Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس یاسوج، نسیم راوند_ به جرات می‌توان گفت استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از پتانسیل‌ها و استعداد است و چون حمایت نشده‌اند این استعدادها شکوفا نشده و شناخته نشده است، اما هستند عده‌ای که با دست خالی تلاش می‌کنند، افتخار می‌آفرینند و چون نگینی می‌درخشند.

درست مثل دختران ورزشکار تیم موی‌تای کهگیلویه و بویراحمد که تاکنون موفق شدند ۴ مدال طلای المپیادها، ۲ طلای تیم ملی و ۲ طلای بازی‌های آسیایی کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما چه شد که بچه‌های پر استعداد کهگیلویه و بویراحمد به این سطح از افتخارات رسیدند آن هم بدون اینکه مورد حمایت قرار گیرند یا کسی از حالشان را بپرسد.

رویا الهی سرمربی تیم موی‌تای بانوان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال گفت: سطح تیم به مرحله‌ای رسیده بود که برای مسابقات انتخابی تیم ملی اعزام به بازی‌های آسیایی آماده می‌شدیم.

در مسابقات انتخابی تیم ملی خانم‌ها نادیا اعتمادمقدم و فاطمه آرین به اردو دعوت شدند و سال ۹۸ اعتماد مقدم موفق شد در مسابقات آسیایی ابوظبی در ریشه موی‌‌تای برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشورمان مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کند و مدال نقره هم به فاطمه آرین رسید.

 

الهی مربی این تیم با اشاره به مشکلات متعددی که بانوان ورزشکار با آن مواجه هستند، گفت: معضلی که داریم اینکه میان ادارات پاسکاری می‌شویم و آنها برای حق مسلم این بچه‌ها ما

بچه‌های ورزشکار ما هنگام تمرین به دلیل سوء تغذیه ضعف می‌کنند، حتی کرایه‌ تمرین امدن و رفتنش را خودم می‌پردازم، ورزشکار من لباس و کفش تمرین ندارد و دارنده طلای بازی‌های آسیایی مورد حمایت هیچ جایی نیست و در هزینه‌ها دچار مشکل است.

ورزشکاران افتخار آفرین و طلای آسیایی من بعد از اینکه از مسابقات باز می‌گردند تنها توسط ورزش و جوانان حمایت می‌‌شوند، آنها هزینه ایاب و ذهاب ندارند شرایط همین‌طور پیش برود خانواده‌ها مانع حضور آنها می‌شوند.

اما با وجود این مشکلات همیشه دست‌های مهربانی هستند که به یاری دیگران می‌شتابند. نمونه آن خیری است که بعد از اینکه استعدادهای دختران کهگیلویه و بویراحمد را دید به یاری آنها شتافتند و روز گذشته با حضور شاهرخ کناری و جمعی از اهالی ورزش،خانواده شهدا و رسانه‌ها سالن تجهیز شده شیرهای جوان( دختران موی‌تای کار یاسوجی) افتتاح شد.

 

در حاشیه این مراسم فرماندار پای صحبت‌های ورزشکاران نشست و ضمن تقدیر از خانواده مندنی‌پور خیر هم‌استانی قول مساعد داد مشکلات ورزشکاران را حل و فصل کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دختران ورزشکار افتخارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باران برزه کار با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران هموفیلی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمار‌های تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید. برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد، ۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم. برزه کار با اشاره به آمار‌های بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شد. مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد. وی از هدفگذاری‌های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک‌های حمایتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • ۶هندبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدند
  • دعوت ۶ هندبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به تیم ملی
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی