Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست این کمیسیون با وزیر امور خارجه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست امروز( دوشنبه 11 اسفند) این کمیسیون با وزیر امور خارجه، گفت: جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت پیگیری اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، صبح امروز با حضور دکتر ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر امور خارجه در تشریح روند اجرای قانون اقدام راهبردی توسط دولت تاکید کرد: که مواد مختلف قانون، بر اساس زمانبندی آن در حال اجراست. 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: وزیر با اشاره به اجرای ماده 6 قانون، گفت که نمایندگی جمهوری اسلامی در وین، روز 27 مهرماه نامه توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد. پس از آن مدیرکل برای بررسی نحوه ادامه همکاری ایران و آژانس پس از اجرای قانون و در چارچوب پادمان، با پیشنهادهایی به تهران سفر کرد. از قبل به وی تاکید شده بود که اجرای قانون متوقف نخواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای گروسی در سفر به تهران و در مذاکرات فنی با سازمان انرژی اتمی، در راستای بازگشت پذیری اقدام ایران، پیشنهاد داد که اطلاعات دوربین های پروتکل الحاقی در داخل ایران حفظ شود و اگر ظرف 3 ماه طرف غربی تحریم ها را لغو کرد، با نظر ایران بتواند برای تداوم داده ها به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

عمویی با اشاره به صحبت های وزیر بیان کرد: ظریف خاطرنشان کرد که براساس تفاهم مدیرکل آژانس و سازمان انرژی اتمی، اگر در این مدت به توافقی نرسیم، این اطلاعات از بین خواهد رفت. همچنین وزیر امور خارجه در این جلسه، گزارشی از آخرین تحولات شورای حکام آژانس هم ارائه کرد و اظهار داشت که چنانچه در جلسه شورای حکام قطعنامه تخریبی علیه ایران صادر شود، ایران واکنش جدی نشان خواهد داد. همچنین ظریف درباره پیشنهاد حضور ایالات متحده در نشست اعضای برجام گفت: «آمریکا تا تعهداتش را انجام ندهد، حق ندارد به برجام برگردد.» 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در این نشست، نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با طرح دیدگاه ها و سوالات خود در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، بر اجرای دقیق این قانون تاکید کردند. همچنین درباره تشکیل جلسات کارشناسی بین دولت و مجلس برای مواجهه هماهنگ با زیاده خواهی های آمریکا و اروپا گفتگو شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وزیر امور خارجه اجرای قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم. تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گفته رادان اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزو اولین واحدها و بخش هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور هستیم
در این دیدار مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

آقاتهرانی اضافه کرد:‌خوشبختانه فراجا با ملاحظاتی که برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن مدنظر قرار می‌دهد، منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند. بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم. همچنین امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

راستینه: قوای سه گانه باید کنار فراجا باشند
احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سرلوحه کار فراجا همواره شناخت دقیق مسئله ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه مردم به ویژه بانوان است. در راستای پیگیری اجرای قانون مربوط به حوزه عفاف و حجاب مهمان فرمانده محترم کل انتظامی شدیم و دو موضوع، فلسفه حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این نشست صمیمانه بود.

وی گفت: اخذ گزارش و البته تقدیر و تشکر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدامات به موقع و هوشمندانه فراجا در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و انجام مسئولیت های قانونی در اجرای طرح نور پلیس اولین موضوعی است که بر آن تاکید داریم.

سخنگوی این کمیسیون با تاکید بر این که حقیقتا فراجا یکی از ۳۲ دستگاهی است که با شجاعت و شهامت و با شناخت دقیق مسئله ناهنجاری های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه بانوان به موضوع عفاف و حجاب پرداخته و پای کار آمده است، افزود: دستگاه بزرگ انتظامی کشور در مدت اجرای این طرح وجه کامل پلیس مقتدر مهربان را به نمایش گذاشته است.

به گفته وی کمیسیون فرهنگی همواره از اقدامات شایسته و خوب فراجا حمایت می‌کند و معتقدیم قوای سه گانه باید در اجرای این طرح در کنار فراجا قرار گرفته و به صورت ویژه این سازمان را حمایت کنند.

راستینه با اشاره به این که جامعه ما شریف و عفیف است، گفت: مردم ما خانواده دوست هستند و می‌دانند دشمن با ترویج ناهنجاری‌ها در جامعه، کشف حجاب زنان را به عنوان رکن اصلی خانواده هدف قرار داده است.

وی با اشاره به این که بایستی با افراد معلوم الحال که با اهداف مغرضانه اخلاقیات جامعه اسلامی ما را هدف گرفته‌اند، برخورد شود، گفت: لزوم حمایت از فراجا ضروری است و مردم فهیم ما باید به اجرای قانون پایبند باشند. اختلاف نظر برخی از افراد جامعه در نوع پوشش نباید به عدم تمکین قانون منجر شود و ما معتقدیم که همه دستگاه ها در این موضوع پای کار باشند و فراجا را در اجرایی سازی قانون حمایت کنند و جامعه ما الگو و نمونه ای در تراز جامعه اسلامی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد