Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@10:53:10 GMT

شبکه برق منطقه عملیاتی لاوان ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۴۳۶

شبکه برق منطقه عملیاتی لاوان ساماندهی شد

خبرگزاری آریا - پروژه ساماندهی شبکه برق ساکنان جزیره لاوان همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت فلات قاره ایران و با همت و تلاش متخصصان این شرکت با موفقیت اجرا شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، پس از بررسی، بازدیدهای میدانی و مطالعات کارشناسان واحد تعمیرات برق مشخص شد طراحی و اجرای شبکه توزیع برق مردم دهکده لاوان در یک دهه گذشته براساس نیاز و مصرف آن برهه از زمان تأمین شده و اکنون بر اثر آبادانی و رونق جزیره و متناسب با افزایش جمعیت و توسعه فیزیکی ابنیه‌های مسکونی و تجاری، انشعاب‌های برق افزایش خیره‌کننده‌ای داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با بهبود اوضاع اقتصادی اهالی جزیره و ارتقای سطح زندگی، بهره‌مندی از وسایل الکتریکی بیشتر و سبب افزایش مصرف برق شده و همین موضوع سبب خاموشی نیروگاه‌ها و قطع چندباره برق شده بود.
با توجه به اهمیت موضوع ساماندهی شبکه برق ساکنان دهکده در دستور کار واحدهای تعمیراتی و عملیاتی شرکت نفت فلات قاره قرار گرفت و پس از هماهنگی و برگزاری نشست‌های پرشمار میان مسئولان واحدها و بررسی ابعاد پروژه، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.
ابتدا واحد نوسازی و تعمیرات برق منطقه، طبق برنامه در فاز نخست اقدام به اجرای پروژه دو مداره‌سازی خطی انتقال برق دهکده کرد تا امکان انتقال توان الکتریکی مناسب با مصرف برق از طریق دو شبکه خط انتقال برق مجزا فراهم شود.
سپس در فاز دوم تقویت پست‌های برق و بریکر تابلوهای توزیع و اصلاح خطوط توزیع برق فشار ضعیف دهکده عملیاتی شد که به‌دلیل پایین بودن توان ترانس و ضعیف بودن خطوط توزیع و ازدیاد انشعابات برق سبب افت ولتاژ برق مشترکان می‌شد. دو دستگاه ترانس پست برق توزیع، تعویض و ترانس با توان مناسب با برق مصرفی جایگزین و نسبت به توان افزایش یافته پست‌های برق، بریکر اصلی تابلوها و بریکر خطوط انشعابی از تابلوها تعویض و شبکه توزیع برق اصلاح شد.
ارزش تقریبی تجهیزات و یراق‌آلات استفاده‌شده در فاز نخست این پروژه حدود 450 میلیون تومان و در فاز دوم حدود 470 میلیون تومان است و این پروژه هادی با صرف 170 ساعت کار مفید از تاریخ 27 بهمن به‌مدت هفت روز کاری به سرانجام رسید.
شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه لاوان همواره نگاهی ویژه به موضوع مسئولیت اجتماعی خود داشته و در همین باره خدمات قابل توجهی از قبیل تأمین آب و برق رایگان، خدمات درمانی و فرهنگی، تردد و حمل‌ونقل هوایی و دریایی به اهالی خوب و خونگرم جزیره لاوان را در برنامه کاری خود دارد و با وجود محدودیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد همه تلاش و توان خود را در این زمینه به‌کار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت نفت فلات قاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد رئیسی با اشاره به فعالیت‌های اصلی مهندسی رودخانه‌ها و سواحل اظهار کرد: بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات ساماندهی شامل بازگشایی، رفع تصرفات، آزادسازی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های استان به ترتیب اولویت مدیریت بحران مستقر در فرمانداری شهرستان‌ها طی سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی یا بسیج ماشین آلات سایر دستگاه‌های اجرایی تأمین شده، افزود: بیش از ۴۱۰ هزار مترمربع در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی و رفع خطرات جانی و مالی سیلاب رفع تصرف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از ۱۷ کیلومتر ساماندهی شده، ۱۲ کیلومتر از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی و ۵ کیلومتر نیز از محل بسیج ماشین آلات بوده است.

رئیسی با اشاره به آمار ساماندهی رودخانه‌ها از سال ۹۰ تاکنون خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و سواحل شهرستان‌ها شامل رفع تصرفات غیرمجاز از بستر قانونی، بازگشایی و لایروبی ساماندهی شده که ۱۱۰ میلیون مترمربع از اراضی ملی حاصل شده است.

علی اخوندزاده، مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه افزود: در این بخش برنامه‌ریزی و آینده‌نگری مثبتی صورت گرفته که طبق آن در سال‌جاری نیز ۱۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان در نقاط مشخص شده ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 6085493

دیگر خبرها

  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد