Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی برای انجام تراکنش‌های مالی توسط بانک‌ها گفت: بانک‌ها باید به‌گونه ای عمل کنند که در روزهای پایانی سال شاهد ازدحام جمعیت در آن‌ها نباشیم.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: روند شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور صعودی و خوزستان وارد پیک جدیدی شده است البته در استان های دیگری نیز مانند اصفهان و آذربایجان روند صعودی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی تردید اگر دقت نکنیم در استان تهران نیز ممکن است با مشکل مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر در استان تهران به لحاظ شاخص شیوع به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶.۱۷ درصد شیوع بیماری را داشته ایم. بر همین اساس استان تهران در رتبه هفتم از نظر ابتلا به کرونا و به لحاظ فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری با ضریب ۵.۶ به ازای هر ۱۰۰ نفر در رتبه هفدهم قرار گرفته است.

محسنی بندپی ادامه داد: هر چند که تعداد فوتی ها کم است و روند حالت ثبات گرفته ولی این نگرانی وجود دارد که با کاهش فاصله گذاری و افزایش مراجعان سرپایی با نگرانی افزایش بستری و در مرحله بعد فوتی ها مواجه شویمک

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم جدیت در اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که اثربخشی این طرح افزایش پیدا کند. باید قرنطینه افراد پس از رهگیری در این طرح در مکان های مشخص به عنوان نقطه کلیدی طرح و با هدف جلوگیری از شیوع بیماری با جدیت مد نظر قرار گیرد. باید دقت و مراقبت کنیم جهش این ویروس که قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد ما را گرفتار نکند. در این راستا آنچه که لازم است، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس امسال نمایشگاه های بهاره و برگزاری هر گونه تجمعی با ممنوعیت مواجه شده است و باید دقت شود برای تعطیلات نوروز نیز اجرای دقیق پروتکل ها در دستور کار قرار گیرد. تیم های نظارتی بهداشت نیز بر اجرای این پروتکل ها نظارت خواهند داشت.

محسنی بندپی ضمن گلایه از وجود تجمع در برخی بانک ها گفت: در روزهای پایانی سال در برخی بانک ها تجمع بیش از حد داریم و اعلام کرده ایم بانک ها که پیشتاز خدمات الکترونیک هستند باید در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش مضاعف کنند. هر بار که تصمیمی اتخاذ می شود یکی دو ماه اجرا می شود اما در مرحله بعد به حالت سابق بر می گردد. امیدواریم این موارد مورد تاکید قرار گیرد و از تجمع درون بانک ها جلوگیری شود.

وی افزود: اگر نحوه برگزاری آزمون های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی با مخالفت یکی از روسای علوم پزشکی مواجه شود باید سفت و سخت بایستیم و برگزاری آنها به زمان دیگر موکول شود. در شرایط امروز شاهد افزایش مراجعان سرپایی و بستری ها در سنین جوانان به ویژه زیر ۱۰ سال هستیم.

محسنی بندپی تاکید کرد: باید با هر گونه تجمعی که مجوز برگزاری ندارند همچون ختم هایی که در سطح شهر برگزار می شود، به شدت برخورد کنیم همچنین باید برای ایام نوروز تیمی با حضور صدا و سیما، وزارت ارشاد و ... تشکیل دهیم تا برای افرادی که در تهران می مانند تجدید روحیه ای شود.

استاندار تهران با اشاره به تراکم جمعیت و شلوغی و ازدحام بازار تهران همچنین افزایش جمعیت در حمل و نقل عمومی گفت: باید بر فاصله گذاری اجتماعی نظارت ویژه ای داشته باشیم تا علاوه بر حفظ آن در جهت ارتقا گام برداریم علاوه بر آن بانک ها نیاز است که تراکنش های خود را با بهره گیری از فضای مجازی انجام دهند تا از هر گونه ازدحام جلوگیری شود.

وی در خصوص برگزاری سفرهای نوروزی در نوروز امسال گفت: در حال حاضر ۲۵۴ شهر ما از لحاظ شیوع کرونا « آبی» هستند و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهرهای مسافرپذیر که زرد هستند با رعایت پروتکل های بهداشتی منعی وجود ندارد. در حقیقت تمام تلاش این است که امسال نوروز شرایطی برای مردم فراهم شود تا از امکانات سفر در جاهایی که برابر مصوبه ستاد ملی امکان پذیر است، استفاده شود. قطعا افرادی که با تور سفر می کنند باید PCR منفی داشته باشند. از سویی دیگر سامانه ای طراحی خواهد شد که اطلاعات افراد برای داشتن سفری ایمن در آن به ثبت برسید و تمامی تمهیدات لازم برای این مهم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد کرونا همه باهم علیه کرونا استاندار تهران محسنی بندپی استان تهران پروتکل ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

به گزارش «تابناک»، براساس بخشنامه بانک مرکزی، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به صورت غیرحضوری ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و یک میلیارد تومان به صورت ماهانه مجاز شد.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت بانکی و کلیه کارت‌های متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۲۲۸۴۸‏/۰۳ مورخ ۴‏/۰۲‏/۱۴۰۳ موارد زیر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد:

پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آن‌ها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیاردریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیاردریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.

بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.‏‏‏‏‏‏

دیگر خبرها

  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب