Web Analytics Made Easy - Statcounter

معماریان بروکراسی پیچیده اداری و موانع خودساخته در پیش تولید را به عنوان جدی‌ترین معضل بخش تولید و اشتغال دانست وگفت: حمایت از واحدهای تولیدی در چنین شرایط ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛« فرج‌الله معماریان» درحاشیه بازدید خبرنگاران از بزرگترین شرکت تولید کننده  ترانسفورماتور در خاورمیانه حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی را به منظور رونق کسب و کار ضروری دانست وگفت: با برنامه‌ریزی اصولی می توان برای توسعه کشور اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو واقع در شهمیرزاد استان سمنان توجه  وحمایت مسئولان به بخش تولید و اشتغال را در حال حاضر که در جنگ اقتصادی  قرار گرفته ایم را خواستار شد وگفت: فعالیت اقتصادی با وجود تحریم‌ها در کشور بسیار دشوار است، اما با همدلی و اتحاد میتوان موانع تولید را یکی پس از دیگری رفع کرد.

 

وی با تأکید براینکه اگر فکری به حال تولید واشتغال نشود واحدهای بزرگ کم کم از نفس افتاده وتعطیل می شوند ادامه داد: متاسفانه بازدید مسئولان به اصطلاح بحران‌محور نه تولید محوربوده و مدیران ما تنها زمانی که بحرانی به وجود می‌آید وارد میدان می‌شوند.

 

 معماریان تصریح کرد: جدا از این انتظار ما از مجلس که با آب و تاب از رفع موانع صحبت کردند زیاد شد اما متاسفانه آن نیز در حد همان باز کردن خط ویژه باقی ماند و راهی برای تولید کننده در میدان جنگ اقتصادی باز نشد.

 

مدیر بزرگترین شرکت تولیدکننده ترانسفورماتور خاورمیانه با بیان اینکه حمایت قوای سه‌گانه از بخش تولید لازم وضروری است اضافه کرد: انتظار از مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم بیشتر است و انتظار داشتیم که نمایندگان به اندازه «خط ویژه» هم که شده به بخش تولید و اشتغال توجه کنند و راه را هم برای ما نیز باز کنند.

 

وی تأمین مواد اولیه و تجهیزات را در این شرایط دشوار دانست وافزود: واحدهایی همانند واحد ما که بخش عمده مواد اولیه آن باید از خارج بیاید با مشکل جدی روبرو می‌شوند چرا که در بازارهای بین‌المللی همین که می‌گوییم از ایران هستیم، موانع به وجود می‌آید.

 

معماریان با اشاره به مراحل و بروکراسی پیچیده اداری به عنوان مهم‌ترین مشکل در حوزه تولید واشتغال اظهارداشت: رونق بخش تولید و رفع موانع از این بخش با وجود این بروکراسی اداری محقق  نخواهد شد.

 

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو واقع در شهمیرزاد استان سمنان با بیان اینکه اخذ مجوزها در کشورفراآیند طولانی دارد گفت: در چنین حالتی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری وایجاد اشتغال انگیزه ورغبت خود را از دست می دهد.

 

ویخودتحریمی‌ها و تنگ‌نظری‌های داخلی را در کنار تحریم‌ها ظالمانه بین‌المللی را مانع بزرگی در پیش پای تولید کشور عنوان کردوافزود: این موضوع تولیدکننده را دچار خستگی و دلسردی از کار می کند.

 

بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور درخاورمیانه اصلاح قوانین بانکی را ضروری دانست وافزود:سیستم بانکداری در کشور باید متناسب با شرایط حاکم بر تولید تغییر کرده و اصلاح شود.

 

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده و فعال اقتصادی در حال حاضر کاملا در جنگ اقتصادی قرار دارد اظهارداشت: قوانین نیز باید متناسب با این شرایط تغییر می‌کرد اما متاسفانه چنین اتفاقی کمتر افتاده است.

 

معماریان  در ادامه  در خصوص تولیدات واحد صنعتی خود گفت: این واحد صنعتی تولیدکننده مدرن‌ترین ترانسفورماتورها در خاورمیانه است.

 

رئیس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو واقع در شهمیرزاد استان سمنان هدفگذاری واحد صنعتی خود را صادرات عنوان وبیان کرد: ۵۰ درصد از ظرفیت تولید ما با نگاه به بازارهای جهانی و خصوصا کشورهای همسایه ایجاد شده اما متاسفانه موانع بر سر صادرات زیاد است.

 

وی با طرح این پرسش که در صورت صادرات کالا با وجود موانع  پول آن را باید چگونه بازگردانیم گفت: مگر به صورت چمدانی می‌توان ارز حاصل از فروش را بازگرداند.

 

معماریان درادامه با اشاره به دپو شدن حدود هفت تا  هشت ماهه ۱۰۰صد میلیون یورو کالای شرکت آریا ترانسفو در گمرک اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش و ورود یکی از مسئولان کالاهایی که این همه مدت دپو شده بود ظرف ۱۵ روز آزاد شد.

 

این فعال اقتصادی ضمن تقدیر از آزاد سازی کالاهای دپو شده تأکید داشت: اگر این کالاها ابتدای سال آزاد می‌شد می‌توانست به روند رونق تولید در واحد ما کمک زیادی کند.

 

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات به وجود آمده شرکت برای بخش اشتغال می‌توانستیم ۵۰۰ نیرو از  نیروی کارخانه را تعدیل کنیم اما با وجود مشکلات ماندیم و مقاومت کردیم و حتی یک نفر نیز تعدیل نیرو نداشته‌ایم.

 

معماریان در خاتمه با تقدیراز مسئولان استانی اضافه کرد: تمام مسئولان استان سمنان از جمله دادستانی ،استاندار و معاونان استانداری، فرمانداری و پلیس راهور و اطلاعات با شرکت آریا ترانسفو همکاری خوبی داشته وازسوی دادستانی و اطلاعات در مواقع مورد نیاز حمایت های لازم انجام شده است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: بروکراسی پیچیده اداری شرکت آریا ترانسفو استان سمنان بخش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ سید علی اکبر غلامیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با اشاره به شرایط ویژه قم همچون شاهراه مواصلاتی بودن، وجود جامعة المصطفی و حضور ۳۰۰ هزار اتباع خارجی، آن را بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران غیر ایرانی دانست و بر لزوم توجه همه دستگاه‌های استان به منظور اطلاع رسانی و بهره گیری از این فرصت تاکید کرد.

مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم هم با اشاره به فراهم شدن ۲۵ فرصت سرمایه گذاری در استان از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست؛ با بررسی و احصاء، فرصت‌های جدید را معرفی و به روز رسانی نمایند.

قاسمی کارشناس دفتر خدمات سرمایه‌گذاری خارجی فراجا مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هم گفت: همه خدمات فراجایی که مشمول تمامی تجار و سرمایه‌گذاران خارجی است از این پس در این مرکز واقع در طبقه همکف اداره کل اقتصاد و دارایی استان انجام خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی که در یک سال ۶۰ هزار دلار سرمایه گذاری داشته باشند، می‌توانند یک سال اقامت بگیرند.

در پایان هم اعضای جلسه از مرکز خدمات فراجا و ساختمان جدید مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان واقع در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند