Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:10:39 GMT

انجام آزمایش مدیریت آب گیاهان در فضا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۷۳۱۵

انجام آزمایش مدیریت آب گیاهان در فضا

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر تصاویری از فضانوردان ماموریت اکسپدیشن-۶۴ هنگام انجام آزمایشی خاص منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن- ۶۴ طی چند هفته گذشته روی مطالعه "مدیریت آب گیاهان"(Plant Water Management) کار کرده‌اند. در این آزمایش محققان سیستم هیدروپونیک را به عنوان روشی ممکن برای رشد گیاهان در فضا نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات قبلی نشان داده است که امکان رشد گیاهان در فضا وجود دارد اما تأمین آب کافی و هوادهی کافی به ریشه گیاه امری چالش برانگیز است.

محققان در آزمایش مدیریت آب گیاه از روش هیدروپونیک برای اطمینان از هیدراتاسیون کافی و هوادهی به منطقه ریشه گیاه از جوانه زنی تا برداشت استفاده کردند. کشت هیدروپونیک یا آب‌کشت(Hydroponics) شیوه کشت گیاه بدون خاک می‌باشد. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود و با افزودن عناصر ریزمغذی و درشت‌مغذی و نگه‌داشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند پرلیت عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود.

"کیت روبینز"(Kate Rubins)، فضانورد ناسا و مهندس پرواز ماموریت "اکسپدیشن ۶۴"، نیز چندی پیش گیاهان تربچه را برای آزمایشی موسوم به" Plant Habitat-۰۲" بررسی می‌کرد. هدف از انجام این آزمایش بررسی این موضوع بود که رشد گیاهان در محیط منحصر به فرد فضا چگونه است. علاوه بر آن فضانوردان به بررسی طعم و مواد مغذی گیاه نیز می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايستگاه فضايي بين المللي گياه فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، شش هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین در این بازه زمانی مورد آزمون و پایش قرار گرفت. 
 
او افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است. 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از اجرای برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب خبر داد و یادآور شد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • تعریف کمپوست
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود