Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی در همایش ائمه جمعه استان البرز که به میزبانی امام جمعه چهارباغ و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج، دادستان عمومی و انقلاب کرج و ائمه جمعه شهرهای استان البرز برگزار شد ، اشاره بیشتری به جزییات این پرونده نکرد.

وی با اشاره به حقوق عامه و احیای واحدهای تولیدی خاطر نشان کرد:  حل مشکلات مربوط به سند اراضی اشتهارد پس از چندین دهه، رفع مشکلات شرکت پارس لامع که در آستانه تعطیلی قرار داشت و شهرک صنفی-صنعتی شیخ آباد کرج بخشی دیگر از اقدامات دادگستری البرز برای حفظ و احیای حقوق عامه و واحدهای تولیدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۶ درصدی طلاق به درخواست زوجین 

 رییس کل دادگستری البرز در ادامه آمار مربوط به محاکم خانواده در استان را با وجود کاهش ۱۵ درصدی در میزان ورودی به دلیل اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان نگران کننده ارزیابی و متذکر شد: در حوزه خانواده بیش از ۲۹ هزار پرونده در ۱۱ ماهه امسال تشکیل شد که آمار بالایی است، همچنین طلاق توافقی در ۹ ماهه امسال در مجموع با وجود کاهش ۱۹ درصدی ورودی و با اقدامات پیشگیرانه یک هزار و ۷۹۵ مورد بوده اما طلاق به درخواست زوجین رشد ۶ درصدی داشته است.

فاضلی هریکندی  به دستاوردهای سفر رییس قوه به  البرز در سال ۹۸ اشاره و گفت: دادگستری البرز یکی از استان‌های محروم کشور در حوزه زیرساختی و منابع انسانی بود که با مصوبات متعدد این سفر بخش مهمی از این کمبودها در مسیر برطرف شدن قرار گرفته‌اند.

آزاد سازی بیش از سه هزار هکتار از اراضی در البرز 

رییس کل دادگستری البرز اضافه کرد: یکی از مصوبات مهم  سفر رییس قوه قضاییه به البرز که امسال قدم‌های مهمی در زمینه تحقق آن برداشته شد بررسی وضعیت چاه‌های غیر مجاز و اقدام در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات استان بود که به منظور اجرای دقیق این مصوبه و با هدف پوشش سایر حوزه های مرتبط با حقوق عامه از قبیل تجاوز ، تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و جرایم علیه محیط زیست، قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در دادگستری کل استان البرز تشکیل شد.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی متولی مستقیم مقابله با جرایم موضوع حوزه‌ فعالیت قرارگاه نیست گفت:با توجه به شرایط نامناسب استان، ورود دستگاه قضایی بسیار موثر بود و با تشکیل قرارگاه، اقدامات مقابله‌ای متمرکز شده و دستاوردهای خوبی نیز به دست آمده  تا جایی که از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر سه هزار هکتار با ارزش تقریبی ۹۷ هزار میلیارد ریال آزادسازی شده که مجموع اقدامات انجام شده در ۱۱ ماهه سال ۹۹ با کلیه اقدامات انجام شده در پنج سال قبل از آن برابری می‌کند.

وی افزود: دادگستری استان عزم جدی در مقابله با تغییر کاربری‌ها و تعرض به منابع طبیعی و ملی دارد و بدین منظور در کنار سایر اقدامات، ساماندهی جاده چالوس یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان بوده که با همکاری شرکت آب استان اقدامات مطالعات و عملیاتی در این زمینه آغاز شده تا آزادسازی حریم رودخانه پس از چندین دهه انجام شود.

فاضلی هریکندی  تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص را قدم مهم دیگر دادگستری استان به منظور کاهش وقوع این نوع جرایم در استان ارزیابی کرد و گفت: در این حوزه اقدامات مقابله‌ای به منظور به حداقل رساندن وقوع جرایم انواع سرقت‌ها، تجاوز به حقوق مردم، مزاحمت برای نوامیس،تهدید، مزاحمت و قدرت‌نمایی با چاقو و هرگونه سلاح مورد تاکید بودهکه رصد و جداسازی این نوع جرایم از سایر جرایم در اولویت بوده است.

وی ادامه داد: شاخص ترین اقدامات انجام شده در مدت زمان کم پس از تشکیل این قرارگاه مربوط به اجرای چندین طرح مقابله با سارقان و مالخرها و توقف ارائه مرخصی به زندانیان جرایم خاص تا پایان فروردین ۱۴۰۰ است.

رتبه دوم البرز از نظر میانگین ورودی پرونده

رییس کل دادگستری البرز در ادامه با اشاره به اینکه استان  از نظر میانگین ورودی پرونده در کشور رتبه دوم را دارد افزود: این در حالی است که میزان پرونده های مختومه با وجود این افزایش ورودی بیشتر بوده و این موضوع بیانگر تلاش بی وقفه کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی استان به منظور رسیدگی به پرونده‌ها است.

فاضلی هریکندی کمبود نیرو و فضای اداری را مانعی مهم در مسیر تحقق حداکثری برنامه‌های دادگستری بیان  و گفت: استان البرز از نظر نسبت تعداد نیروی انسانی به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، رتبه ۲۹ کشور را دارد که با دستور ویژه ریاست قوه قضائیه و مساعدت های معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه امیدواریم در سال آینده این اختلاف با سایر استان‌های کشور کمتر شود.

۶۶۶ هزار پرونده ورودی به دادگستری استان البرز

وی در ادامه به میزان ورودی پرونده ها در ۱۱ ماهه امسال اشاره و بیان داشت: در همین مدت بیش از  ۶۶۶ هزار پرونده در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته که سهم دادسرها و محاکم استان بیش از ۵۴۷ هزار فقره بوده و بیش از ۱۱۸ هزار فقره نیز ورودی شوراهای حل اختلاف استان بوده است. 

رییس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه تلاش جهادی همکاران  کمک بزرگی در رسیدگی به پرونده‌ها بوده متذکر شد: در این مدت علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های وارده، از مجموع ۱۲۲ هزار پرونده مانده در شعب مختلف استان بالغ بر ۲۶ هزار پرونده (۲۱ درصد کل پرونده های مانده)رسیدگی شده و این بدان معناست که در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۶۹۲ هزار پرونده وارده و مانده مورد رسیدگی قرار گرفته که عمکلرد شایان توجهی است.

وی آمار پرونده «یکتا» استان البرز که بر مبنای آن هر پرونده از مرحله دادسرا تا تجدیدنظر و اجرای احکام یک پرونده منظور می‌شود را تا پایان امسال نزدیک به ۲۷۱ هزار بیان کرد و گفت: اگر طرفین هر دعوی را ۲نفر در نظر بگیریم نزدیک به نیم میلیون نفر از هم استانی‌ها به دلیل پرونده‌های مطروحه به مراجع قضایی مراجعه کرده‌اند.

سرقت رتبه اول جرایم در البرز

وی با اشاره به اینکه جرم سرقت به مانند اکثر استان‌های کشور رتبه نخست وقوع را در بین جرایم استان دارد تشریح کرد: توهین، ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری، تصادفات، تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت به ترتیب بعد از سرقت در رتبه های بعدی بالاترین جرایم استان البرز قرار دارند.

برچسب‌ها جاده چالوس قوه قضاییه استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جاده چالوس قوه قضاییه استان البرز جاده چالوس قوه قضاییه استان البرز اخبار کنکور رییس کل دادگستری دادگستری استان دادگستری البرز فاضلی هریکندی دستگاه قضایی استان البرز هزار پرونده ماهه امسال ۱۱ ماهه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی صالحی» دادستان عمومی و انقلاب تهران به ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

وی افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان و میزان ردّمال صورت گرفته نیز بیش از ۸۴۳ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در لرستان فعال شود