Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@00:33:27 GMT

بازپس‌گیری اراضی سودان از شبه نظامیان اتیوپی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۶۸۷

بازپس‌گیری اراضی سودان از شبه نظامیان اتیوپی

ارتش سودان از بازپس‌گیری بخشی از اراضی این کشور که در تصرف شبه نظامیان اتیوپی بود، خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، ارتش سودان اعلام کرد: طی درگیری شدید با شبه نظامیان اتیوپی بخش‌هایی از خاک سودان در منطقه فشقه بزرگ واقع در استان قضارف ( شرق سودان و هم مرز با اتیوپی ) که در تصرف آنان بود، از تصرف شبه نظامیان اتیوپی خارج شد و بار دیگر تحت حاکمیت دولت خارطوم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته مقامات نظامی سودان ، یگان‌های رزمی  ارتش به همراه نیروهای احتیاط  از صبح دیروز ( یکشنبه) عملیات خود را در منطقه فشقه بزرگ شروع کردند و با استفاده از سلاح‌های سنگین با شبه نظامیان اتیوپی به شدت درگیر شدند و توانستند آنان  را تا شهرک « برخت » واقع  در مرز سودان و اتیوپی  عقب برانند.

این منابع نظامی گفتند: ارتش سودان یک اردوگاه نظامی در شهرک «حسن کردی»  روبروی مرز مشترک این کشور با اتیوپی ایجاد کرده‌ است و همچنان به عملیات پیگرد شبه نظامیان اتیوپی ادامه می دهد.

به گفته مقامات نظامی سودان،  درجریان درگیری ارتش این کشور با شبه نظامیان اتیوپی، ارتش سودان موفق شد تمام زمین‌های کشاورزی فشقه بزرگ به طول 110 کیلومتر را از وجود شبه نظامیان اتیوپی پاکسازی کند.

شبه نظامیان اتیوپی  با تصرف 30 هزار فدان (هر فدان معادل 4 هزار و 200 متر مربع است ) از خاک سودان، آنها را به کشاورزان اتیوپیایی واگذار کرده بودند تا  درآنجا ذرت بکارند.

تشدید تنش در روابط سودان و اتیوپی

سرگرم شدن دولت اتیوپی به جنگ داخلی( ایالت تیگرای) این فرصت را در اختیار ارتش سودان قرار داد تا با انجام عملیات نظامی در آبان ماه گذشته مناطق مرزی این کشور را که توسط کشاورزان و  شبه نظامیان اتیوپی با حمایت ارتش این کشور طی 25 گذشته تصرف شده بود، بار دیگر تحت حاکمیت دولت خارطوم قرار دهد.

مقامات خارطوم می‌گویند: ارتش سودان تا خطوط مرزی بین‌المللی پیشروی کرده و هنوز برخی مناطق  مرزی متعلق به این کشور در اختیار اتیوپی قرار دارد و سودان مصمم به بازپس گیری این مناطق است اما مقامات  آدیس آبابا معتقدند: تنش مرزی باید از طریق مذاکره حل و فصل و خطوط مرزی میان دو کشور به طور دقیق ترسیم شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شبه نظامیان اتیوپی ارتش سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام