Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: سالانه ۳۵۰ هزار متر مربع جاجیم به همت دستان توانمند هنرمندان جاجیم باف استان بافته و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

او با بیان اینکه اقدامات خوبی برای حمایت از این هنرمندان جاجیم باف انجام شده است، افزود: صدور مجوز، ارائه تسهیلات کم بهره، ارائه آموزش‌های رایگان ویژه شاغلین و ارائه خدمات بیمه‌ای از اقدامات موثر در زمینه حمایت از این هنرمندان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زاده ادامه داد: هنرمندان جاجیم باف برای حضور در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها معرفی می شوند و امکان شرکت در رویداد‌های مهم و تخصصی حوزه صنایع دستی مانند مهر اصالت و نشان ملی نیز برای آن‌ها فراهم شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: صادرات جاجیم به کشور‌های همسایه در حد محدود و به صورت چمدانی بوده است.

او اظهار کرد: صادرات محدود جاجیم به کشور‌های همسایه، محاسبه ارزآوری این هنر اصیل را امکان ناپذیرکرده است.

بیشتر بخوانید

۳۰۰ نفر در دنیای پر نقش و نگار صنایع دستی هنرآفرینی می‌کنند

امروزه از آرایه‌های پرنقش و نگار این هنر اصیل بر روی وسایلی همچون انواع پشتی، کیف، ساک، رو مبلی، روکش صندلی اتومبیل، روفرشی، سفره نان، روپشتی، سجاده، انواع کیف زنانه، کوسن، دمپایی، پاتابه، جانماز، جای جوراب، رختخواب پیچ، رومیزی، زیر انداز و تن پوش‌های گوناگون استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ ر ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاجیم بافی صنایع دستی صادرات ارزآوری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

کامرانی فرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است که در این خصوص پارسال ۱۷۵ دوره آموزشی ویژه‌ اقشار آسیب دیده اجتماعی از جمله معتادین بهبود یافته، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی برگزار شده است.

او افزود: از متقاضیان این گروه هدف ۲ هزار و ۴۶۷ نفر مرد و هزار و ۴۸۶ نفر زنان بوده اند.

کامرانی فرد اظهار کرد: در طول سال در مجموع ۶۱۳ هزار و ۳۷ نفر ساعت، آموزش را گذرانده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان