Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج خلیل عزیزی فعال اجتماعی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی طی یادداشتی آورده است: انتخابات شوراهای شهر و روستا این روزها زیر سایه انتخابات ریاست جمهوری در حال شکل گیری است.

وی می‌گوید: با توجه به اینکه انتخابات شوراها به عنوان پایه‌ای ‌ترین نهاد دموکراسی اهمیت زیادی در تصمیم‌گیری های یک شهر یا روستا دارد و شوراهای شهر علاوه‌ بر حضور در عرصه‌های مدیریت شهری، صاحب فضاهای شهری در حوزه‌های فرهنگی و هنری هم محسوب می‌شود، اما تا جایی که قانون به صراحت درباره وظایف و مسئولیت‌ شوراهای شهر و روستا اظهار نظر کرده است و اختیاراتی را به این شوراها سپرده است بهترین و کاربردی ترین تصمیمات را می‌توان اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی تصریح کرد: شهر یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و پایتخت طبیعت ایران و یک از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران که اقوام و طوایف مختلف را در خود جای داده است در مسیر فرهنگ سازی از کانال شورای شهر بی بهره مانده است.

این فعال اجتماعی آورده است: شورای شهری که اعضای آن منتخب طوایف باشند و بدون توجه از مسائل شهری ، آسیب‌شناسی ، روان‌شناسی و کالبدشناسی شهر فعالیت کنند، نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت .به همین دلایل  در حوزه فرهنگ ، مشکلات و مسائل شهری اشراف ندارند و شورای شهر تبدیل به محلی برای دسته‌بندی قومیتی می ‌شود.

وی عنوان کرد: امروز شهر یاسوج گوهر گرانبهای زاگرس و پایتخت طبیعت ایران دردهای بی ‌شماری در حوزه فرهنگ دارد و فرهنگ‌سازی در آن اوضاع بسیار نامطلوبی دارد که در حال تبدیل شدن به یک بیماری لاعلاج است. 

عزیزی در ادامه می‌گوید: شهرداری بر پایه آماده سازی فضای یک شهر برای بهتر زیستن مردمان آن است و این در حالی است که شاخصه‌های مختلفی برای شهر زیست پذیر وجود دارد که مهمترین آن مسائل فرهنگی است و ارتقای شاخصه های فرهنگی باعث توسعه شهر  و فرهنگ شهر نشینی خواهد شد. 

وی آورده است: اگر امروز به دنبال توسعه هستیم باید در پی انسان‌های توسعه یافته از نظر فرهنگی و اجتماعی باشیم لذا قاعدتا در برنامه ریزی های آینده شهری باید نقش فرهنگ بیشتر مورد توجه باشد.

این فعال اجتماعی بیان کرد: ایجاد جاده‌های تندرستی، احداث فرهنگ سراها ، احداث پیاده راه،برگزاری برنامه ها و مناسبتهای خاص مطابق با فرهنگ غنی و اسلامی جامعه ما و طرح هایی نظیر این ها علی رغم اینکه طرح های عمرانی هم از نیازهای مهم این شهر هستند ،اما با هدف ارتقای کیفیت اجتماعی توسط شهرداری در برنامه‌ها و زیرساخت‌ها کاهش ناهنجاری های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد. 

وی می‌گوید: با توجه به این مهم که مسائل فرهنگی بانوان یکی از مهم ترین شاخصه های ارتقای فرهنگی است و بانوان کانون تربیت هستند تجهیز بوستان بانوان شهر و همچنین احداث فرهنگسراهای اختصاصی بانوان از اولویت‌های شهر است.

 عزیزی تصریح کرد: اگر افرادی که در انتخابات شورای شهر برگزیده می‌‌شوند در امور شهری و فرهنگی تخصص ویژه نداشته باشند و با قومیت مانوس باشند، به خودی خود مسائل شورا و شهرداری نه تنها به ‌سمت اصلاح جامعه با فرهنگ و فرهنگسازی پیش نخواهد رفت بلکه درد دیگری را باعث می‌شود.

وی بیان کرد: درمان امروز معضلات عدیده فرهنگی در یاسوج نه زور و نه جریمه و تنبیه است بلکه نیازمند فرهنگ سازی از سوی شورا و شهرداری ‌هاست.

 عزیزی خاطرنشان کرد: حداقل یک عضو شورا که اشغال کننده یک کرسی مهم در پارلمان شهری است باید تخصص لازم درحوزه فرهنگ را دارا باشد تا بتواند بستر سازی مطلوب در راستای فرهنگ سازی و ارائه خدمات مطلوب را فراهم آورد و این یک امر مهم است که در پنج دور گذشته شورا به فراموشی سپرده شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ انتخابات ریاست جمهوری یاسوج شورای شهر فرهنگ سازی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با شهرداران کلانشهر‌های کشور گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند. برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسرا‌های ارزان قیمت ایجاد کند تا زائران به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نشوند.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است گفت: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن‌ها عرضه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهر‌ها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن‌ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج