Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:25:10 GMT

مردم و محیط زیست زیر چتر گروه‌های مردمی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۲۷۹

مردم و محیط زیست زیر چتر گروه‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش ملی «درخت یاری» با شعار درخت کاری برای یاری، با هدف کاشت یک میلیون درخت مثمر و بومی با حمایت بزرگترین حامی خود بنیاد علوی، بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان و با حضور بیش از ۲۵۰ گروه جهادی، مردمی، خیریه، مسجد، سمن و هیأت مذهبی شروع به فعالیت کرد.

گفتنی است در جریان این پویش بیش از ۵۰۰۰ خانواده کم برخوردار از منافع پایدار کاشت درختان مثمر و بومی بهره‌مند خواهند شد؛ این پویش تا ۲۲ اسفندماه ادامه داشته و پس از آن کلیه مراحل نگهداشت این درختان به صورت مستمر در طول سال توسط این گروه‌های جهادی و مردمی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سایت پویش به آدرس www.Derakhtyari.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر و با امکان عضویت در باشگاه درخت‌یاران و شرکت در جشنواره‌های مرتبط، فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد خبر 5159200

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی سامانه بارشی ذرات معلق تهران کمیته امداد امام خمینی ویروس کرونا وضعیت هوای تهران وزارت آموزش و پرورش موزه بودجه شهرداری محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رزاقی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه فصل گل دادن درختان مرکبات آغاز شده است، گفت: باغداران برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های خسارتزای درختان میوه توصیه‌های کمیته پیش آگاهی آفات و بیماری‌های باغات سیاه ریشه را جدی بگیرند.

او افزود: باغداران برای اطلاع دقیق از زمان مبارزه با آفت، با ارایه نمونه به کلینیک‌های گیاهپزشکی و دریافت نسخه گیاهپزشکی نسبت به مبارزه به موقع با آفت روی درختان آلوده اقدام کنند.

رزاقی گفت: اگر درخت دچار ضعف عمومی است توصیه می شود هنگام سمپاشی، کودهای محلول و ریزمغذی های مکمل به محلول های سمپاشی اضافه شود.

او افزود: در زمان سمپاشی عمومی، بستگی به اینکه درخت آلوده باشد یا خیر، با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی از این درختان بازدید می شود و اگر آلوده به حشرات مکنده و بیمارهای قارچی و آفت باشد توصیه می شود با ترکیبی از سموم قارچ کش، حشره کش و کنه کش به انضمام مکمل های غذایی محلول پاشی و سم پاشی درخت انجام شود تا درخت حالت طبیعی خود را پیدا کند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی