Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد سید جلالی اقدم، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه ریز تراشه‌ها گفت: محصول دانش‌بنیان ما، سنسورهای نوری هستند که در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مختلف دیگر کاربرد دارند. این محصول با قیمتی نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی اقدم با اشاره به ویژگی های فنی این سنسور افزود: سنسور نوری ردیاب الکترونیکی است که نور یا تغییر در نور را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می‌کند. سنسور نوری در بسیاری از مصارف صنعتی کاربرد دارد، برای مثال لامپی که به طور خودکار در پاسخ به تاریکی روشن است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه این محصول در آستانه تجاری‌سازی قرار دارد، گفت: با توجه به نیاز صنایع مختلف کشور به آن، امید است بازار قابل قبولی در انتظار این محصول باشد، هرچند دیدگاه مدیران حوزه نفت و گاز به این آسانی‌ها از محصول خارجی به محصولات ایران‌ساخت متمایل نمی‌شود، اما تلاش خود را برای بازاریابی انجام می‌دهیم.

مجری طرح تصریح کرد:‌ درحال حاضر در حال دریافت استانداردهای مرتبط با حوزه نفت و گاز برای محصول سنسورهای گازی هستیم. در آینده نزدیک این محصول ایرانی جایگزین نمونه‌های مشابه خارجی خواهد شد؛ ضمن آنکه تولید محصولات ریزسیالات و میکروسیالات با کاربرد در شرکت‌های داروسازی در دستور کار است.

جلالی  اقدم خاطرنشان کرد: این محصولات می‌توانند کانال‌هایی به باریکی یک تار مو ایجاد کنند و برای جداسازی یا تولید نانو ذرات کاربرد دارند.

وی گفت: این ریزتراشه‌ها، تجهیزاتی هستند که از آنها در تولید طیف وسیعی از محصولات نانو فناوری استفاده می‌شود، از این محصولات در راستای تحقیقات در مورد محصولات نانو فناوری استفاده می‌شود.

جلالی اقدم یادآور شد: در حال مذاکره با چند دانشگاه هستیم تا چند تفاهم نامه برای تولید محصولات حوزه ریزتراشه‌ها، منعقد کنیم. واحدهای تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشگاهی می‌توانند با استفاده از این محصولات، دیگر محصولات حوزه نانو فناوری را توسعه دهند.

برچسب‌ها فناوری نانو صنعت پتروشیمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو صنعت پتروشیمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو صنعت پتروشیمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟

 بررسی و مقایسه گزارش‌های مالی پتروشیمی بوعلی سینا و سایر پتروشیمی‌ها در سال گذشته خبر از آن می‌دهد که بوعلی، سومین پتروشیمی پردرآمد بورسی در این سال لقب گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز، نگاهی به این گزارش‌های مالی نشان می‌دهد بوعلی در سال 1402 بیشتر از 57 همت از فروش محصولات خود درآمد داشته است. شایان ذکر است عمده درآمد این شرکت از فروش دو محصول ریفرمیت و برش سنگین بوده است. به طوری که این دو محصول برای بوعلی به‌ترتیب 26.4 و 15.2 همت درآمد داشته‌اند.

درآمدزایی پتروشیمی بوعلی افزایش یافت

همان‌طور که گفته شد، پتروشیمی بوعلی در فهرست پردرآمدترین‌ پتروشیمی‌های بورسی قرار دارد. حال باید دید بوعلی تا چه حد در افزایش درآمد خود موفق بوده است. بررسی گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد درآمد حاصل از فروش محصولات بوعلی در سال 1402 نسبت به 1401 حدود 18 درصد بالا رفته است.

اما موضوع مهمی که باید بازگو کرد اینکه رشد درآمد بوعلی به سبب بهبود عملکرد فروش آن نبوده و تنها به دلیل رشد نرخ فروش محصولات این پتروشیمی در سال 1402 است؛ به طوری که میانگین نرخ فروش محصولات پتروشیمی بوعلی طی یک سال گذشته 25 درصد بالا رفته است.

مقدار فروش بوعلی کاهش یافت

مطابق با آنچه گفته شد، رشد درآمد پتروشیمی بوعلی به واسطه افزایش نرخ فروش محصولات آن بوده است. چرا که بررسی گزارش‌های مالی این پتروشیمی در سال 1402 نشان می‌دهد تناژ تولید و فروش این شرکت در سال 1402 نسبت به 1401 پایین آمده است.

بر این اساس، مقدار تولید بوعلی از دو میلیون تن در سال 1401 با کاهش 7.3 درصدی به یک میلیون و 900 هزار تن در سال 1402 رسیده است. همچنین بوعلی در سال گذشته با کاهش 5.4 درصدی مقدار فروش روبه‌رو شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت