Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:10:39 GMT

صالحی در کمیسیون اصل ۹۰: ملزم به اجرای قانون هستیم

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۷۶۹۳

صالحی در کمیسیون اصل ۹۰: ملزم به اجرای قانون هستیم

به گزارش ایرنا، علی خضریان با اشاره به نشست عصر امروز (دوشنبه) کمیسیون اصل ۹۰ با رییس سازمان انرژی اتمی افزود: جلسه رسیدگی به شکایت‌های واصله بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس پیرامون طرز کار سازمان انرژی اتمی و بیانیه مشترک آن باآژانس در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور علی اکبر صالحی، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و دیگر مدیران سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه پرونده‌ای در خصوص این شکایت در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ باز شده، لازم است توضیحات مسئولان در کمیسیون شنیده شود.

وی ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به اصل ۷۷ قانون اساسی مبنی بر اینکه عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، همچنین ماده ۶ قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها سوالاتی از رییس سازمان انرژی اتمی مطرح کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مطرح کردند که چرا بیانیه مشترک بین سازمان و آژانس که روح تفاهمنامه دارد و الزاماتی بین طرفین ایجاد کرده برای تایید و تصویب به مجلس ارسال نشد در این زمینه رییس سازمان انرژی اتمی گزارشی از روند پیگیری اجرای قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها در دولت، جلسات شورای عالی امنیت ملی پیرامون این موضوع و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه کرد.

خضریان در ادامه توضیح داد: صالحی با اشاره به برخی تصمیمات جلسات شورای عالی امنیت ملی و تاکید بر اجرای قانون اقدام راهبردی بیان کرد که سازمان خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند و مصوبه مجلس در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: رییس سازمان انرژی اتمی عنوان می‌کند که با توجه به اینکه تاکیداتی مبنی بر اینکه مصوبه مجلس با کمترین هزینه در حوزه سیاست خارجی ایران اجرایی شود مقرر شد مهلت سه ماهه در نظر گرفته شود تا اطلاعات در سایت‌های هسته‌ای ضبط اما در اختیار آژانس قرارداده نشود تا اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل کردند، تحریم‌ها برداشته شد و آزمون سنجی شد، آژانس به اطلاعات دسترسی پیدا کرد در غیر این صورت اطلاعات باطل می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این سوال برای کمیسیون پیش آمد که از کجای قانون بازه زمانی استخراج شده و از کجا مشخص است که بازه سه ماه مجدد تمدید نشود، گفت: رییس سازمان انرژی اتمی در مورد سوال اول تاکید کرد که متن بیانیه با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هماهنگ شده بود که این توضیح برای کمیسیون پذیرفته نبود، چرا که دبیرخانه مصوبه شورای عالی امنیت ملی را ندارد. در خصوص زمینه تمدید زمان نیز تاکید شد که به هیچ وجه تمدید پذیر نیست؛ در بیانیه هم بیان شده این بازه زمانی موقتی است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: از نظر اعضای کمیسیون اصل ۹۰ تفسیر اعمال شده سازمان انرژی اتمی از قانون مجلس در این بیانیه پذیرفته نبود از این رو مقرر شد نشست دیگری با کمالوندی داشته باشیم، همچنین سازمان انرژی اتمی پاسخ مکتوب به سوالات کمیسیون بدهد و پس از دریافت گزارش کمیته سیاسی، امنیتی و نظامی، کمیسیون اصل ۹۰ نظر نهایی خود را اعلام کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران علی اکبر صالحی شورای عالی امنیت ملی بهروز کمالوندی کمیسیون اصل 90 مجلس علی خضریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران علی اکبر صالحی مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران علی اکبر صالحی شورای عالی امنیت ملی بهروز کمالوندی کمیسیون اصل 90 مجلس علی خضریان اخبار کنکور رییس سازمان انرژی اتمی شورای عالی امنیت ملی کمیسیون اصل ۹۰ اجرای قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.   به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.   وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.   اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت