Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد ریال به منظور احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ دادند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز ( دوشنبه) مجلس و بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بندهای (ع)، (ف)، (ص)، (ق) و (ر) تبصره (۵) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بند (ع) تبصره (۵) ماده واحده لایحه بودجه آمده؛ به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند، تا جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) به مصرف برسد. این اوراق خارج از سقف پیش‌بینی‌شده در جدول شماره (۴) ماده (۷) قانون برنامه ششم توسعه بوده و براساس ابلاغ اعتبار و تخصیص‌های صادره به مصرف می‌رسد.تا سقف هزار و پانصد میلیارد (۱/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال از منابع این بند جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان کشور(سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس) به مصرف برسد.

بر اساس بند (ف) تبصره ۵ ماده واحده لایحه، مهلت واگذاری اوراق مالی اسلامی غیرنقدی (تحویل به طلبکاران) منتشره در سال ۱۴۰۰، برای کلیه دستگاه‌های اجرائی از جمله دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تابع قانون اصلاح مواد (۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۵ /۱۲ /۱۳۷۹ است.

بر اساس بند (ص) تبصره (۵) ماده واحده لایحه، به‌منظور یکپارچگی و هماهنگ‌سازی در اوراق منتشره دولت، اوراق مالی اسلامی دولت (منتشره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی) مشمول ماده (۲۷) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱ /۹/ ۱۳۸۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی است.

بر اساس بند (ق) تبصره ۵ ماده واحده لایحه، بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد اجرای عملیات بازار باز را به کمیته جزء (۱) بند (ک) ارائه نماید. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف است ضمن تعیین فهرست معامله‌گران اولیه مجاز نسبت به پیاده‌سازی الزامات عرضه اولیه اوراق از طریق حراج به‌نحوی که حداقل سی‌درصد (۳۰%) از اوراق مالی اسلامی منتشره دولت پس از عملیات بازار باز در عرضه اولیه به معامله‌گران اولیه مجاز به‌فروش برسد، اقدام کند.

بر اساس بند (ر) تبصره (۵) ماده واحده لایحه بودجه، «اوراق مالی اسلامی»، اوراقی است که منطبق بر قوانین و مقررات بوده و در چهارچوب عقود اسلامی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 آموزش و پرورش تجهیز فضاهای آموزشی اوراق مالی اسلامی ماده واحده لایحه پرورشی و ورزشی لایحه بودجه بر اساس بند سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ ایران؛ ممنوعیت فعالیت‌های آموزشی و ورزشی در فلسطین اشغالی

تهدید ایران به پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق، صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است؛ به‌طوری که همه فعالیت‌های آموزشی، تحصیلی و ورزشی خود را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده و تعداد تجمعات را کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، تهدید ایران به پاسخ به حمله اخیر به کنسولگری این کشور در سوریه صهیونیست‌ها را نگران کرده و به وحشت انداخته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، فعالیت‌های آموزشی نیز در اراضی اشغالی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد طبق دستورالعمل وزارت امور داخلی، هرگونه فعالیت آموزشی و ورزشی در اسرائیل از امشب ممنوع است.

بر اساس دستورالعمل وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته شد تعداد تجمعات در مناطقی که قبلاً سبز طبقه بندی شده بودند (سبز به معنای عدم محدودیت) کاهش یابد.

فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد طبق دستور العمل وزارت امور داخلی، تمام بازهای لیگ طی دو روز آینده بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

رژیم صهیونیستی مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خود را در بسیاری از کشورها تعطیل کرده و وزارت امور داخلی این رژیم نیز درآماده‌باش کامل به سر می‌برد.

در تداوم هراس صهیونیست‌ها از پاسخ ایران به حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن با همتای اسرائیلی خود گفت‌وگو کرده و در راستای دلگرمی این رژیم، بر تعهد آمریکا تأکید کرد.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مرخصی پایان هفته خود را لغو کردو برای پیگیری تنش های منطقه خاورمیانه به واشنگتن بازگشت.

پنتاگون اعلام کرد لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدات منطقه ای رایزنی کرده و بر حمایت واشنگتن از اسرائیل تأکید کرد».

از طرفی یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد سفر خود را به مجارستان و اتریش به دلیل اوضاع امنیتی منطقه و ترس از پاسخ احتمالی ایران لغو کرده است.

در همین راستا، شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد احتمالا طی روزهای آتی، تغیراتی در پروازهای فرودگاه بن گوریون تل آویو به دلیل پاسخ احتمالی ایران ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستورکار امروز مجلس
  • خبر ‌وزیر کشور برای احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
  • وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ ایران؛ ممنوعیت فعالیت‌های آموزشی و ورزشی در فلسطین اشغالی