Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پیشین آمریکا روز یکشنبه انتشار گزارش قتل خاشقجی توسط دولت بایدن را با تلاش این دولت برای برقراری رابطه با ایران مرتبط دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک‌ پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دولت ترامپ که همچنان به موضع گیری خصمانه علیه ایران ادامه می‌دهد روز یکشنبه انتشار گزارش قتل خاشقجی توسط دولت بایدن را "سهل‌انگارانه خواند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: انتشار این گزارش سهل‌انگارانه و سیاسی بود. هدف آن ضربه زدن به رابطه با عربستان سعودی از طریق ابزار اطلاعاتی بود که من به عنوان رئیس سابق سیا هرگز از آن ‌حمایت نمی‌کردم. من از اینکه آن‌ها تصمیم گرفتند چنین کاری کنند تاسف میخورم. این یک‌ نمایش سیاسی بود.

پمپئو در ادامه گفت: من تاسف میخورم چراکه دولت می‌خواهد با ایران یک رابطه تشکیل دهد و یک رابطه را با عربستان سعودی نابود کند. آن‌ها ابزار اطلاعاتی را برای این کار انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، انتشار گزارش قتل خاشقجی، روزنامه نگار مخالف خاندان سعودی، به دستور کنگره پس از تماس تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در روز پنجشنبه انجام شد.

این گزارش چهار صفحه‌ای با عنوان «ارزیابی نقش دولت سعودی در کشتن جمال خاشقجی» مورخ ۱۱ فوریه است و در تاریخ ۲۵ فوریه توسط آریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی از طبقه بندی محرمانه خارج شد.

جمال خاشقجی ۲ اکتبر ۲۰۱۸ به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. بعدها مشخص شد که او در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده و جسدش تکه‌تکه شده و از آنجا خارج شده‌است. 

وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای در واکنش به این گزارش اعلام کرد که "ریاض به طور قاطع نتیجه این گزارش را که توهین آمیز و بر پایه استنباط نادرست در مورد نظام پادشاهی عربستان است، رد می کند".

همچنین عربستان مدعی شد که این گزارش "به هیچ وجه قابل قبول نیست و شامل مجموعه ای از اطلاعات نادرست و نتیجه گیری های غیرواقعی است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت بایدن قتل جمال خاشقجی عربستان سعودی پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار خبر ویژه دولت درباره بنزین

جعفر سالاری‌نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: به‌طور میانگین از ابتدای امسال تاکنون (یکم تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲)، با ۱۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار لیتر، ۴.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: در روز‌های شنبه، چهارم فروردین‌ماه و یکشنبه، پنجم فروردین‌ماه نیز به‌ترتیب ۱۲۰.۵ و ۱۲۲.۵ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این اعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال (چهارم و پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۰ و ۱۲۰.۹ میلیون لیتر، به‌ترتیب ۹.۵ و ۱.۳ درصد رشد یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هموطنان تصریح کرد: نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور و آماده‌باش کامل ستاد، مناطق و نواحی این شرکت تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام وزارت نفت، در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • قطع امید بایدن از دولت نتانیاهو در غزه + فیلم
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • انتشار خبر ویژه دولت درباره بنزین