دادستانی و...همکاری خوبی با ما داشتند به ویژه دادستانی و اطلاعات استان که به صورت بسیار ویژه از بخش تولید حمایت کردند و هر جا نیاز بوده، انصافا دریغ نکردند.

مدیر بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور خاورمیانه، از بروکراسی پیچ در پیچ اداری به عنوان مهم‌ترین مشکل در حوزه اشتغال و تولید نام برد و گفت: رونق بخش تولید و رفع موانع از این بخش با وجود این بروکراسی اداری محقق نمی‌شود.

وی با انتقاد از طولانی بودن فرآیند اخذ مجوزها در کشور اضافه کرد: ما مدتی به دنبال ایجاد یک بخش تولیدی در حوزه سیم و کابل بودیم اما فرآیند اخذ مجوز چنان طولانی شده که خسته شده‌ایم. تنها چهار ماه برای مجوز محیط زیست زمان برده و آخر کار گفته‌اند که تولید سیم و کابل و... آلاینده است! البته این فرآیند طولانی در صنعت و معدن، شرکت شهرک‌ها و دیگر دستگاه‌های صادرکننده مجوز وجود دارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی سرمایه‌گذار خسته شده و رغبتی به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال نخواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات جدی ایجاد شده ناشی از تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی اظهار کرد: جدا از این تحریم‌ها، متاسفانه خودتحریمی‌ها و تنگ‌نظری‌های داخلی نیز مانع بزرگی در پیش پای تولید در کشور است و همین‌ها سبب شده که من تولیدکننده احساس خستگی و دل‌سردی کنم.

این عضو پارلمان بخش خصوصی استان سمنان با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای بخش اشتغال گفت: با این مشکلاتی که برای ما به وجود آمد می‌توانستیم که ۵۰۰ نیرو از ۱۰۰۰ نیروی کارخانه را تعدیل کنیم اما با وجود مشکلات ماندیم و مقاومت کردیم و حتی یک نفر نیز تعدیل نیرو نداشته‌ایم.

وی خواستار حمایت از واحدهای تولید کننده فعال شد و افزود: واحدی مثل واحد ما بدون سرمایه‌گذاری جدید می‌تواند اشتغال جدید ایجاد کند اما متاسفانه حمایت نمی‌شویم. الان مدت‌هااست که در صف بانک هستیم و ۱۰ ماه است که در محدودیت مالی به سر برده و نمی‌توانیم در مناقصه شرکت کنیم و همین‌ها خسارت‌هایی است که به بخش تولید و اشتغال وارد می‌شود در حالی که با کمی حمایت و حذف برخی بورکراسی‌های زائد اداری موانع پیش رو را به راحتی برداشت.

وی بر لزوم اصلاح قوانین بانکی تاکید و تصریح کرد: سیستم بانکداری در کشور باید اصلاح و متناسب با شرایط حاکم بر تولید تغییر کرده و اصلاح شود.

معماریان با بیان اینکه در برخی بخش‌ها باید سازو کاری اندیشیده شود که مشکلات تولیدکننده به صورت اورژانسی حل شود خاطرنشان کرد: تولیدکننده و فعال اقتصادی امروز در شرایط کاملا ویژه و در جنگ اقتصادی است و قوانین نیز باید متناسب با این شرایط تغییر می‌کرد اما متاسفانه چنین اتفاقی کمتر افتاده است.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به نقش مهم رسانه‌ها در رفع مشکلات کشور پرداخت و گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش تعیین‌کننده داشته باشند و شما رسانه‌ها باید نه تنها از مسوولان که از من تولیدکننده نیز باید پرسش‌گری کنید.

بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور در خاورمیانه با اشاره به معطل ماندن "اف ای تی اف" و طرح دوباره آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهیم که این مشکل را حل کنند. اگر می‌خواهیم که مواد اولیه را از طریق بازار سیاه و دلال‌ها نخریم و لااقل زمینه تا حدی برای رقابتی شدن فراهم شود این مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه موانع سبب شده که بازار برای برخی از تولیدکننده‌های ایرانی رقابتی نباشد و مواد اولیه را با قیمت بالاتر و از دست واسطه‌ها خریداری کند.

این تولیدکننده با بیان اینکه ما صادراتی به عراق داشتیم و الان ماندیم که پول آن را چگونه بیاوریم اظهار کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اما متاسفانه قوانین بخش تولید مربوط به دوران صلح است. باید بخشی از قوانین این حوزه متناسب با شرایط دشوار فعلی تغییر کند.

معماریان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تاثیر نوسانات مداوم ارزی بر تولید واحدها و خصوصا واحدهای صادرات محور گفت: نوسانات ارزی به شدت بر تولید واحدهایی همچون واحد ما تاثیر دارد چرا که مواد اولیه واحدی مثل آریا ترانسفورماتور تا ۷۰ درصد ارزبری دارد!.البته دولت مصوبه‌ای در این ارتباط داشته اما متاسفانه نوسانات آنقدر زیاد بوده که این مصوبه نتوانسته میزان تعدیل و تغییرات ناشی از نوسانات را پوشش دهد. ضمن اینکه اصولا تاکنون نیز پولی از این محل پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه واحدی مثل واحد ما انحصار در یک کالای مهم را در کشور از بین برده و بازار را رقابتی کرده خاطرنشان کرد: با وجود چنین خدمتی در بخش تولید، متاسفانه حمایتی از ما صورت نمی‌گیرد.

عضو اتاق سمنان با بیان اینکه ما با همت و توانمندی نیروهای‌مان راه ۱۰ -۱۵ ساله را در دو تا سه سال طی کریم افزود: امروز مهمترین مراجع بین‌المللی و آزمایشگاه‌های پیشرو، تولیدات ما را تایید کردند و تولیدلات این واحد از کیفیت بسیار بالبایی برخوردار است و لذا در صورت رفع موانع می‌تواند در بازارهای بین‌المللی و بویژه در کشورهای منطقه جایگاه و سهم بالایی داشته باشد.

وی از ظرفیت بالای این واحد برای صادرات خبر داد و گفت: اگر برخی مشکلات رفع شود واحد ما توان بالایی برای صادرات دارد. ضمن اینکه ۵۰ درصد از ظرفیت این واحد اصولا با نگاه با حضور در بازارهای بین‌المللی طراحی شده است.

معماریان بر لزوم استفاده دانشگاه‌ها از ظرفیت های ایجاد شده در واحدهای بزرگ تولیدی تاکید و خاطرنشان کرد: ما بستر بسیار مناسبی فراهم کردیم و از یک آزمایشگاه بسیار پیشرفته با تجهیزات مدرن برخورداریم و انتظار می‌رود که مراکز دانشگاهی و پژوهشی از این ظرفیت استفاده کنند اما متاسفانه در کشور ما کمتر در این بخش دستاوردی داشتیم و فاصله بین دانشگاه و صنعت بسیار زیاد است.

بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور خاورمیانه به بورس می‌آید

مدیر بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور خاورمیانه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ورود احتمالی این واحد بزرگ صنعتی به بازار سرمایه اظهار کرد: بازار بورس شرایط ویژه خود را دارد و ما نیز ورود به بورس را در برنامه خود داریم و به زودی قرار است که یک گروه بیاید و ظرفیت های واحد را برای ورود به بازار سرمایه ارزیابی کند. ضمن اینکه با یک کارگزاری نیز وارد مذاکره شدیم تا به تدریج مقدمات کار فراهم شود. اگرچه الان زمان چندان مناسبی نیست و مردم این روزها ذهنیت مناسبی از بورس به دلیل مشکلات ایجاد شده در بازار سرمایه ندارند.

وی تصریح کرد: در صورت فراهم شدن شرایط احتمالا واحد ما از سال آتی وارد بورس می‌شود. تلاش ما بر این است که در شرایطی وارد بازار شویم که کسانی که به ما اعتماد می‌کنند، از این ظرفیت استفاده ای کنند.

46

کد خبر 1491360

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اما متاسفانه جنگ اقتصادی بین المللی بخش تولید ایجاد شده واحد ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است، گفت: احیای واحدهای تولیدی نماد فعالیت اقتصادی و تلاش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، امروز_پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد استان به همت دولت سیزدهم در واحد تولید کاشی در سمنان با بیان اینکه اقتصادی که با تکانه‌ها دچار لغزش نشود باید افزایش تولید داشته باشد و تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم است، اظهار کرد: افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است. مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند کمک به تولید باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال مورد توجه دولت است، اضافه کرد: هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تا کنون احیا شد و به چرخه برگشته است. هدف‌گذاری شده که واحدهای دیگر هم به چرخه تولید وارد شود.

تذکر رئیس‌جمهور به بانک‌ها

وی ادامه داد: از واحدهایی بازدید کردیم که توسط بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شدند. این شایسته نیست که وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند.

وی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگروهی برای فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها، افزود: از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستم که کارگروهی برای فعال شدن آن دسته از واحدهای تولیدی که به تملک بانک‌ها در آمده و عددش را تا ۲ هزار واحد تولیدی بیان می‌کنند، باید تشکیل شود.

موفقیت‌های استان سمنان در تولید

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز محصولات این کارخانه تولید کاشی در سمنان هم استانداردسازی و هم تجاری‌سازی شده است و هم صادرات دارد و امیدواریم که ارزش افزوده برای محصولات این کارخانه را شاهد باشیم، ابراز کرد: این جشن برای احیای بیش از ۲۰۰ مجموعه صنعتی استان سمنان است که به چرخه تولید بازگشته‌اند. باید از خداوند متعال شاکر باشیم که لظفش شامل حال ما شد و کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشت.

وی با قدردانی از همت همه عزیزان از جمله ستاد احیای واحدهای صنعتی و معدنی، استاندار سمنان و مدیران واحدهای تولیدی که همت کردند این واحدها را احیا کردند، افزود که کار ارزشمندی که در استان سمنان انجام شد این است که واحد دیگری تعطیل نشود. این تلاش هم قابل تقدیر است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: نشان این فعال شدن و احیا افزایش اشتغال در استان سمنان است. به جز تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال با احیای این واحدها، شاخص‌ها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در سمنان کاهش یافته و برخی واحدهای استان اکنون به نیروی کار نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه استان سمنان در تولید، اشتغال و کار دانش‌بنیان می‌تواند نمونه باشد، ادامه داد: نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی سمنان افزایشی است. اینها نشان می‌دهد آن‌چه که رهبر فرزانه انقلاب نسبت به آن تاکید کردند مبنی بر رشد تولید و اقتصاد در استان محقق شده است.

وی ادامه داد: خرسندم در جمع مدیران و کارگران و در کارخانه‌ای که نماد احیا است، هستم.

آیت‌الله رئیسی ابراز کرد: واحد تولیدی کاشی سمنان بیش از ۱۰ سال غیرفعال بود و اکنون با همت مسؤولان احیا و کارگران که در گذشته مشغول به کار بودند، دعوت به کار شدند.

وی اضافه کرد: واحد احیا شده تولید کاشی سمنان اکنون در سه خط فعالیت دارد و توسعه خط تولید و افزایش ظرفیت در دستور کار این واحد تولیدی است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: کارگروه فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها که وزارت صمت و بانک مرکزی و بانک‌های عامل باید در آن باید عضویت داشته باشند، با برنامه‌ریزی ستاد احیا می‌تواند سرعت برگرداندن واحدهای دارای مسائل مالی به چرخه تولید را افزایش دهد.

نقش تعاونی در تحقق شعار سال

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است. مشارکت مردم ساز و کارهایی نیاز دارد. یکی از بخش‌هایی که حتماً می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد تعاونی‌هاست. افرادی که در تعاونی‌ها عضو هستند و آمادگی و تمکن دارند می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی افزود: اتاق تعاون، معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش‌هایی که در حوزه تعاون فعال هستند، بدانند امسال یکی از جلوه‌های تقویت مشارکت مردم میدان دادن به تعاونی‌هاست.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: میدان دادن به بخش خصوصی فعال در این مسیر بسیار مهم است. تلاش همه دولتمردان و فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی و تعاونی و دولتی برای تحقق شعار سال ضروری است. همگان با اخلاص تلاش کنند که این کار انجام شود، همین کارخانه کاشی در سمنان که احیا شده یکی از نمونه‌های قابل انجام بودن این کار است.

عزم دولت برای حمایت از بخش خصوصی

رئیس دولت سیزدهم با بیان این‌که دولت توجه ویژه‌ای به حمایت‌های حقوقی دارد، اظهار کرد: وزیر صمت و معاونان و مدیران این وزارتخانه انگیزه و تلاش جدی برای کمک به جهش تولید دارند. البته جهش تولید به معنای رشد یک درصدی نیست. جهش یعنی عدد قابل توجهی رشد داشته باشیم.

وی افزود: امروز می‌بینیم که به دست جوانان ما رژیم صهیونیستی و حامیانش ذلیل شده‌اند. همین جوانان ما توان احیای کارخانه‌های راکد را هم دارند.

ضرورت حمایت از کارگران در مسیر تولید

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: برنامه دولت این است که هم از دولت حمایت کند و هم حامی کارگرانی باشد که بازوان توانای آن‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در عرصه اقتصادی و تولیدی کشور رقم بزند، برنامه‌ها و اقدامات دولت در همین جهت است که بتواند مسکن کارگری را فعال کند و تعاونی‌های کارگری را برای رفع مشکل مسکن کارگران عزیز فعال شود، در تمام کشور اعلام شده که این تعاونی‌ها فعال شوند و زمین هم برای ساخت مسکن کارگری در اختیارشان قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: فعال شدن تعاونی‌های مسکن و تعاونی‌های مصرف در دستور کار دولت قرار دارد و از این اقدام حمایت می‌کنیم، مدیران هم در تلاش هستند که مساله دستمزدها و مسکن و درخواست‌های متعدد کارگران از سوی کارفرمایان و دولت محقق شود تا تولید بدون دغدغه دنبال شود.

وی افزود: بسیار خرسندیم از این که این کارخانه و بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان فعال شده است، بنای دولت سیزدهم این است که اجازه ندهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود و همین روند ادامه یابد تا بگوییم سمنان استان نمونه‌ای در احیای واحدهای راکد و پیشگیری از تعطیل شدن کارخانه‌هاست.

کد خبر 745710

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم