Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@06:40:13 GMT

آشنایی با بلبرینگ و انواع آن

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۷۱۹۴

آشنایی با بلبرینگ و انواع آن

بلبرینگ یکی از پر طرفدارترین قطعات در صنایع به حساب می آید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فروشگاه بلبرینگ شکرالهی، اگر تا به حال به تعمیرگاه مراجعه کرده باشید، به احتمال زیاد اسم بلبرینگ، یاتاقان یا کاسه نمد را شنیده‌اید.

کاربرد این قطعات تنها محدود به اتومبیل‌ها نیست؛ هر جا که ماشین‌آلاتی وجود دارد و چرخی در حال حرکت باشد، این ابزارآلات با توجه به نوع آن ماشین حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به کاربردی بودن این قطعات تشخیص کیفیت، داشتن قیمت و دسترسی آسان به اطلاعات آن‌ها برای هر فردی مهم است.

نقش یاتاقان در ماشین آلات

یاتاقان یکی از اجزای مهم ماشین آلات است، در واقع وسیله‌ای است که حرکت نسبی مشخص بین دو یا بیشتر از دو قطعه به وسیله آن شکل می‌گیرد و این ابزار مانع از اصطکاک شدید قطعات در اثر حرکت می‌شود.

تا به حال جمله موتور یاتاقان می‌زند را شنیده‌اید؟ اگر دمای یاتاقان‌ها بیشتر از حد معمول افزایش پیدا کند دیگر این ابزار نمی‌تواند، اصطکاک قطعات را به کمترین حد ممکن برساند و این امر می‌تواند موجب از بین رفتن موتور ماشین‌آلات مختلف شود. کاسه نمد یکی دیگر از وسایل کاربردی برای حفاظت از یاتاقان‌ها و عملکرد بهتر آن‌هاست.

کاسه نمدها قطعات آب‌بندهایی هستند که از آسیب‌های احتمالی به ماشین آلات جلوگیری می‌کنند. یکی از وظایف قطعات ذکرشده این است که مانع از روغن ریزی یاتاقان‌ها شوند و از آن‌ها در برابر آلودگی و گرد و غبار محافظت کنند. اکنون با توجه به نوع یاتاقان‌ها و نیاز مشتری، کاسه نمدهای مختلفی وجود دارد که جنس و کیفیت و اندازه‌های متفاوتی دارند.

با توجه به مطالب ذکر شده می‌توان گفت یاتاقان نقش بسیار مهمی را برای موتور ماشین‌ها اجرا می‌کند. این ابزار انواع مختلفی دارد؛ یکی از آن‌ها بلبرینگ است که نسبت به سایر اشکال یاتاقان دارای کاربرد بیشتری هستند. در ادامه به معرفی انواع این محصول و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.

نقش بلبرینگ‌ها در ماشین آلات

بلبرینگ‌ها یا بال‌برینگ‌ها همانطور که از نامشان برمی‌آید به نوعی منعکس کننده توانایی آن‌ها برای حمل بار است. بالبرینگ‌ها در دسته یاتاقان‌های غلطشی قرار می‌گیرند. این محصول نسبت به سایر انواع یاتاقان‌های غلطشی، توانایی تحمل هر دو بار شعاعی و بار محور را دارند.

اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ‌ها عبارتند از ساچمه بلبرینگ‌ که مهمترین جز در ساختار تشکیل دهنده بلبرینگ و اولین روش در تشخیص نوع آن هستند، قفسه که وظیفه نگه داشتن ساچمه‌ها را در کنار یکدیگر برعهده دارند.

حلقه داخلی و حلقه خارجی که ساچمه و قفسه را کنار یکدیگر نگه می‌دارند و در واقع ساختار بلبرینگ را شکل ‌می‌دهند. این محصول از لحاظ ساختار به بلبرینگ‌های شیار عمیق، تماس زاویه‌ای، خود تنظیم و کف گرد تقسیم می‌شوند.

بلبرینگ شیار عمیق یکی از انواع قدیمی بلبرینگ است که دارای ساختار ساده و قیمتی مناسب است. این نوع از بلبرینگ در انواع مختلفی از ماشین‌آلات کاربرد دارد. بلبرینگ شیار عمیق دو نوع یک ردیف ساچمه و دو ردیف ساچمه را دارند. این محصول با قیمت مناسبی نسبت به انواع آن در بازار عرضه می‌شود.

می‌توان گفت بلبرینگ تماس زاویه‌ای، یکی از پیچیده‌ترین نوع بلبرینگ است که حلقه داخلی و خارجی آن نسبت به یکدیگر زاویه‌ای می‌سازند که این زاویه تحمل بارهای شعاعی و محوری را به بلبرینگ می‌دهد. تولید این نوع از بلبرینگ هم در دو نوع یک ردیف ساچمه و دو ردیف ساچمه انجام می‌شود و قیمت بالاتری از سایر بلبرینگ‌ها دارد.

«بلبرینگ خودتنظیم» یکی دیگر از انواع این ابزارآلات است که همانطور که از نامش پیداست باعث ایجاد خود تنظیمی در شفت و در واقع مانع از ناهم‌راستایی می‌شوند.

بلبرینگ کف گرد یکی از شکل‌های ساده بلبرینگ است. این نوع از قطعات به دلیل شکل ساده و قیمت نسبتاً ارزانی که دارند از بازار خوبی برخوردار هستند.

یک دسته‌بندی دیگر هم برای بلبرینگ‌ها وجود دارد که تقسیم آنان براساس ساختار آلیاژی است و شامل استیل، نسوز و سرامیکی می‌شود.

عوامل مهم در خرید قطعات ماشین آلات

افراد به منظور خرید قطعات ذکرشده لازم است عوامل مختلفی مانند کارخانه تولید کننده قطعه مورد نظر، قیمت، جزئیات قطعه موردنیاز و سایر عواملی را که در خرید موثر هستند، از قبل در نظر بگیرند.

توجه به این نکته در خرید بلبرینگ حائز اهمیت است که ارزان یا گران قیمت بودن این محصول القا کننده کیفیت آن نیست، در خرید چنین قطعاتی باید سابقه فروشگاه و اطلاعات موردنیاز در رابطه با محصول خود را جمع آوری کنید. خرید بلبرینگ و سایر قطعات ذکرشده شیوه‌های مختلفی دارد، افراد می‌توانند به صورت معمول و از طریق حضوری اقدام به خرید کنند.

امروزه خرید آنلاین یا اینترنتی یکی از شیوه‌های جدید خرید است که با توجه به سابقه شرکت‌های فعال در این حوزه و امکانات خرید آنلاین که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، این شکل از خرید نیز طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. افراد از طریق خرید آنلاین می‌توانند از تمامی قیمت‌ها و اطلاعات محصولات در زمان اندک و در هر ساعتی با خبر شوند.

فروشگاه بلبرینگ شکرالهی یکی از مجموعه‌هایی است که از سال ۱۳۷۰ در فروش قطعات ذکر شده فعالیت دارد. این مجموعه با هدف عرضه مستقیم بلبرینگ و تجهیزات صنعتی به مصرف‌کنندگان و صنعتگران فعالیت خود را شروع کرد.

فروشگاه مذکور خدماتی مانند ارسال رایگان، ۲۴ ساعت ضمانت بازگشت قطعات، ارسال به سراسر ایران و با ضمانت بودن ابزارآلات را ارائه می‌دهد. افراد با مراجعه به وبسایت این مجموعه می‌توانند از قیمت محصولات مورد نظر خود مطلع شوند.

همچنین فروشگاه شکرالهی یکی از نمایندگی‌های شرکت معتبر و با سابقه بلبرینگ و ولبرینگ سازی کاجی چین است. کاجی در بیش از ۵۰ کشور نمایندگی رسمی دارد و محصولات آن دارنده استاندارد ایزو ۹۰۰۱ هستند. کاربران می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر درخصوص بلبرینگ‌ها به سایت https://bearingsco.com/ مراجعه کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انواع بلبرینگ یاتاقان ماشین یاتاقان ها بلبرینگ ها ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان

تعداد زیادی از گردشگران از کشورهای خارجی برای بازدید از این شهر به ایران سفر می‌کنند. این روزها، سفر به کاشان بسیار ساده و راحت شده و شما تنها با تهیه بلیط هواپیما کاشان می‌توانید در کمترین زمان ممکن به شهر برسید. در ادامه این مقاله به بررسی یکی از مکان‌های دیدنی کاشان یعنی تپه سیلک می‌پردازیم.

آشنایی با تپه سیلک

یکی از قدیمی‌ترین جاهای تاریخی ایران که دارای تمدن چندین هزارساله است؛ در کاشان واقع شده و تمدن سیلک نام دارد. درواقع، سیلک، نخستین تمدن در قسمت مرکزی ایران به‌شمار می‌رود که در نزدیکی فین کاشان واقع شده است. بسیاری از باستان‌شناسان قدمت این مکان را هفت تا هشت هزارسال تخمین می‌زنند.

محوطه این مکان دارای یک تپه کوچک به نام سیلک با مساحتی در حدود 5 هکتار و یک تپه جنوبی با مساحتی در حدود هشت هکتار است که در آن دو گورستان نیز قرار دارد. فاصله این گورستان‌ها از یکدیگر حدود 600 متر بوده و طول عمر گورستان اول در حدود 3500 سال تخمین زده می‌شود که یک بلوار 24 متری روی آن ساخته شده است. گورستان دوم قدمتی در حدود 3000 سال داشته و در روی آن باغ‌ها و مزارع کشاورزی قرار دارند. این تپه در سال 1310 در آثار ملی و تاریخی ایران ثبت شده است.

تاریخچه تپه سیلک

باستان‌شناسان درباره قدمت این تپه نظرات متفاوتی دارند و برخی قدمت این مکان را در حدود 7 تا 8 هزار سال می‌دانند. درواقع، قدمت و طول عمر آثار استخراج شده از این تپه به حدود 7500 سال پیش برگشته و آخرین آثار استخراج شده از این تپه نیز قدتی در حدود 5000 سال دارند. اما چگونه این تمدن شکل گرفت؟ تاریخچه آن چیست؟ مهم‌ترین دلیل ایجاد این تمدن تغییرات آب و هوایی به‌شمار می‌رود. این فلات آب و هوایی متعدل داشته و به همین دلیل در آن انواع گیاهان و درختان در آن رشد می‌کردند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از غارنشینان، غار خود را ترک و این محل را برای زندگی انتخاب کنند.

آشنایی با داستان کشف تپه سیلک

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن گردشگران را به خود مشغول کرده این است که این تپه تاریخی چگونه کشف شده است؟ در پاسخ باید بگوییم که کشف این تپه به‌صورت کاملاً تصادفی صورت گرفته است. درواقع، تا 80 سال پیش اصلاً کسی از وجود این مکان اطلاع نداشت. تا این که سیل بزرگی در این منطقه باعث بیرون آمدن اسکلت‌ها و بسیاری از موارد دیگر از زیرزمین شد و باستان‌شناسی به نام رومن گیرشمن برای بررسی این آثار از خارج از کشور به ایران آمد.

متاسفانه این شخص نیز نتوانست برای جلوگیری از نابودی این تپه کاری انجام دهد تا این که شخصی به نام صادق ملک شهمیرزادی همراه با یک تیم به بررسی این تپه پرداخته و گزارش‌های به دست آمده از نتایج کار و آثار تاریخی را نیز مکتوب کردند.

بررسی ویژگی‌های تپه سیلک

این تپه در گذشته آب و هوای بسیار خوبی داشته و انواع گیاهان و درختان در آن رشد می‌کردند؛ اما این روزها، آب و هوای آن گرم و خشک بوده و پوشش گیاهی کمتر دیده می‌شود. همچنین، در گذشته به‌دلیل آب و هوای معتدل، حیوانات اهلی زیادی در این منطقه زندگی می‌کردند. روی ظروف سفالی نقش حیوانات مختلفی مانند شیر،آهو و ماهی و... وجود داشته و دوک‌های به دست آمده نشان می‌دهد که مردم این منطقه ریسندگی انجام می‌دادند. در بخش‌هایی از این تپه گورستان‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد که مردم آن زمان مردگان خود را همراه با بعضی وسایل دفن می‌کردند.

رزرو ارزان بلیط هواپیما و هتل در فلای تودی

رویای سفر به کجا را در سر دارید؟ فرقی نمی‌کند به دنبال سواحل آفتابی، کوه‌های سر به فلک کشیده، بازارهای شلوغ یا مناظر تاریخی باشید، فلای تودی شما را در یافتن ارزان‌ترین بلیط هواپیما و هتل یاری می‌کند. فلای تودی، مرجعی معتبر برای خرید بلیط هواپیما کاشان و رزرو هتل است که با ارائه خدمات متنوع و کارآمد، تجربه سفری آسان و مقرون به صرفه را برای شما رقم خواهد زد. با فلای تودی، سفر به دورترین نقاط جهان نیز به رویای شما تبدیل خواهد شد. همین امروز سفر خود را با فلای تودی آغاز کنید! برای استفاده بهتر می توانید اپلیکیشن فلای تودی را دانلود و نصب کنید.

سخن آخر

تپه سیلک از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی درکاشان بوده که آثار به دست آمده از آن نشان از تمدن مردم آن زمان دارد. این تپه تا سالیان داراز ناشناخته بوده و در حدود 80 سال از کشف آن می‌گذرد. اگر شما هم به دیدن مکان‌های تاریخی علاقه دارید، می‌توانید در سفر به کاشان از این مکان تاریخی نیز بازدید کنید. برای مدیریت هزینه های خود و تجربه یک سفر اقتصادی، فلای تودی بهترین پیشنهاد برای شما است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895503

دیگر خبرها

  • اپل امکان دسترسی به قطعات آیفون را برای تعمیر می‌دهد
  • آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان
  • ابزار و یراق ترمووود
  • آشنایی با لیبل گچی و شبرنگ
  • آشنایی کامل با راهنمای گام به گام تعمیر پمپ هیدرولیک
  • مرتکبان خرید و فروش سلاح در فضای مجازی با حبس روبرو می‌شوند
  • آشنایی با ۵ گلزن برتر تاریخ فوتبال؛ از رده باشگاهی تا تیم ملی (+عکس)
  • آشنایی با انواع یراق پارتیشن اداری / نکات پیش از خرید
  • هنگام خرید ورق به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • راهنمای خرید سیستم گیمینگ براساس بودجه شما