Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@07:51:09 GMT

ایران به قطعنامه شورای حکام واکنش جدی نشان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۶۶۵۲

آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل عمویی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جهت پیگیری اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، صبح امروز با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

عمویی خاطر نشان کرد: در این جلسه وزیر امور خارجه در تشریح روند اجرای قانون اقدام راهبردی توسط دولت تاکید کرد مواد مختلف قانون، بر اساس زمانبندی آن در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای ماده ۶ قانون، گفت نمایندگی جمهوری اسلامی در وین روز ۲۷ مهرماه نامه توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد. پس از آن مدیرکل برای بررسی نحوه ادامه همکاری ایران و آژانس پس از اجرای قانون و در چارچوب پادمان، با پیشنهادهایی به تهران سفر کرد از قبل به وی تاکید شده بود که اجرای قانون متوقف نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظریف افزود که رافائل گروسی در سفر به تهران و در مذاکرات فنی با سازمان انرژی اتمی در راستای بازگشت پذیری اقدام ایران، پیشنهاد داد که اطلاعات دوربین‌های پروتکل الحاقی در داخل ایران حفظ شود و اگر ظرف ۳ ماه طرف غربی تحریم‌ها را لغو کرد با نظر ایران بتواند برای تداوم داده‌ها به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

عمویی گفت: ظریف در ادامه خاطرنشان کرد براساس تفاهم مدیرکل و سازمان انرژی اتمی اگر در این مدت به توافقی نرسیم، این اطلاعات از بین خواهد رفت.

وی افزود: وزیر امور خارجه در این جلسه گزارشی از آخرین تحولات شورای حکام آزانس هم ارائه کرد و اظهار داشت چنانچه در جلسه شورای حکام قطعنامه تخریبی علیه ایران صادر شود، ایران واکنش جدی نشان خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظریف درباره پیشنهاد حضور ایالات متحده در نشست اعضای برجام گفت که آمریکا تا تعهداتش را انجام ندهد، حق ندارد به برجام برگردد.

عمویی خاطرنشان کرد: در این نشست نمایندگان عضو کمیسیون هم با طرح دیدگاه‌ها و سوالات خود در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، بر اجرای دقیق این قانون تاکید کردند.

وی تصریح کرد: همچنین درباره تشکیل جلسات کارشناسی بین دولت و مجلس برای مواجهه هماهنگ با زیاده خواهی‌های آمریکا و اروپا گفت وگو شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای حکام وزیر امور خارجه اجرای قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها گام‌هایی که بر اساس راهبردهای مشخص و شفاف برداشته می شود، همیشه کارساز است، افزود: این اصل در حوزه بانوان نیز صحت دارد به طوری که حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم و هموار تر می‌کند.

زهرا کوهی در نخستین جلسه هم اندیشی حوزه زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اظهار کرد: ایجاد گفتمان اثرگذار و قدرتمند توسط مشاور امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و مشارکت فعال تشکل‌های مردم نهاد سهم بسزایی در تحول سازی در حوزه خانواده دارد.

کوهی با تشریح سه کارگروه تخصصی در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، به طوری که مشاور بانوان مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید پیگیر اجرای آن شده و آخرین وضعیت را در کارگروه خانواده و جوانی جمعیت گزارش دهند تا قانون بی کم و کاست در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: باید رویکرد خانواده محور دولت سیزدهم در عملکرد تمامی دستگاهی اجرای نمود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در مقام سیاست‌گذار، تسهیل گری و نظارت، به امور رسیدگی می‌کند، خاطر نشان کرد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها هم در کسوت بازوی اجرایی امور این مشغول به کار هستند.

وی به اجرای برنامه‌های خلاقانه باهدف معرفت افزایی، افزایش نشاط و ارتقای آموزشی تاکید کرد و گفت: تحکیم بنیاد خانواده و زیست عفیفانه و کسب و کار خانواده محور دو کارگروه‌ فعال این حوزه هستند که نیازمند توجه ویژه مشاوران و متولیان حوزه بانوان قرار گیرد.

 کوهی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم خانواده محور است، تصریح کرد: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در هفته پایانی اردیبهشت ماه در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اجرا خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند، اقدامات خود را به این رویداد ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان