Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس زارع گفت: توزیع و در دسترس قرار دادن یک کتاب به میزان تولید محتوای آن اهمیت دارد و باید در زنجیره تولید تا انتشار و توزیع به نقش کتابفروشان توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، عنوان کرد: این طرح‌‌ها در مازندران که قطب مهمی در برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی است همواره با استقبال خوب مردم و کتابفروشان روبه‌رو شده است و به عنوان یکی از اقدامات خوب و ارزشمند به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برگزاری این طرح‌ها طی دوره‌های قبل فضایی در استان مازندران ایجاد کرده است که همه فعالان حوزه کتاب منتظر اجرای آن بوده و از سوی دیگر مردم نیز بارها پیگیر زمان برپایی آن هستند تا از ظرفیت موجود در آن استفاده کنند.

 

او با اشاره به چندین نوبت راستی‌آزمایی در این استان توضیح داد: طبق این اقدامات برای ما مسجل شده است که تقریبا در تمام کتابفروشی‌ها این موضوع به صورت واقعی در حال انجام است و مردم با مراجعه به کتابفروشی‌ها کتاب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره ضرورت اجرای این طرح در صنعت نشر نیز گفت: همان‌طور که تولید محتوا و بازنشر آن در فضای مجازی اهمیت دارد در حوزه کتاب هم چنین است، به واقع زمانی که ما کتاب خوب تولید کنیم ولی نتوانیم در شبکه توزیع قرار دهیم فایده‌ای ندارد.

 

او یادآور شد: باید زمینه‌ای فراهم شود که کتاب‌های خوب تولید شده به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد و آن‌ها در مسیر دسترسی به کتاب قرار داشته باشند و اجرای طرح‌‌هایی مثل زمستانه کتاب می‌تواند این مسیر را هموار کند.

 

وی همچنین با بیان اینکه بهتر است در بحث تولید محتوا با موضوعات مورد نیاز جامعه و انتشار و توزیع مناسب در کشور گام موثری در حوزه نشر برداریم، ادامه داد: گاهی توزیع و در دسترس قرار دادن یک کتاب به میزان تولید محتوای آن اهمیت دارد و باید در زنجیره تولید تا انتشار و توزیع به نقش کتابفروشان توجه بیشتری داشته باشیم.

 

عباس زارع در پایان گفت: در این میان هرچه از کتابفروشان حمایت کنیم در واقع از موزعان، ناشران و پدیدآورندگان کتاب‌ها حمایت کرده‌ایم و در کل به این زنجیره کمک خواهد شد.

 

طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند آغاز و تا شانزدهم اسفند ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح زمستانه کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کتاب کتابفروشی ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۳۰۰۰ خرده فروش مواد مخدر و کشف ۳ تن موادمخدر از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه همه متهمان تحت رصد پلیس هستند، گفت: این امر به کشفیات گسترده و مهمی منجر شده که امروز نتیجه آن را می‌بینید.

وی با بیان اینکه اولویت ما جلوگیری از توزیع محموله‌های قاچاق مواد مخدر است، گفت: البته در کنار دانه‌درشت‌ها با با توزیع کنندگان و خرده فروشان نیز برخورد می‌کنیم. از ابتدای سال‌جاری تاکنون تقریبا ۳۲۰۰ توزیع کننده خرده و همچنین حاملان مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: آمار‌های ما از میزان کشفیات موادمخدر نشان می‌دهد که در سالجاری تاکنون در مقایسه با مدت در سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر بوده‌ایم.

محمدیان در ادامه به تشریح یکی از پرونده‌ها پرداخت و گفت: یک تن و ۱۱۸ کیلوگرم بار شیشه از یک تریلی کشف کردیم که بزرگترین محموله شیشه‌ای است که تاکنون کشف شده و منشا آن خارج از کشور و مقصد آن تهران بود. این محموله در رصد همکاران من بود و اگر این بار توزیع می‌شد خطرات زیادی داشت.

وی ادامه داد: همکاران من در روز‌های تعطیل توانستند این محموله را کشف کنند و امروز اعلام می‌کنیم که پلیس همه ۷۰۰ ماموریت خود را از نقطه سفر مرزی تا مرکز کشور دارد را به خوبی انجام می‌دهد و تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران ما ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تولید نخستین آنتن ۶۰ گیگاهرتزی جهان/ مسیر توسعه «سیکس جی» هموار شد
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید
  • تصمیم یک ناشر برای فروش قسطی آثارش
  • سهولت در دسترسی به انواع دارو با فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌ های درسی سال آینده از سه‌ شنبه
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند