Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا کاظمی گفت: ترویج فعالیت بدنی، روش سودمندی جهت پیشگیری از بیماری‌های مزمن و ارتقاء سلامت جامعه است؛ والدین برای تشویق فرزندان به ورزش کردن باید خود آغازکننده ورزش باشند تا تحرک در نسل کودک و نوجوان افزایش پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ورزش علاوه بر تاثیر جسمی، تاثیرات روحی و شناختی در انسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در اجتماعی شدن انسان ها و کودکان نیز تاثیر بسزایی دارد.

"زهرا کاظمی" ادامه داد: تاثیر ورزش بر جسم عبارت است از افزایش سرعت انتشار اکسیژن و در نتیجه کارایی بهتر ریه‌ها و افزایش گنجایش آنها می شود. افزایش متابولیسم سوخت و ساز بدن به هضم و جذب غذا و دفع سموم بدن کمک می‌کند. علاوه بر فواید جسمی، ورزش در درمان افسردگی نیز موثر است، ورزش باعث شادابی و نشاط می‌شود که افسردگی را کاهش می دهد.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل ایجاد و حفظ سلامتی، فعالیت بدنی منظم است و به دلیل ارتباط آن با سلامتی به‌عنوان یکی از ۱۵ اولویت تغییر رفتار جهت بهبود وضعیت جسمی در نظر گرفته شده است.

این مدرس دانشگاهی تصریح کرد: ترویج فعالیت بدنی، روش سودمندی جهت پیشگیری از بیماری های مزمن و ارتقاء سلامت جامعه است. امروزه اکثر مشاغل از جمله کارمندی، بدون تحرک هستند. فعالیت فیزیکی نه تنها عملکرد و سلامت کارکنان را بهبود می بخشد، بلکه منجر به ایجاد رضایت شغلی و ارتقاء کیفیت زندگی آنان می شود.

کاظمی ادامه داد: از آنجا که کارمندان، قشر عظیمی از شاغلین را تشکیل می‌دهند و کار کم‌تحرکی دارند، ضروری است جهت تامین سلامت این افراد برنامه ریزی شود. با توجه به اینکه، یکی از موثرترین راهکارها جهت ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی این افراد انجام فعالیت فیزیکی و ورزشی است.

وی افزود: یک سالی است که از همه گیری کرونا در کشور می گذرد و این باعث شده فعالیت بدنی اعضای خانواده به شدت کاهش یابد و پدیده چاقی در جامعه رواج پیدا کند.

این کارشناس تاکید کرد: والدین برای تشویق فرزندان به ورزش کردن باید خود آغاز کننده ورزش باشند تا تحرک در نسل کودک و نوجوان افزایش یابد. مادری نزد من آمد و از چاقی فرزند 10 ساله خود به شدت گله داشت، خانواده ها نباید اجازه دهند که فرزندان به حدی چاق شوند که کنترل وزن آن از حد متوسط خارج شوند.

کاظمی ادامه داد: از طرفی تغذیه سالم نیز باید در برنامه غذایی خانواده ها قرار گیرد، غذاهای فست فودی ضمن ناسالم بودن به شدت کالری دارند و از طرفی نوشیدنی های صنعتی و شیرین به شدت سلامتی را تهدید می کند، لذا خانواده ها این غذاها و نوشیدنی های ناسالم را از سفره‌های خود حذف کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: تحرک و ورزش را از روزی 5 دقیقه شروع کنید و به تدریج افزایش دهید مداوم و مستمر بودن ورزش به شدت اهمیت دارد، این گونه نباشد که یک روز نیم ساعت ورزش کنید و در طول هفته دیگر ورزش نکنید. روزی 10 دقیقه در هر روز ورزش کنید و برای تحرک بدنی تان مانند سایر امور برنامه ریزی داشته باشید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعالیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان

جلال شیخ پور، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت‌ شغلی با اعتبار ۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در سر فصل‌های مختلف حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی با محوریت زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیزدر این نهاد اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در راستای تامین مسکن مددجویان ۷۸۰ واحد مسکونی احداث شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۵۷۰ مورد کمک هزینه تعمیر مسکن و ۲۶۱ مورد احداث فضاهای جانبی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه کمک هزینه خرید مسکن مددجویی نیز جهت تامین ۸۷ به مددجویان پرداخت شده است، افزود: همپچنین بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی را امضا کرده اند که ۹۴۵ واحد سهمیه لرستان می باشد و ۷۱۰ مورد تاکنون شروع شده و در دست ساخت است.

شیخ‌پور اضافه کرد: سال گذشته در تفاهم نامه‌ای دیگر عملیات ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی شروع شده و در حال تکمیل بوده که در بحث تعمیر مسکن مددجویان ۹۶۵ مورد اجرا و فضاهای جانبی نیز بیش از ۵۰۰ مورد انجام شده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۹۲ واحد مسکونی سال ۱۴۰۱تحویل مددجویان این نهاد شد و سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۵ واحد در استان اجرایی شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ادامه داد: در مدت مذکور ۱۷هزار و ۸۰۸ مورد کمک هزینه اجاره مسکن با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد کمک شده است.

شیخ‌پور تصریح کرد: همچنین در راستای تامین مسکن مددجویان این نهاد یک هزار و ۳۹۳ مورد تسهیلات ودیعه مسکن با اعتبار ۵۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۲۶۵ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد لرستان اهدا شد، گفت: این تعداد جهیزیه با مبلغ یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اهدا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای بیش ۳۰۰ مدد جوی کمیته امداد شوش
  • فایده بلندمدتِ جنب‌وجوش و تحرک در نوجوانی
  • افتتاح مجموعه ورزشی در بلوار شهید خداکرم قم
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • استفاده از خمیردندان برای سلامت دندان‌ها ضرورت دارد؟
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • سیستم ایمنی خود را تنها در ۱۵ دقیقه تقویت کنید!
  • ایجادهزارو ۵۱۵ فرصت شغلی در چناران