Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@23:12:40 GMT

ماجرایی از عطش در میان رزمندگان دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۶۰۷

ماجرایی از عطش در میان رزمندگان دفاع مقدس

هنوز آب را از بالای قاطرها پایین نیاورده بودند که هرکدام از نیروها با نوک سرنیزه خود گوشه‌ای از گالن‌ها را سوراخ کردند و دهانشان را روی آن گذاشتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار محمدعلی حق‌بین، فرمانده گردان کمیل از لشکر 16 قدس گیلان در دفاع مقدس، در بخشی از کتاب «گیل‌مانا» که توسط نشر مرز و بوم به چاپ رسیده است از شدت عطش رزمندگان پس از درگیری با دشمن اینگونه روایت می‌کند:

از نقده عبور کردیم و به داخل پیرانشهر رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا هم به منطقه حاج عمران، ارتفاع 2519 منتقل شدیم. محمود کاوه بعدها در همین ارتفاع به شهادت رسید. آنها را هم از وجود گروهک‌ها آزاد کردیم. به خاطر حضور فراوان نیروهای خودی (تیپ شهید بروجردی و تیپ قدس)، دشمن مجبور به تخلیه ارتفاعات و روستاهای مرزی شد. روز بعد عراقی‌ها متوجه حضور ما شدند؛ احتمالاً از طریق دیده‌بان نفوذی‌ای که در میان جنگل داشتند.

آنها ما را زیر آتش شدید توپخانه گرفتند. چندین نفر از نیروهای ما در آنجا شهید یا مجروح شدند. در همان روز با گروهک‌ها درگیر شدیم. یکی از مقرهای اصلی حزب کومله، آنجا بود. تمام منطقه را گلوله‌باران و تارومار کردیم. ظهر آن روز غذارسانی انجام نشد؛ چون همه در فکر انتقال شهدا و مجروحان بودند. دو روز در منطقه 1616 با کمترین جیره آب و غذا سپری کردیم.

آب در قسمت شیارهای پایین ارتفاع بود، اما دشمن کنار چشمه‌ها بود و اجازه نمی‌دادند به آب دسترسی پیدا کنیم. نیروها از تشنگی له‌له می‌زدند. از مقر لشکر تقاضا کردیم هر طور شده به ما آب برسانند. هشت گالن 20 لیتری آب را با چهار قاطر به محل درگیری فرستادند. تعدادی از نیروهای گردان کمیل و گردان میثم با دیدن قاطرهای حامل آب به سمت قاطرها حمله‌ور شدند. هر کاری کردیم آنها را از گالن‌ها جدا کنیم، نمی‌شد. قاطرها وحشت کرده و رم کردند.

گالن‌ها داخل گونی‌های کنفی بودند. هنوز آب را از بالای قاطرها پایین نیاورده بودند که هرکدام از نیروها با نوک سرنیزه خود گوشه‌ای از گالن‌ها را سوراخ کردند و دهانشان را روی آن گذاشتند و قطره‌های آب را مکیدند. چند نفر هم کمی محترمانه‌تر لیوان قمقمه‌هایشان را زیر گالن گرفتند و قطره‌های آب را که سمت زمین. می‌چکید جمع کردند و سر کشیدند. به‌زور آنها را از اطراف قاطرها متفرق کردیم!

چند نفر انگشتان خود را روی سوراخ گالن‌ها گذاشتند تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. چند نفر دیگر هم گالن‌ها را از قاطر پایین آوردند. به همه آب دادیم، اما مقدار آب برای همه نیروها کافی نبود. برای اینکه به همه آب برسد، به هرکدام از نیروها به‌اندازه یک‌پنجم قمقمه، آب دادیم.

چله عزت|شیوه وحشیانه و عجیب افسر بعثی در به شهادت رساندن اولین روحانی شهید دفاع مقدس+عکسچله عزت|روایت پدری شهید در قامت استخوان‌های خاک خوردهچله عزت| آموزش رنگ متالیک با گِل، برای بهشتی شدن رزمندگانچله عزت| ماجرای رانندگی بی‌ترمزهای پانزده ساله با بیل میکانیکی عراقیچله عزت|شهید 15 ساله‌ای که کمتر از دوماه حضور در جنگ آسمانی شدچله عزت| دلنوشته «حاج قاسم» در مورد آزادسازی «فاو»چله عزت|روایت شهادت محافظ شهید بهشتی در والفجر مقدماتی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دفاع مقدس گالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

به نق از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری؛ رزمنده مجاهد و سردار سپاه اسلام، یادگار هشت سال دفاع مقدس، راوی جنگ و خادم الحسین حاج محمد (جمعلی) کیانی به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: وی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد.

 در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ جنگ حق علیه باطل، به عنوان فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ سرافراز قمر بنی هاشم (ع) فعالیت کرد.

 جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی بود و نشان "فتح سه" از دست مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) دریافت نمود.

فعالیت به عنوان مشاور سابق استاندار چهارمحال و بختیاری در امور ایثارگران از دیگر سوابق وی بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • مادر دو شهید دفاع مقدس درگذشت
  • حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی در گذشت پدر شهیدان خرسندیان