Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@07:08:31 GMT

نحوه تمیز کردن کاشی های حمام

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۱۹۷

نحوه تمیز کردن کاشی های حمام

پاکیزگی حمام و در نتیجه استفاده از کاشی های بادوامی که راحت تمیز شوند، از اهمیت خاصی برخوردار است. ناطقان: کاشی‌ها اگر مدتی به حال خود رها ‌شوند، مرکز تجمع مواد معدنی، سفیدک‌های صابون، قارچ و کپک به خصوص در قسمت‌های بندکشی خواهند شد. برای رفع این مشکل:






1- با توجه به مقدار کثیفی و کپک، از اسپری مخصوص حمام و اسفنج استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشی‌ها را ابتدا خیس کنید. بهتر است ابتدا دوش را باز کنید تا بخار آب کاشی‌ها را بپوشاند.

2- تمیز کردن را از بالا به پایین و به صورت سایشی انجام دهید. سعی کنید سایش به صورت دورانی و با کمی فشار باشد.

کاشی‌‌ها را به صورت خطی یا چپ و راست نیز تمیز کنید سپس با آب گرم بشویید.

3- در صورتی که سطح کاشی‌ها هنوز کدر است، باید نوع لکه را تشخیص دهید. آهن بالا؛ لکه قهوه‌ای، آب سخت؛ لکه سبز و صابون؛ لکه شیری به جا می‌گذارد.

4- دستکش دست کنید و سرکه سفید را با فشار روی سطح مورد نظر بمالید. با براق شدن کاشی‌ها، کار به اتمام می‌رسد. از پاک‌کننده‌های مخصوص حمام برای پاک کردن زنگار استفاده نمایید. در صورت مقاومت لکه، از شوینده مخصوص سرویس بهداشتی استفاده کنید. آن‌ها معمولا سوزاننده بوده و نباید مدت زمان طولانی باقی بمانند.

 

همچنین اگر می خواهید کاشی خود را بدون پاک کننده شیمیایی سمی تمیز کنید می توانید از نمک اپسوم استفاده کنید. در واقع یکی از کاربردهای خانگی نمک اپسوم برای تمیز کردن و شستشو می باشد برای این کار  باید مقداری نمک اپسوم را با مقداری صابون مایع به ظرفتان اضافه کنید و مخلوط کنید با آن درز کاشی ها را تمیز کنید، سپس آنرا خوب پاک کنید. فقط مطمئن شوید که خوب بشویید زیرا صابون لیز می شود!


5- تمیز کردن بندکشی‌ها در صورت لک بودن ضروریست.

در صورت سفید بودن بندها، از اسپری رقیق وایتکس استفاده نمایید. چند دقیقه صبر کنید سپس آبکشی نمایید. بندکشی‌های تیره با خمیر جوش‌شیرین پاک می‌شوند. آن‌ها را به صورت دورانی تمیز کنید. در صورت تمیز نشدن، از شوینده‌های آماده و مخصوص استفاده کنید و طبق دستورالعمل کار کنید. راز تمیز ماندن بند‌ها، خوب ساییدن آن‌ها به طور منظم و خشک کردنشان است.

نکته:
- هنگام استفاده از شوینده‌های شیمیایی حتما از دستکش استفاده کنید.
- هنگام استفاده از اسپری‌های شوینده، به صورت خود ماسک بزنید.

برچسب ها: کاشی ، حمام ، ناطقان ، عید ، خانه تکانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاشی حمام ناطقان عید خانه تکانی استفاده کنید تمیز کنید تمیز کردن کاشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربردهای خاص فومیزه احسان کار در صنایع مختلف

ورق فومیزه یک نوع ورق ساخته شده از فوم PVC یا فوم پلی اتیلن است که دارای وزن سبک و خواص عایق حرارتی خوبی است.

کشتی سازی

ورق فومیزه معمولا در کاربردهای مختلف دریایی، از عایق موتور و جذب صدا گرفته تا ساخت صندلی قایق استفاده می شود. علاوه بر این، دارای قابلیت شناوری است و ویژگی های متمایز زیادی را ارائه می دهد.

برای کاربردهای شناوری، فوم های سلول بسته موثرترین نوع فوم برای استفاده هستند. فوم سلول بسته قوی تر و پایدارتر از فوم سلول باز است و در برابر نشت آب و هوا بهتر مقاومت می کند. فوم سلول بسته برای کاربردهای دریایی، به ویژه شناوری بسیار مناسب است.

فوم های شناور از طریق قالب گیری، برش عمودی و افقی از نظر اندازه، شکل و رنگ قابل تنظیم هستند.

ورق فومیزه به دلیل خاصیت شناوری خاص و ویژگی های متمایز خود که شامل موارد زیر است بسیار در صنعت کشتی سازی به کار گرفته می شود.

این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد :

وزن سبک عایق حرارتی بسیار قوی عایق صدا طول عمر بالا بسیار مقاوم در برابر آب آسانسور سازی

ورق فومیزه یک نوع ورق ساخته شده از فوم PVC یا فوم پلی اتیلن است که دارای وزن سبک و خواص عایق حرارتی خوبی می‌باشد. این نوع ورق به دلیل وزن سبک و خواص عایق حرارتی مناسب، برای استفاده در آسانسورها و سیستم‌های حمل و نقل عمومی مناسب است.

ورق فومیزه در آسانسور سازی به عنوان یک لایه عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق‌ها معمولاً بر روی دیوارهای داخلی آسانسور یا تحت پوشش سیستم های جانبی نصب می‌شوند تا از انتقال حرارت و صدا به داخل آسانسور جلوگیری کنند.

علاوه بر این، ورق فومیزه به عنوان یک لایه محافظ در برابر ضربه‌ها و خطرات مختلف نیز استفاده می‌شود تا از خسارت به بدنه آسانسور جلوگیری شود. همچنین این ورق‌ها مقاوم در برابر آب و رطوبت بوده و همچنین قابل شستشو می‌باشند که از نظر بهداشتی بسیار مناسب هستند.

به طور کلی، ورق فومیزه در آسانسور سازی برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی، محافظت از بدنه آسانسور در برابر آسیب‌ها و ایجاد یک سطح زیبا و آماده برای نصب تجهیزات مختلف استفاده می‌شود.

استخر و فضاهای باز

ورق فومیزه در استخر و فضای باز برای ایجاد عایق حرارتی، عایق صوتی، عایق رطوبتی و جلوگیری از نفوذ آب به ساختمان بکار می‌رود. این نوع ورق ها با دارا بودن ساختار سلولی بسته، مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت، ضربه و شرایط جوی خارجی را فراهم می کند و می تواند برای پوشش سقف ها، دیوارهای خارجی، نمای ساختمان، استخرها و سایر قسمت های ساختمانی استفاده شود.

بنابراین، ورق فومیزه دارای کاربردهای متعددی در ساختمان های مختلف برای بهبود عایق های ساختمانی است.

حمام و سرویس بهداشتی

علیرغم اینکه اکثر حمام ها در حال حاضر با کفپوش کاشی ساخته می شوند، برخی از حمام ها ممکن است هنوز کفپوش فرش شده باشند، و افراد نیز ممکن است با وجود نصب یک راه حل سنگ یا کف سخت، به دنبال احساس نرمی مشابه باشند. فوم در این موارد به دلیل خواص مواد (مقاوم در برابر باکتری ها) و به دلیل اینکه تشک حمام به راحتی قابل شستشو است، به طور طبیعی گزینه بهداشتی تری است.

علاوه بر راحتی زیر پا، فوم در محصولات مختلفی استفاده می شود که به دنبال ایمن تر کردن تجربه حمام ما هستند. به عنوان مثال، بسیاری استفاده از تشک های حمام تخصصی ساخته شده از فوم و اجزای لاستیکی را به جای گزینه های کاملاً مادی مانند پنبه ترجیح می دهند. فوم های پلی اتیلن سلول بسته مانند EFP30 و Plastazote به دلیل ویژگی های لاستیکی کمی که دارند هر دو ضد آب و غیر لغزنده هستند. به نوبه خود، این فوم ها جزء عالی برای تشک حمام یا دوش هستند که برای بهبود ایمنی در نظر گرفته شده است.

باشگاه ورزشی

ورق فومیزه یک ماده سازگار با استانداردهای بهداشتی و ایمنی است که می تواند در محیط های باشگاه و ورزشی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع ورق از جنس فوم پلی اتیلن با پوشش ضد آب و ضد خوردگی تهیه می شود و برای استفاده در بخش های مختلف باشگاه مانند سالن ورزشی، ایروبیک، استخر و زمین تنیس مناسب است.

به عنوان یک پوشش کف ایمن و راحت، ورق فومیزه می تواند از زخمی شدن و زخم خوردن افراد جلوگیری کند و برای کاهش فشارهای وارده بر مفاصل مناسب است. از این رو، استفاده از ورق فومیزه در باشگاه ها بیشتر به دلیل ایمنی، راحتی و کفیت آن مورد توجه و استفاده قرار می گیرد.

آشپزخانه

ورق فومیزه یک ماده مناسب برای استفاده در آشپزخانه است. این نوع ورق به عنوان یک پوشش سطح مقاوم به حرارت و ضد آب عمل می کند و می تواند بر روی سطوح آشپزخانه، میز آشپزخانه، صفحه کار و حتی پشتیبانی از اجاق گاز استفاده شود. ورق فومیزه می تواند از آسیب دیدن سطوح و خراشیدگی آنها جلوگیری کند و سطوح با دمای بالا و فشارهای زیاد تحت حفاظت قرار دهد. همچنین، این نوع ورق به دلیل خاصیت ضد باکتریالی که دارد، می تواند از تراکم باکتری ها و ویروس ها در آشپزخانه جلوگیری کند. به همین دلیل، استفاده از ورق فومیزه در آشپزخانه ها برای حفظ بهداشت و آسایش کاربران بسیار مناسب است.

منبع : سایت احسان کار اصفهان

کد خبر 746661

دیگر خبرها

  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • یک دستکش مخصوص با چراغ ضدآب + فیلم
  • چیزی نمانده یحیی سنوار برای حمام آفتاب به ساحل غزه بیاید! + ویدئو | تمسخر نتانیاهو در کانال ۱۲
  • چیزی نماینده یحیی سنوار برای حمام آفتاب به ساحل غزه بیاید! + ویدئو | تمسخر نتانیاهو در کانال ۱۲
  • کاربردهای خاص فومیزه احسان کار در صنایع مختلف
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟
  • ◄ کامیونت کارکرده تمیز و کامیونت مدل 1400 صفر کیلومتر چند؟
  • آزار و قتل زن جوان در حمام ؛ بکشیدم یا آزادم کنید!