Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@22:58:55 GMT

خواص ذرت بو داده | خواص ذرت بو داده که هرگز نمیدانستید

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۳۱۵

خواص ذرت بو داده | خواص ذرت بو داده که هرگز نمیدانستید

خواص ذرت بو داده

یکی از خوراکی های خوشمزه و در عین حال مفید پاپ کرن یا ذرت بو داده است.شاید ندانید که این دانه های سفید و سبک چه خاصیت های زیادی برای شما دارند.در ادامه با ما باشید تا با برخی از خواص ذرت بو داده آشنا شوید

خواص ذرت بو داده برای قند خون

پاپ کرن میتواند ماده ی غذایی سالمی برای افرادی که بیماری دیابت دارند باشد اما این در صورتی است که به آن در هنگام پخت مواد قندی افزوده نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنترل قند خون به سبب فیبر های موجود در آن است.فیبر ها در روند سوخت و ساز بدن شرکت کرده و سبب تنظیم قند خون و انسولین میشوند.

خواص ذرت بو داده در بارداری

مصرف پاپ کورن در دوران بارداری نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه سود نیز دارد.ذرت بو داده حاوی فیبر،ویتامین ای و سلنیوم است به همین دلیل این خوراکی بهترین جایگزین خوراکی هایی مانند چیپس و پفک در دوران بارداری هستند.

خاصیت ضد پیری ذرت بو داده

از خواص ذرت بو داده به خاصیت ضد پیری آن نیز میتوان اشاره کرد.ذرت بو داده حاوی ویتامین ای است که نقش به سزایی در زیبایی پوست دارد.آنتی اکسیدان های موجود در آن رادیکال های آزادی که از طریق آلودگی وارد بدن شده و سبب پیری زود رس میشوند مانع این روند میشوند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سالاد ذرت / در عرض چند دقیقه یک سالاد خوش طعم و مقوی تهیه کنید

خواص ذرت بو داده برای دستگاه گوارش

همانطور که گفته شد این ماده غذایی سرشار از فیبر،مواد معدنی و ویتامین است.این مواد تاثیر بسیاری بر عملکرد دستگاه گوارش دارند.این فیبر ها برای تنظیم حرکت های روده نیاز هستند.به علاوه فیبر هایی که در ذرت وجود دارند از یبوست پیشگیری کرده و همینطور از التهاب های شکمی می کاهند.

خواص ذرت بو داده برای سرطان

ذرت بو داده حاوی ماده ای به نام پلی فنول است.نقش پنی فنول ها سد کردن راه آنزیم هایی است که غدد سرطانی احتیاج دارند می باشد.به همین ترتیب از پخش سلول های سرطانی در بدن جلوگیری میکنند.

ذرت بو داده چاق کننده است

مواد مغذی موجود در پاپ کرن مانند فیبر سبب ایجاد احساس سیری در انسان میشود.هنگامی که از پاپ کرن هایی که به روش سنتی تهیه شده اند در میان وعده ی خود استفاده میکنید،از غذاهای با چربی و شیرینی زیادی دارند به علت احساس سیری که دارید استفاده نخواهید کرد.توجه داشته باشید که از نمک و کره بیش از اندازه در پخت ذرت بو داده استفاده نکنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : فواید بی نظیر کاکل ذرت که نمیدانستید

طعم دهنده های ذرت بو داده

برای طعم دادن به پاپ کرن میتوانید به جای نمک از طعم دهنده های دیگر نیز استفاده کنید.مثلا استفاده از دارچین و چند قطعه سیب هم  باعث ایجاد تنوع شده و هم هوس شیرینی را رفع میکند.هم چنین میتوانید از طعم دهنده هایی مانند کاری و واسابی نیز استفاده کنید.طعم دهنده های ایتالیایی مانند پارمسان و روغن زیتون نیز در برخی مواقع در برخی مواقع گزینه های مناسبی هستد.

به طور کلی هر آنچه کم کالری و خوش طعم باشد را میتوان به ذرت اضافه کرد.

طرز تهیه پاپ کورن یا پف فیل:

در آخر متن تصمیم داریم طرز تهیه ذرت بوداده یا پف فیل را به شما آموزش دهیم امیدوارم که تهیه نموده و از آن در جشن تولدها و هنگام تماشای فیلم لذت ببرید.

در ابتدا قابلمه مناسبی را انتخاب نموده و روی شعله زیاد قرار می دهیم سپس روغن یا کره را در قابلمه بریزید( کره باعث طعم بهتر پاپ کورن می گردد) در مرحله بعد ذرت را داخل قابلمه بریزید

و بعد ادویه دلخواهتان را با نمک به ذرت بیافزائید می توانید از فلفل یا آویشن استفاده نمائید و تند تند هم بزنید تا نسوزد.وقتی اولین ذرت شکوفه زد و باز گردید درب قابلمه را روی آن قرار دهید و شعله را کم نموده و صبر نمائید تا سر و صدای دانه های ذرت را بشنوید.در این مرحله بدون اینکه درب ظرف را بردارید قابلمه را با دست تکان دهید.هنگامی که سر و صدای ذرت ها دیگر به گوش نرسید درب ظرف را بردارید و در ظرفی که می خواهید سرو کنید بریزید.

دیگر فواید ذرت بو داده

پاپ کورن در درجه اول یک غذا و نوشیدنی است که با استفاده از روغن جوش درست می شود.ذرت از آمریکای مرکزی می آید ، جایی که حداقل 5000 سال در آنجا کشت می شده است. اشکال اصلی ذرت امروزی حتی حدود 7000 سال قدمت دارد.اول از همه ، پاپ کورن همان مواد اولیه آن ، ذرت  را دارد. این در درجه اول نشاسته است ، یعنی کربوهیدرات ها. علاوه بر این ، ذرت بو داده از نظر فیبر نیز بسیار غنی است. رایج ترین ویتامین ها B1 و B2 هستند. پاپ کورن همچنین حاوی عنصر کمیاب پتاسیم است. بسته به مواد مورد استفاده ، ممکن است مواد دیگری مانند شکر ، نمک ، کره ، چربی یا پنیر نیز وجود داشته باشد.

امیدواریم مطلب خواص ذرت بو داده برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ذرت مکزیکی / دستور پخت ذرت مکزیکی و ادویه های مخصوص آن

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت طعم دهنده طرز تهیه پاپ کورن فیبر ها پاپ کرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه از صدتا کدئین بهتر است

طب سنتی طبع گیلاس را عموما سرد و‌تر توصیف می‌کند، اما این سردی نسبت به آلبالو کمتر است. دیدگاه‌های متفاوتی نیز وجود دارد که گیلاس رسیده و شیرین را دارای طبعی معتدل یا حتی گرم می‌دانند. بخش‌های دیگری از گیلاس مانند برگ و دم آن نیز از خواص دارویی برخوردار بوده و طبع سرد و خشکی دارند.

مصلح گیلاس برای افراد سردمزاج

به گزارش سرگرمی روز، برای افرادی که طبع سردی دارند، مصرف گیلاس می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود. این افراد می‌توانند با مصرف مواد غذایی با طبع گرمی نظیر چای نبات، چای هل، خرما، عسل و روغن زیتون، تاثیرات سردی گیلاس را خنثی کنند.

مصلح گیلاس برای افراد گرم مزاج

گیلاس برای افراد با طبع گرم مناسب است و می‌توانند بدون نیاز به مصلح، آن را مصرف کنند. با این حال، برای افرادی که طبع گرم و‌تر دارند، مصرف آلبالو که طبع سردتر و خشکی دارد، پیشنهاد بهتری است.

بهترین زمان برای مصرف گیلاس

توصیه می‌شود گیلاس یک ساعت قبل از وعده‌های غذایی مصرف شود تا از بروز نفخ و مشکلات گوارشی جلوگیری شود. همچنین، پرهیز از نوشیدن آب بلافاصله پس از خوردن گیلاس می‌تواند از بروز دل درد و نفخ پیشگیری کند.

فواید بی‌شمار گیلاس

گیلاس منبع غنی از ویتامین‌ها و فیبر است که خواص بی‌نظیری به این میوه می‌بخشد. از جمله خواص آن می‌توان به تاثیر آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به درمان بیخوابی و کاهش وزن، و همچنین بهبود عملکرد جنسی و درمان ناباروری در مردان اشاره کرد.

در طب سنتی، طبع گیلاس معمولا به عنوان سرد و‌تر شناخته می‌شود، هرچند که سردی آن از آلبالو کمتر است و برخی معتقدند که گیلاس رسیده و شیرین طبعی معتدل یا گرم دارد.

برای افراد سردمزاج که ممکن است از مصرف گیلاس دچار مشکلات گوارشی شوند، مصرف موادی با طبع گرم مانند چای نبات یا عسل می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد، در حالی که افراد گرم مزاج می‌توانند گیلاس را بدون نیاز به مصلح مصرف کنند. اما، برای حداکثر بهره‌وری و جلوگیری از ناراحتی‌های گوارشی، توصیه می‌شود گیلاس یک ساعت قبل از غذا و نه بلافاصله پس از آن یا با نوشیدن آب مصرف شود.

کاهش وزن و لاغری

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توانید از گیلاس در رژیم‌های لاغری استفاده کنید این است که این میوه دارای کالری بسیار پاینی می‌باشد، علاوه بر این گیلاس چربی بسیار کمی دارد و برای آب کردن چربی‌های اطراف شکم بسیار مفید است.

نکته دیگر در مورد خواص لاغری گیلاس این است که این میوه علاوه بر فیبر غنی، دارای انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند به همراه احساس سیری طولانی، انرژی مورد نیاز بدن را نیز فراهم کند.

خواص گیلاس برای دیابت

مصرف مواد غذایی که دارای شاخص گلیسمی پایین هستند برای دیابتی‌ها مفید می‌باشد و گیلاس هم از این نوع مواد غذایی محسوب می‌شود، شاخص گلیسمی گیلاس ۲۲ می‌باشد و قند ان نسبت به میوه‌های تابستانی مثل زردآلو و هلو بسیار کمتر می‌باشد.

درمان کم خونی

برای درمان کم خونی هم می‌توانید روی کمک گیلاس حساب کنید. گیلاس حاوی مقادیر غنی از آهن می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون شود که در نتیجه به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می‌کند.

خواص گیلاس برای میگرن

جالب است بدانید که ترکیباب موجود در گیلاس می‌توانند مانند قرص‌های مسکن باعث کاهش درد سردرد‌های میگرنی شوند. گیلاس حاوی مقادیر مناسبی آنتوسیانین و انواع بیو فلاونوئید‌ها و آنتی اکسیدان‌های قوی می‌باشد که برای قطع سریع سردرد بسیار مفید هستند.

خواص ضد سرطان گیلاس

یکی از شناخته شده‌ترین خاصیت‌های گیلاس این است که می‌تواند به درمان انواع سرطان‌ها کمک کند. گیلاس حاوی مقادیر غنی از کورستین می‌باشد که این ماده به عنوان یکی از موثرترین مواد ضد سرطانی شناخته می‌شود.

علاوه بر این آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌های موجود در گیلاس نیز می‌توانند مانع آیسیب رساندن رادیکال‌های آزاد مخرب به سلول‌های بدن شوند. ضمن اینکه مصرف گیلاس می‌تواند سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید مصرف گیلاس قبل از خواب مانند قرص خواب عمل می‌کند و باعث خوابی آرام و عمیق می‌شود. برای این منظور باید از آب گیلاس با طعم ترش استفاده شود که دارای مقادیر غنی از ملاتونین می‌باشد و علاوه بر رفع استرس و اضطراب به درمان بی خوابی هم کمک می‌کند.

تقویت قوای جنسی

مصرف گیلاس می‌تواند به درمان ناتوانی‌ها و بی میلی جنسی زنان و مردان کمک کند. گیلاس به دلیل وجود ویتامین‌های C و A می‌تواند سطح هورمون‌های تستوسترون و استروژن را افزایش دهد و علاوه بر افزایش میل جنسی، باعث افزایش حجم اسپرم‌های آقایان نیز شود.

خواص گیلاس برای فشار خون

مصرف گیلاس یکی از درمان‌های طبیعی فشار خون بالا نیز می‌باشد. همانطور که می‌دانید گیلاس حاوی مقادیر سرشار از پتاسیم می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند باعث دفع سدیم اضافی موجود در بدن شود و فشار خون بالا را کاهش دهد.

خواص گیلاس برای نقرس

گیلاس برای بهبود و کاهش علائم نقرس بسیار مفید است. گیلاس به دلیل اینکه حاوی مقادیر مناسبی از آنتوسیانین می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند باعث کاهش التهابات و رفع درد حاصل از مفاصل بسیار موثر باشد.

دیگر خبرها

  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • کیخسرو و سهراب در بیستون
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • سیب پخته مفیدتر است یا خام؟
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها