Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@05:10:07 GMT

هشدار عراقچی درباره تصویب قطعنامه در شورای حکام

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۷۵۷۵

هشدار عراقچی درباره تصویب قطعنامه در شورای حکام

به گزارش تابناک به نقل از فارس، چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و اتریش امروز (دوشنبه) ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی با حضور «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «پیتر لااونسکی» قائم مقام وزارت امور اروپایی و بین الملل اتریش برگزار شد.

در این نشست طرفین ضمن تاکید بر مناسبات تاریخی و دوستانه دو کشور، آخرین تحولات مربوط به برجام را به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید عباس عراقچی لغو کامل تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه را شرط اساسی بازگشت کامل جمهوری ایران به اجرای تعهدات برجامی برشمرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن انتقاد شدید از عدم اقدام موثر طرف‌های اروپایی در زمینه اجرای تعهداتشان، هرگونه تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را غیرسازنده و تهدید کننده فضای ایجاد شده برای دیپلماسی، به ویژه بعد از توافق اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ارزیابی کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در این خصوص اعلام کرد علیرغم هشدار‌های ایران و روسیه، تروئیکای اروپایی به دنبال حمایت از تلاش ضد ایرانی آمریکا در نشست شورای حکام برای تصویب قطعنامه علیه ایران هستند. (اینجا بخوانید)

گفتنی است سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: وزیر امور خارجه در نشست امروز کمیسیون اعلام کرد که چنانچه در جلسه شورای حکام قطعنامه تخریبی علیه ایران صادر شود، ایران واکنش جدی نشان خواهد داد.

* استقبال اتریش از توافق ایران و آژانس

قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش با یادآوری مواضع کشورش در حمایت از برجام، از توافق اخیر در جریان سفر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران استقبال و آن را فرصتی برای دیپلماسی خواند.

پیتر لااونسکی آمادگی اتریش را برای هرگونه کمک به تقویت دیپلماسی در این مسیر اعلام کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آزادراه غدیر شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی توافق ایران و آژانس آژانس بین المللی انرژی اتمی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای حکام آزادراه غدیر شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی امور خارجه شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل عازم نیویورک شده است.

حسین امیرعبداللهیان امروز چهارشنبه و قبل از عزیمت به مقصد نیویورک، توقفی را در استانبول ترکیه داشت.

نشست شورای امنیت فردا برگزار می‌شود. این نشست، تحولات منطقه و شرایط غزه را بررسی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود