Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@23:09:24 GMT

شخم و شيار 5900 هكتار شاليزار قائم شهر

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۶۵۷۲

شخم و شيار 5900 هكتار شاليزار قائم شهر

خبرگزاری آریا- مدیرجهاد كشاورزی قائم شهر از شخم و شیار 5 هزار و 900 هكتار زمین شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درشهرستان قائم شهر، مجید جعفری اظهار داشت: برنج بعنوان یک محصول استراتژیک، موجب تمایز با سایر محصولات کشاورزی شده  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اهمیت امنیت غذایی جامعه تصریح کرد: جهاد کشاورزی با ارائه توصیه های کارشناسی و توزیع نهاده های مورد نیاز کشاورزان برای پیشبرد هرچه بهتر زراعت برنج اقدام های لازم را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول خاطرنشان کرد: با آموزش بهره برداران، مدیریت بهره وری آب، تسطیح زمین های کشاورزی، احداث لاینینگ برای اشتغالزایی و اقتصادی کردن تولید با کاهش هزینه های تولید انجام شده است.

وی افزود: تاکنون 5 هزار و 900 هكتار شالیزار این شهرستان عملیات شخم و شیار انجام شده است كه این میزان معادل 65 درصد زمین های شالیزاری شهرستان است.

جعفری به بهره برداران تاکید کرد: با شروع فصل كشت و کار برنج نسبت به بیمه مزارع خود توسط كارگزاران بیمه اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شخم و شیار 5900 هكتار شالیزار قائم شهر قائم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌ابوذر موحد، رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با بیان اینکه ۱۰۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی شهرستان در ابتدای سال جاری رفع تصرف شده است، گفت: ۳ مورد رفع تصرف اراضی ملی با ارزش بیش از ۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال در ایام تعطیلات امسال در دزفول رفع تصرف شد.

وی افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

موحد ادامه داد: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی می‌گوید: سامانه ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی شده و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک

جهانشیر سراج الدین، مدیر امور اراضی خوزستان از قلع و قمع ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان اندیمشک خبر داد و گفت: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اجرای دستور قضایی، ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی تصرف شده در اندیمشک آزاد شد.

وی افزود: اجرای قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز با همکاری دادستانی و حضور ماموران انتظامی و نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد.

سراج الدین ادامه داد: حفظ اراضی کشاورزی نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی لازم و همکاری و حمایت همه جانبه دستگاه‌های قضایی، اجرایی و نیروی انتظامی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان فروردین ماه جاری از رفع تصرف ۳ هزار و ۷۲۱ هکتار اراضی ملی و بازگرداندن آنها به بیت‌المال به ارزش تقریبی ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داده است.

تاکنون ۹۴۷ هزار هکتار از اراضی زراعی خوزستان معادل ۶۴ درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شد.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند
  • خزانه‌گیری ۱۴۰ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • خزانه گیری ۱۴۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • خزانه گیری ۱۴۰ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • آماده سازی ۵۵ درصد از شالیزار‌های گیلان برای کشت برنج
  • صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن