Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: خودروسازان ۳۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکارند که بخشی از آن به دلیل افزایش شدید نرخ ارز در سال‌های اخیر و همچنین نرخ‌گذاری دستوری شورای رقابت بوده است. - اخبار استانها -

شاپور سامعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به وضعیت انباشت بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌سازی و تولیدکننده لوازم یدکی خودروی ایران اظهار داشت: خودروسازان 30 هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکارند که بخشی از آن به دلیل افزایش شدید نرخ ارز در سال‌های اخیر و همچنین نرخ‌گذاری دستوری شورای رقابت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌ با توجه به اینکه هر کدام از ما قطعه‌سازان 4 تا 5 هزار نفر کارگر و کارمند داریم، وزارت صمت باید در این روزهای آخر سالی کمکی برای تسهیل پرداخت خودروسازها به قطعه‌سازان صورت دهد که بتوانیم اعتبار بیشتری را روانه کارخانه‌های قطعه‌سازی خودروی کشور کنیم تا بتوانیم در شب عید نوروز 1400 همه کارگران را با حقوق و مزایای کافی به خانه بفرستیم.

سامعی با اشاره به اخذ سودهای سنگین بانکی برای اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به صنایع قطعه‌سازی گفت: در حال حاضر سود بانکی تسهیلات پرداختی به صنعت 38 درصد است؛ چرا که 20 درصد از سرمایه ما یک سال مسدود می‌شود و 18 درصد هم بهره سنگین به آن تعلق می‌گیرد که واقعاً برای صنعت کمرشکن است.

وی ادامه داد: بنابراین در پرداخت سریع‌تر بدهی خودروسازان به ما دولت به کمک ما بیاید، یک کمک جنبی به قطعه‌سازان برای پرداخت سود سنگین تسهیلات یادشده می‌شود.

«خطوط اعتباری ویژه» برای قطعه‌سازان خودرو خراسان رضوی لحاظ می‌شود«کجا تحریم را بی‌اثر کردیم؟»|ساخت 154قطعه مهم خودرو در 2سال/ تحریم پژو و رنو فرانسه کم‌اثر شده/ قطعه‌سازان برای تولید 2.5میلیون خودرو در سال آماده‌اندبدهی 1000 میلیارد تومانی ایران‌خودرو به قطعه‌سازان‌

رشد صنعت قطعه‌سازی در دوران تحریم

این قطعه‌ساز خودرو با یادآوری اینکه مسئولیت 3 شرکت قطعه‌سازی را به عهده دارد و کار تامین سیستم‌های تهویه خودرو را انجام می‌دهد، گفت: با توجه به تحریم‌هایی که صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را به عنوان هدف نخست خود حتی جلوتر از صنعت انرژی هدف قرار داد و همچنین با وجود همه‌گیری کرونا صنعت قطعه‌سازی نسبت به سال قبل رشد کرد.

سامعی با بیان اینکه سابقه صنعت قطعه‌سازی در استان قزوین به 20 سال می‌رسد، افزود: خوشبختانه با حذف شورای رقابت توسط مجلس و دولت از روند قیمت‌گذاری خودرو یکی از موانع بزرگ پیش روی قطعه‌سازان برداشته شد؛ چرا که این شورا اجازه نمی‌داد که آن مسیر رشد را پیش برویم.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لوازم یدکی خودرو اخبار فنی خودرو استانداری قزوین لوازم یدکی خودرو اخبار فنی خودرو استانداری قزوین قطعه سازان قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سپهر توکلی دادجوی سخنگوی مرکزی ملی رقابت افزود: نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

توکلی درباره گران فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

کد خبر 846356 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت