Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک بند به تبصره ۵ درباره ضرورت توجه به برداشت از میادین نفتی مشترک با کشور‌های همسایه با ۱۰۸ رأی موافق، ۶۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بند پیشنهادی وزارت نفت از طریق بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهاد‌های عمومی غیردولتی مکلف است در طرح‌های توسعه‌ای ابتدائا با اولویت میادین مشترک نفتی به نحوی عمل نماید که فرصت‌های بهره برداری به نفع جمهوری اسلامی کاملا و به موقع صیانت شود و هرگونه تاخیر در اجرا یا اجرای ناقص این حکم به تناسب تخلف و جرم محسوب می‌شود که در مراجع قانونی و ذی صلاح قابل رسیدگی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک

وزیر نفت با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ با هدف جمع‌آوری گازهای مشعل میدان‌های نفتی غرب کشور در منطقه دهلران به‌زودی با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، هشتم فروردین‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گروه نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ رشد اقتصادی بیش از ۲۰ درصد و بالاترین رقم رشد اقتصادی را تجربه کرد که برای این دستاورد از همکارانم در صنایع نفت و گاز قدردانی می‌کنم، اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی از پیش تعیین شده از جمله تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، جهشی مطلوب در مسیر جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) با هدف جمع‌آوری گازهای مشعل میدان‌های نفتی غرب کشور در منطقه دهلران تا دو ماه آینده با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته گازهای همراه میدان‌های نفتی واقع در غرب کشور با ارسال به مشعل‌ها سوزانده شده و تا امروز واحدی برای جمع‌آوری این گازها در استان‌های غربی کشور به بهره‌برداری نرسیده است.

وزیر نفت با اشاره به سوختن روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه در میدان‌های نفتی غرب کشور ادامه داد: خوشبختانه با تکمیل طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه میدان‌های نفتی در غرب کشور، همه گازهای همراه میدان‌های استان‌های ایلام و کرمانشاه جمع‌آوری و فرآوری می‌شوند.

اوجی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این کارخانه روزانه حدود ۷ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌شود، گفت: سالانه یک‌ میلیون تن اتان با خط لوله‌ ساخت شده به پتروشیمی‌های جنوب کشور ارسال می‌شود تا خوراکشان از طریق این گازهای مشعل، تأمین و به ارزش افزوده تبدیل شود.

وی ضمن اشاره به رکورد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در روز پایانی سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در روزهای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون روزانه به‌طور میانگین حدود ۱۱۹ میلیون لیتر بنزین مصرف و سوخت مورد نیاز کشور بدون هیچ مشکلی به‌خوبی تأمین شده است.

وزیر نفت تأکید کرد: بنزین با سختی فراوانی در پالایشگاه‌ها فرآورش و در ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه عرضه سوخت کشور توزیع می‌شود، در اینجا از شهروندان محترم خواستارم با توجه به راهکارهای مصرف بهینه، به مدیریت مصرف سوخت کمک کنند.

افزایش برداشت از میدان‌های مشترک در دولت سیزدهم

اوجی درباره برداشت از میدان‌های نفتی و گازی مشترک با اشاره به اینکه در این زمینه به اعداد و ارقام‌ خوبی دست یافته‌ایم، تأکید کرد: در دولت سیزدهم حدود ۵۰ میلیون مترمکعب از میدان‌های گازی مشترک و حدود ۷۵ هزار بشکه از میدان‌های نفتی مشترک افزایش برداشت داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در رشد تولید نفت و گاز به رقم‌های مطلوبی دست یافته‌ایم و اولویت با برداشت از میدان‌های مشترک است، افزود: همه میدان‌های نفت و گاز مشترک تعیین تکلیف شده‌اند و قراردادهای آنها امضا شده است و هیچ میدان مشترک نفت و گاز بلاتکلیفی در دریا و خشکی نداریم.

ایران به تکالیف خود در قرارداد گازی ایران و پاکستان عمل کرده است

وزیر نفت درباره قرارداد خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان تصریح کرد: براساس این قرارداد تکالیفی به‌عهده طرف ایرانی و پاکستانی است که در این زمینه ایران به تکالیف خود عمل کرده است.

اوجی ادامه داد: نشست‌ها و مذاکرات سازنده‌ای با طرف پاکستانی داشته‌ایم و اسلام‌آباد خواهان تکمیل بخش پاکستانی خط لوله صادرات گاز است که امیدواریم این اتفاق خوب رقم بخورد و انتقال گاز به پاکستان آغاز شود.

دیگر خبرها

  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • به زودی، تحقق دستور رهبر انقلاب در دولت سیزدهم
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟