Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@02:03:04 GMT

خواص هل | خواص هل و معجزاتش

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۴۶۶

خواص هل | خواص هل و معجزاتش

 خواص هل

هل نوعی گیاه معطر با طبع گرم و خشک است که به عنوان چاشنی در غذا ها،شیرینی ها،مربا ها و... استفاده میشود.کشور های هند و پاکستان بیشترین مصرف کننده های این گیاه هستند.مصرف هل در فصل های سرد سال برای افرادی که در زیر دنده چپ خود احساس درد میکنند توصیه میشود.هل باعث افزایش انرژی بدن میشود وتوانایی مقابله با اضطراب در زندگی را به انسان میبخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حفظ شدن عطر هل آن را به صورت میوه یا کپسول استفاده میکنند.پوست کپسول هل نیز معطر و حاوی اسانس است. هنگام استفاده از کپسول آن را شکسته و دانه های استخراج شده از آن را مصرف میکنند.تخم و ریشه گیاه هل مصرف درمانی و دارویی دارد.

در ادامه مطلب انواع خواص هل را در اختیارتان میگذاریم

خواص هل برای فشار خون

میدانید که هل منبع خوبی ازیون های کلسیم است.فشار خون به وسیله مکانیزم های کولینرژیک و اثر کردن بر یون های کلسیم کاسته میشود.بدین ترتیب هل با کلسیم های موجود در خود به کاهش فشار خون کمک میکند.پژوهش های انجام شده نشان داده اند که مقدار 3 گرم از پودر هل تاثیر ناباورانه ای در کاهش فشار خون داشته است.این تاثیر به سبب وجود آنتی اکسیدان هایی مانند: سینئول ، تریپنیل،تریپنولن،لیمونن در هل است.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص خولنجان /خواص خولنجان برای پوست / عوارض خولنجان

خواص هل برای سردرد های سوداوی

استفاده از روغن هل و مالیدن آن در نواحی گردن و پس سر موجب سبب بهبود سر درد های سوداوی میشود.این سر درد ها غالبا در اول صبح ها و شب بروز پیدا میکند.

خواص ضد افسردگی هل

هل گیاهی نشاط آور است.مصرف هل به افرادی که دچار افسردگی و غمگینی هستند توصیه میشود.این گیاه انرژی بدن را افزایش میدهد و سبب شادمانی و نشاط میشود.این گیاه هم چنین خاصیت خواب آوری نیز دارد و افرادی که از بیخوابی رنج میبرند به عنوان خواب آور طبیعی میتوانند از آن استفاده کنند.

خواص هل برای لاغری

از مهم ترین خواص هل خاصیت چربی سوزی آن است.هل حاوی ماده ای به نام فلانوئید است این ماده با کم کردن فعالیت لیپاز پانکراسی منجر به کاهش وزن میشود.افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند با مصرف هل میتوانند جذب چربی را در بدن خود کاهش  دهند.

خواص هل برای دستگاه گوارش

روغن گرفته شده از هل اثرات بسیار خوبی بر دستگاه گوارش و عملکرد آن دارد.این گیاه از نفخ معده جلوگیری میکند.عصاره ی آن با جلوگیری از رشد متابولیسم آراشیدونیک از ابتلا به زخم معده جلوگیری میکند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص هلیله سیاه / مضرات هلیله سیاه / خواص هلیله سیاه برای لاغری

خواص هل برای بیماری های دهان و دندان

سال های زیادی است که در آیورودا و طب سنتی چین از هل برای حل کردن مشکل دهان و دندان استفاده میشود.تحقیقات نشان داده اند که مصرف آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی زیادی دارند.یکی از این عوارض مهار شدن باکتری های پروبیوتیک مفید میباشد.اما در صورت استفاده از ادویه های دارویی باکتری های مفید حفظ شده و تنها میکروب های عفونی مهار خواهند شد.دانشگاه های کالیفرنیا بر اساس تحقیقات خود خواص ضد میکروبی هل برای دهان و دندان را تایید کرده اند.

خواص ضد سرطانی هل

هل با ایجاد مشکل در سیکل تولید و زندگی سلول های سرطانی در بدن از رشد این سلول ها پیشگیری کرده وسبب کاهش تومورهای سرطانی میشود.به همین ترتیب در پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان پوست نقش دارد.

خواص هل برای پوست

هل سبب شادی و طراوت پوست نیز میشود.به این منظور چند قاشق از آن را در آب بجوشانید و پس از صاف کردن آن را با یک قاشق غذا خوری روغم بادام شیرین ترکیب کنید.سپس آن را بر روی صورت خود مالیده و ماساژ دهید.

خواص عرق هل

عرق هل نیز همانند خود هل دارای طبع گرم است و خواص بسیاری مانند رفع سردرد،خوشبو کننده،تقویت کننده روده و معده و... دارد.این عرق را میتوانید به همراه شربت،شیرینی و چای مصرف کنید.

هشدار های مصرف هل

توصیه میشود زنان باردار و شیرده از آن استفاده نکرده و در صورت استفاده در حد آشپزی و مصرف آن در غذا ها باشد

مصرف بیش از اندازه هل در افرادی که دچار سنگ کیسه صفرا هستند باعث افزایش درد میشود.

دمنوش هل و خواص آن :

 تهیه دمنوش هل دو صورت دارد می توان دانه های هل را به چای خود اضافه نموده و میل نمائید یا دانه های هل را با هاون بکوبید و در آب جوش ریخته و برای مدت زمان ده دقیقه دم نمائید و با عسل یا نبات شیرین نمائید.این دمنوش خواص زیادی دارد از جمله :

اگر می خواهید سرطان روده بزرگ نگیرید این دمنوش را میل نمائید.

اگر از افسردگی رنج می برید دمنوش هل شادی آفرین است به خصوص اگر همراه زعفران میل گردد.

دمنوش هل برای قلب و بیمار ی های قلبی درمان مناسبی است.این دمنوش گردش خون را در بدن افزایش می دهد.

این دمنوش میکروب را از بدن دفع می نماید.همچنین سموم بدن را از بین می برد.

دمنوش هل التهاب و اسپاسم را معالجه می نماید.

اگر آسم دارید از این دمنوش بهره ببرید.

هل به این ترتیب روی بدن کار می کند

دانه هل سبز حاوی اسانس می تواند بر روی سلامت ما اثر مثبت داشته باشد. بیش از همه ، ادویه قرار است معده را آرام کند ، دارای اثر ضد گرفتگی و هضم است و می تواند به تسکین دردهای حاد معده کمک کند. همانند بسیاری از گیاهان دارویی ، مواد مثبت نیز محلول در آب هستند. بنابراین یک چای تازه تهیه شده یک راه حل سریع و مطمئن است. برای این کار کافیست آب گرم را روی غلافهای هل خرد شده بریزید ، اجازه دهید حدود 5 دقیقه شیب دار شوند و بنوشند.

امیدواریم مطلب خواص هل برایتان مفید باشد. 

پیشنهاد می شود بخوانید : طرزتهیه کاپ کیک هل وگلاب / طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبل از خواب آب بنوشیم یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین،دانشمند برجسته خواب هشدار داده است که نباید قبل از خواب آب بنوشید زیرا در واقع می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی شود.

ایسنا در خبری نوشت:اشلی هاینزورث، توضیح داد در حالی که باید در طول روز هیدراته باشید، نوشیدن بیش از حد آب قبل از خواب می‌تواند ایده بدی باشد.

نوشیدن آب قبل از خواب می‌تواند الگوی خواب شما را مختل و در واقع سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. این متخصص گفت که ساعت داخلی بدن ما عملکردهای مختلفی را کنترل می‌کند که شامل میزان مایعات بدن ما نیز می‌شود.

آب رسانی زودتر در روز برای اطمینان از اینکه بدن شما زمان کافی برای پردازش مایعات و کاهش احتمال اختلالات در طول شب را دارد، بسیار مهم است اما وی هشدار داد که نوشیدن آب زیاد قبل از خواب باعث می‌شود کلیه‌های شما ادرار بیشتری تولید کنند و شب هنگام برای رفتن به سرویس بهداشتی بیدار شوید.

این مورد می‌تواند چرخه طبیعی خواب شما را مختل کند که به نوبه خود در دراز مدت به سلامت شما آسیب می‌رساند.

اشلی همچنین هشدار داد که وقفه در هنگام خواب می‌تواند از خواب عمیقی که بدن شما برای سلامت ذهنی و جسمی به آن نیاز دارد جلوگیری کند.

وی افزود: اختلال مداوم در چرخه خواب ما، به ویژه در طول شب تهدید جدی برای سلامت کلی ماست و منجر به افزایش استرس، اختلال در عملکرد شناختی، ضعف سیستم ایمنی و حتی افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند مشکلات قلبی عروقی و دیابت شود. زمان آن رسیده است که به خاطر رفاه خود استراحت بدون وقفه را در اولویت قرار دهیم.

اشلی بهترین زمان از روز برای مصرف آب را بیان کرد: هیدراتاسیون خود را از صبح زود شروع کنید و مصرف آن را در طول روز ثابت نگه دارید. به این ترتیب، کمتر احساس نیاز به جبران آب بیش از حد در بعد از ظهر خواهید داشت.

وی همچنین کاهش مصرف مایعات را با نزدیک شدن به زمان خواب پیشنهاد کرد و گفت: در ۲ ساعت منتهی به زمان خواب، به تدریج مایعات مصرفی خود را کاهش دهید. این عملکرد به بدن شما زمان کافی برای پردازش مایعات را می‌دهد.

همچنین توصیه شده است که قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید زیرا می‌تواند خواب شما را مختل کند. این نوشیدنی‌ به‌ عنوان دیورتیک (ادرارآور) عمل می‌کند و تولید ادرار را افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود مصرف آن را به خصوص در ساعات قبل از خواب محدود کنید.

اشلی همچنین تاکید کرد که چقدر مهم است که روال خوب نوشیدن آب برای بهینه‌سازی چرخه خواب خود ایجاد کنید.

او گفت: ایجاد روتین هیدراتاسیون مطابق با ریتم بدن شما کلیدی است. به تشنگی به خصوص در اوایل روز به سرعت واکنش نشان دهید زیرا باعث یکنواختی مصرف و کاهش مصرف بیش از حد قبل از خواب می‌شود.

این دانشمند افزود: فقط میزان نوشیدنی شما مهم نیست، بلکه زمان و نحوه تناسب آن با روز شما مهم است با اتخاذ روال ذهنی، می‌توانید کیفیت خواب و سلامت کلی خود را بهبود ببخشید.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888955

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • قبل از خواب آب بنوشیم یا نه؟
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • چطور می‌توانم در ماه رمضان وزن کم کنم؟
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان