Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@22:19:56 GMT

احتمال بازداشت معارضان سعودی در کشورهای دوست ریاض

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۶۵۳۴

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، برخی فعالان عربستان سعودی به معارضان این کشور هشدار دادند که در صورت سفر به کشورهای دوست ریاض، بازداشت خواهند شد.

فعالان و حساب‌های کاربری حاضر در عربستان سعودی، به معارضان این کشور هشدار دادند.

پایگاه خبری «عربی-21» گزارش داد که حساب کاربری «العهد الجدید» به معارضان و فعالان سعودی در خارج از این کشور هشدار داده است که به کشورهای دوست ریاض سفر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حساب تأکید کرد، معارضان حکومت سعودی نباید پیشنهادها و دعوت‌هایی را بپذیرند که از سوی طرف‌های رسمی یا افراد از آنان صورت می‌گیرد تا به کشورهای دیگر سفر کنند.

العهد الجدید همچنین تأکید کرد، فعالان و معارضان دولت سعودی از طریق این پیشنهادات در دام می‌افتند و پس از آن به ریاض تحویل داده می‌شوند.

این حساب توئیتری پیشتر به تعدادی از فعالان و معارضان سعودی که تابعیت یک کشور خارجی بزرگ یا پناهندگی سیاسی دارند، هشدار داده بود.

در همین ارتباط، مسئولان مغرب اخیرا «اسامه المحروقی» از اساتید دانشگاه و تجار سعودی را که تبعه استرالیا بود، بازداشت کردند. همین مسئله باعث نگرانی شماری از فعالان و معارضان سعودی شده که در خاک از این کشور حضور دارند.

حساب کاربری «معتقلی الرأی» خبر داد که المحروقی بنا به درخواست ریاض، در حال حاضر در مغرب بازداشت است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: معارضان بازداشت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفت‌وگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روزهای ایران را هم بررسی‌ کرده است.

در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛

* دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.

* این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

* اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود

* به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی‌ به انسانیت اتفاق افتاد.

* چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

* این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

* خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1892737

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان