Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی تندگویان گفت: هیچکدام از سایت های همسریابی مجوز ندارند و ما با جامعه ای که تخلف می‌کند قاطعانه و درست برخورد کردیم یعنی هم به دادستانی هم پلیس فتا هشدار دادیم و نظر دفتر رهبری را گرفتیم و ابلاغ کردیم.

به گزارش برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در نشست صمیمانه مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که با حضور وزیر ورزش وجوانان برگزار شد، گفت: حضور مدیران جوان را برد معاونت جوانان میدانم و خوشبختانه کار بهم ریخته و ناقص وجود ندارد دلیل آن این است که در این معاونت از جوانان استفاده شده است و اتفاقا آقای سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به درستی این کار را انجام و مدیریت ورزش را هم به خوبی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما در حوزه دولتی به عنوان یک نهاد با شما در ارتباط هستیم و هر آنچه از دستمان برمی‌آمد انجام دادیم و مکاتبات لازم صورت گرفت تا در ردیف ها موضوع بیمه مراکز روانشناسی موردتوجه قرار گیرد و از این بیشتر اختیارات نداریم اما هرجایی که سازمان روانشناسی ورود پیدا کرد بنده حمایت کردم و حمایت خواهیم کرد. می توان بیان کنم که در وزارتخانه موضوعی باقی نیست انجام نداده باشیم.

تندگویان تصریح کرد: تاکید بنده بر این است که اگر صنفی مطالبات دارد خودش هم باید خودجوش کار کند و مطالباتش را بیان کند، تاکنون این مطالبات درخصوص بیمه مطرح شده اما تا جایی که در اختیار ما بوده انجام دادیم و باقی مسائل باید درون صنف حل شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع خسارات مراکز در دوران کرونا را پیگیری کردیم هرچند در وظیفه ما نیست و ستاد ملی خسارات را پرداخت کرده است اما در هرصورت پیگیر بودیم و مبالغی را دریافت کنند.

او افزود: قابل ذکر است اشاره کنم 25 هزار باشگاه خصوصی به دلیل کرونا تعطیل شده است و اگر نگاه کنیم دفاتر وضعیت بهتری دارند.

تندگویان گفت: اجباری شدن مشاوره ازدواج چند چالش دارد یکی اینکه اگر ازدواج را منوط به مشاوره کنیم به شرطی می توان آن را در کل کشور اجرایی کرد که زیرساخت آن وجود داشته باشد نه اینکه مشاوره را اجباری کنیم اما دفاتری در روستاها وجود نداشته باشد و همین موضوع مانع ازدواج شود.

او ادامه داد: امروزه 134 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده فعال در تهران داریم اما 8 مرکز در استان وجود دارد و در استان تهران باید پایش صورت گیرد و کمک و ساخت مرکز در شهرستان های تهران در اولویت قرار گیرد.

تندگویان تاکید کرد: از طرفی دیگر چه تضمینی است اگر مشاوره ازدواج اجباری شود ازدواج افزایش پیدا کند؟ مگر الان که مشاوره طلاق اجباری است ما طلاق نداریم؟ پس باید به مدارس برگردیم یعنی باید حضور مشاوران و روانشناسان در مدارس اجباری شود و اینگونه نباشد که بچه ها فقط در مدارس عربی، فیزیک و... یاد بگیرند این درحالیست که یک روانشناس و مشاوره باید در مدرسه کنار دانش آموز آموزش خانواده محور ارائه دهد.

معاون امور جوانان با اشاره به فعالیت برخی سایت ها خاطرنشان کرد: هیچکدام از سایت های همسریابی مجوز ندارند و از لحاظ ما صد در صد غیرقانونی هستند و ما به عنوان معاونت جوانان وزارت ورزش وجوانان با جامعه ای که تخلف می‌کند قاطعانه و درست برخورد کردیم یعنی هم به دادستانی هم پلیس فتا هشدار دادیم و نظر دفتر رهبری را هم گرفتیم و ابلاغ کردیم.

او افزود: سامانه امید زندگی را ایجاد کردیم و درخواستم این است برای رونق آن به سمت تجارت الکترونیک بروید و اگر نظری هم دارید بیان کنید. از نگاه جوانان پیشنهاد میدهم حتما اطلاعات خود را به روز نگه دارید چون جوانان امروز مانند ما نیستند و خواسته های آنها بسیار متفاوت از ماست و این هنر مشاور است که جوان را جذب خود کند نه اینکه جوان بگوید تمام این حرف هایی که روانشناس می‌زند را خودم بلدم ضمن اینکه خواستار این هستم در موضوعات علمی باورهای اعتقادی مدنظر قرار گیرد.

تندگویان اضافه کرد: تا چندسال گذشته هیچکس نمی‌دانست ازدواج سفید چیست اما الان تبدیل به فرهنگ شده است دلیلش هم این است روی این موضوع کار نکردیم. خواهشم این است درمورد آسیب ها  به روز باشید و به موقع ورود پیدا کنید.

معاون امور جوانان گفت: جوان باید بپذیرد خوشبختی یعنی فرزنددار شدن بنابراین خواهشم این است که خانواده و فرزندآوری را در دستور کار خود قرار دهید.

تندگویان عنوان کرد: عدم مهارت آموزی یکی از مشکلات من با جوانان است به همین دلیل تاکیدم بر این است که باید به جوانان مهارت آموزش دهیم.

//انتهای پیام: 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان مشاوره ازدواج قرار گیرد سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است

مهدی مصری روز دوشنبه در جلسه جوانی جمعیت،گفت: قطعا یکی از دلایل این رشد جمعیت، برگرفته از اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان است که باید همواره گسترش یابد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اهمیت فعالیت بر موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری، افزود: باید در این راستا با تمام توان برنامه‌ریزی کرد و اقدامات لازم انجام شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره و بیان کرد: میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت به‌صورت مستمر و هر هفته در خدمت نمازگزاران نماز جمعه می‌باشد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در راستای جوانی جمعیت، کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در ایام نیمه شعبان با حضور شبانه‌روزی در مسجد جمکران اقدام به ارائه مشاوره فرزندآوری و باروری سالم می‌نمایند.

به گفته مصری، ۱۷ تیم مشاوره با استقرار در شبستان‌ها و صحن‌های مسجد جمکران در قالب پویش نوسرباز در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت مشاوره لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه نمودند.

پویش نوسرباز از اربعین سال گذشته آغاز شد و در اعیاد نیمه شعبان به‌صورت شبانه روزی در مسجد جمکران انجام می‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه اقدامات انجام گرفته در راستای جوانی جمعیت دانشگاه برتر در سطح کشور شناخته و مورد تجلیل قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی/ چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • ۱۷ میلیون زن و مرد دهه شصتی مجردند | چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • انتقادات صریح عباس عبدی : فکر می کنند با پرداخت قدری پول و اعتبار، مردم برای ازدواج و فرزندآوری صف می‌کشند؟ مشکل اصلی جوانان سقوط اقتصاد و درآمدست
  • انتقادات صریح عباس عبدی: فکر می کنند با پرداخت قدری پول و اعتبار، مردم برای ازدواج و فرزندآوری صف می‌کشند /مشکل اصلی جوانان سقوط اقتصاد و درآمدست
  • استقبال ویژه دهه شصتی‌ها از مراکز همسرگزینی
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی
  • چرا برخی از دهه شصتی‌ها در تجرد قطعی ماندند؟