Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی روز دوشنبه با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی و نزدیک شدن به روز درختکاری گفت: به همین مناسبت نیز طبق روال سال های گذشته ایستگاه های توزیع نهال های رایگان در بوستان های شقایق، شریعتی، افرا و نرگس برای توزیع روزانه نهال های مثمر و غیر مثمر از ۹ تا ۱۵ اسفند فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار نهال برای توزیع بین شهروندان این منطقه در نظر گرفته شده، افزود: در هر ایستگاه روزانه نزدیک به ۵۰۰ نهال از انواع آلو، هلو، خرما، به، زبان گنجشک، توت، زیتون به شهروندان اهدا خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: در این ایستگاه ها ضمن آموزش نحوه کاشت انواع نهال ها و توزیع بروشورهای نهال کاری، کارشناسان مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه پاسخگوی شهروندان درخصوص نحوه آبیاری و نگهداری از آنها خواهند بود.

شهردار منطقه ۱۹ کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان را از دیگر اقدامات اجرایی در هفته درختکاری اعلام کرد و گفت: شهروندان متقاضی از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و اعلام آدرس خود می توانند در نهضت کاشت درخت مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه روز گذشته بوستان شقایق میزبان اعضای کانون های سالمندان و معلولین منطقه برای کاشت نهال  بود ادامه داد: به مناسبت روز پدر نیز کارشناسان فضای سبز این منطقه با مراجعه به منازل پدران معزز شهید و سالمندان منطقه اقدام به کاشت نهال در باغچه منازل این عزیزان کردند.

استقبال منطقه ۲ پایتخت از اولین بهار قرن جدید

سرپرست شهرداری منطقه ۲ از تشکیل کمیته تخصصی استقبال از بهار ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اقدامات و فعالیت‌های لازم برای فراهم کردن شرایط مناسب برای شهروندان و استقبال خوب و مناسب از بهار ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده است.

حسن صفات با  اشاره به اینکه برنامه های استقبال از بهار ۱۴۰۰ در تمامی حوزه های شهری پیش بینی شده است، اظهار کرد: مدیریت شهری منطقه ۲ همزمان با اجرای طرح‌های مختلف برای پیشگیری از شیوع بیماری کوئید ۱۹، کاشت گل و گیاه، نصب المان‌های نوروزی و نورپردازی در معابر را با هدف تلطیف و آراستگی محیط شهری در قالب طرح استقبال از نوروز در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: با اجرای فرش گل و همچنین نصب گلجای، بدنه بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و معابر با کاشت نشای فصلی گونه‌های گیاهی مانند بنفشه، شب بو آراسته می شود.

سرپرست شهرداری منطقه ۲ تهران افزود: کاشت نشاء فصلی، نهال و درختچه و بهسازی و واکاری فضای سبز از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در آستانه فرارسیدن بهار است.

صفات با اشاره به اجرای نهضت درختکاری افزود: با توجه به اهمیت فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، طرح فراگیر توزیع وکاشت نهال در باغچه منازل شهروندان و همچنین کاشت نهال در حاشیه معابر و بدنه بزرگراهها در قالب طرح نهضت درختکاری در سطح محلات اجرا می شود که در همین راستا ۱۱ پایگاه توزیع نهال در محلات جانمایی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای شهر طراوت و داشتن ظاهری آراسته است گفت: در همین راستا برنامه‌ها و اقدامات گسترده‌ای  در قالب رنگ آمیزی المان های شهری به منظور تغییر چهره شهر و افزایش نشاط شهروندان برنامه‌ریزی و اجرایی می شود.

سرپرست شهردار منطقه ۲ خاطرنشان کرد: به سازی، رفع نقص و افزایش کیفیت سیستم‌های روشنایی، سرویس‌های بهداشتی، لوازم بازی و لوازم بدنسازی بوستان‌ها، بازپیرایی المان های ترافیکی، به سازی معابر شهری، تامین روشنایی پل های سواره رو، جانمایی المان های نوروزی  بخشی از برنامه های پیش بینی شده است که شهری زیبا را در استقبال از بهار در قرن جدید برای شهروندان فراهم کنیم.

واگذاری بازار روزها طی فرایندی شفاف برای اولین بار در منطقه ۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ با بیان اینکه این منطقه برای اولین بار واگذاری بازار روزها را طی فرایندی شفاف انجام خواهد داد تاکید کرد : این موضوع یکی از مطالبات در سطح مدیریت شهری بود که در قالب چارچوب شعار «تهران شهری برای همه» این واگذاری بر مبنای ساز و کار قانونی، مشخص و شفاف صورت می گیرد.

سعید رباطی با بیان اینکه بحث واگذاری و بهره برداری بازار روزها در تهران فرایندی را طی می کرد که فرایند شفافی نبود و مناسبات، چارچوب ها و ملاحظاتی که بازار روزها در تهران به بهره بردارها واگذار می شد قابل معیار سنجی نبود گفت: این موضوع یکی از مطالبات در سطح مدیریت شهری بود که در قالب چارچوب شعار «تهران شهری برای همه» این واگذاری بر مبنای ساز و کار قانونی، مشخص و شفاف صورت بگیرد که بخشی از مطالبات شورای شهر هم در موضوع شرکت ساماندهی بود و تاکنون هم در هیچ یک از مناطق شهرداری تهران این ساز و کار تعریف نشده بود.

وی افزود: برای اولین بار در منطقه ۵ با دستور محمود کلهری شهردار محترم منطقه و تدبیر ایشان موضوع واگذاری بازار روزها بر مبنای آگهی مزایده عمومی صورت گرفت و با چارچوب ارزیابی قیمت کارشناس رسمی دادگستری و با ملاحظه رعایت دستورالعمل های شرکت ساماندهی و شرکت بهره برداران مورد تائید شرکت ساماندهی در جهت رویکرد شفافیت صورت گرفت.

رباطی ادامه داد: در این زمینه مکاتبه با شرکت ساماندهی انجام شده و مجوز گرفته شده است و شرکت ساماندهی اسامی صاحبین صلاحیت برای شرکت در مزایده را طی نامه رسمی به منطقه معرفی کرده است و آگهی هم به صورت نوبت اول طبق تشریفات آئین نامه معاملات شهرداری تهران در روزنامه کثیرالانتشار عمومی منتشر شده و در تالار آگهی معاملات شهرداری تهران هم قابل رویت است و دبیرخانه شهرداری منطقه ۵ هم با توجه به ملاحظات آمادگی کامل دارد که از پاکت های پیشنهادی بهره برداران متقاضی استقبال کند.

معاون خدمات شهری ومحیط زیست شهرداری منطقه ۵ خاطرنشان کرد: این کار برای اولین بار در تهران در راستای شفافیت و ابهام زدایی از واگذاری بازار روزها که گامی جسورانه هست اتفاق می افتد و می تواند سرآغازی برای نهادینه شدن این روش شفاف و قانون مند در سطح تهران باشد.

۱۶۰ دیوارنگاره؛ روحی زیبا بر کالبد خیابان اجتماعی منطقه ۹

نخستین مرحله از طرح شهر ایرانی، با عنوان فراخوان هنرمندان نقاش برای دیوارنگاری در خیابان اجتماعی منطقه ۹ انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، فراخوان هنرمندان نقاش برای دیوارنگاری خیابان اجتماعی منتشر شد؛ این فراخوان در قالب طرح «شهر ایرانی» و در زمینه های معماری، خوشنویسی، نگارگری، موسیقی، فرش و فناوری های بومی در صنایع دستی است.

طرح «شهر ایرانی» پویشی است هنری برای شناخت و اجرای ۱۶۰ دیوارنگاره خیابان اجتماعی واقع در منطقه ۹ شهر تهران، تعریف شده که طرح «شهر ایرانی» در چهار فصل با ابتکار شهرداری منطقه ۹ به اجرا در خواهد آمد؛ که فراخوان فصل نخست آن  منتشر شد.  

به گفته دبیرخانه جشنواره، مرحله نخست طرح به ارزش‌های تمدنی و تاریخی ایران و میراث فرهنگی ایرانیان در جهان اختصاص دارد. در فراخوان منتشر شده، آمده است: آثار ارسالی ضمن حفظ ارزش‌های زیبایی‌شناختی و استاندارهای هنر شهری، می توانند در حوزه های تعریف شده به خلق اثر بپردازند.

محورهای فراخوان مرحله نخست طرح شهر ایرانی، عبارتند از: معماری ایرانی و دستاوردهای بومی ایرانیان در زمینه معماری و شهرسازی؛ خوشنویسی ایرانی و خدمات ایرانیان در زمینه ابداع خطوط ایرانی و اسلامی؛ نگارگری ایرانی و دستاوردها و تاثیرات جهانی آن بر هنر نقاشی منطقه و جهان؛ موسیقی های ملی  مقامی و محلی ایران؛ فناورهای بومی ایرانیان در زمینه رشته های مختلف صنایع دستی؛ فرش ایرانی و ارزش های فرهنگی  هنری و اجتماعی.

این فراخوان به همت اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ و با همکاری انجمن علمی پژوهش های هنری ایران، برگزار می شود که طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره فراخوان، مهلت ارسال آثار ۳ تا ۱۷ اسفند است، و در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹  آثار برگزیده اجرا خواهند شد.

بهنام زنگی دبیر هیات داوران را برعهده دارد، محمدرضا قربانی، حسن یاقوتی، بیتا بهرامی داوران دیگر این  فراخوان هستند. از سوی اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه  به اثرات برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد و در پایان آثار برگزیده بر دیوارنگاره های خیابان اجتماعی نقش خواهند بست.

اجرای طرح کوچه سبز در کوچه شهید زینلی در محله مرتضوی

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۰ با تاکید بر لزوم آراستگی محله و بهبود وضعیت مبلمان شهری از آغاز اجرای طرح کوچه سبز در کوچه زینلی خبر داد.

رضا شرفی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل بهار به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان شهروندان، زیباسازی و تغییر و تحول در منظر شهری با مشارکت شهروندان کوچه زینلی طرح کوچه سبز آغاز شد.

به گفته وی، این طرح با استفاده از ظرفیت و حمایت ساکنان آغاز شد که علاوه بر تغییر و تحول کوچه موجب دلگرمی شهروندان نیز خواهد شد.

شرفی خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل زیباسازی و فضای سبز عملیات رنگ آمیزی این کوچه و نصب گلدان های رنگی صورت پذیرفت و در حال حاضر گل های متنوع و رنگارنگ در آن کاشته می شود.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه ده تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه ده تهران شهرداری منطقه دو تهران اخبار کنکور تهران شهرداری منطقه خیابان اجتماعی برای اولین بار شرکت ساماندهی کاشت نهال مدیریت شهری شهر ایرانی محیط زیست منتشر شد فضای سبز منطقه ۲ نهال ها منطقه ۹ منطقه ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد

رئیس اداره اجرائیات و تخلفات شهری شهرداری بجنورد از آغاز طرح جمع‌آوری نازیبایی‌ها از سطح شهر با هدف حفظ حقوق شهروندی خبر داد.

رضا کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: طرح جمع‌آوری بصری و نازیبای های شهری از سطح شهر به زودی در بجنورد اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقای زیبایی و نظم شهری و حفظ حقوق شهروندان در برخورداری از محیط زیست شهری سالم و زیبا انجام می‌شود.

رئیس اداره اجراییات و تخلفات شهری شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: در این طرح موارد زائد و مخدوش کننده چهره شهر از جمله تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز، بنرهای کهنه و فرسوده و کیوسک‌های بلا استفاده جمع‌آوری خواهند شد.

کمالی عنوان کرد: از تمام شهروندان تقاضا داریم تا با گزارش مشاهدات خود به سامانه ۱۳۷ ما را در اجرای طرح یاری کنند.

کد خبر 746785

دیگر خبرها

  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد
  • آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد
  • اجرای ۴۲۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • واکنش عموپورنگ به توزیع مجدد شیر رایگان در مدارس + فیلم