Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ارجمند گفت: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، موزه رختشویخانه، موزه‌های باستان‌شناسی ابهر، موزه مردان نمکی و غار کتله خور به سامانه خرید الکترونیکی بلیت مجهز می شوند.

وی افزود: استان زنجان با داشته‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی و تنوع اقلیمی و طبیعی کم‌نظیر، جزء مقاصد برتر گردشگری داخلی و خارجی در همه فصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ارائه خدمات الکترونیک می‌توان تا حدود زیادی از تجمعات کاهش ارائه خدمات الکترونیک گامی که با شعار دولت الکترونیک از گذشته آغازشده است و با شیوع کرونا شدت گرفت.

ارجمند ادامه داد: ازآن‌جهت که اماکن گردشگری استان زنجان همه‌ساله در فهرست پربازدیدترین اماکن کشور قرار داشته‌اند و به‌ویژه در ایام نوروز گردشگران و مسافران بسیاری برای بازدید از این بناها با صف‌های طولانی مواجه می‌شدند و بهترین راه مبارزه با کرونا استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است و بهترین راه‌حل اجرای برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی است که بسترهای مناسبی برای آن فراهم‌شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به امکان خریداری بلیت الکترونیکی اماکن گردشگری تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی از سه روش مختلف گفت: «روش اول مراجعه به وب‌سایت خرید آنلاین بلیت به آدرس اینترنتی www.tafrihati.com و پرداخت اینترنتی از درگاه بانک و دریافت بلیت است.

ارجمند اظهار داشت: استفاده از ابزارهای نوین برای افزایش سطح خدمات و ارتقای کیفیت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل و یا پرتال bilit.tafrihati.com نسبت به تهیه بلیت الکترونیک و خرید آنلاین اقدام نموده و با مراجعه به موزه دیگر منتظر صدور بلیت نباشند.

وی افزود: در روش دیگر متقاضی می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار تلفن همراه فروش بلیت اقدام به خرید نماید؛ که البته امکان دریافت نرم‌افزار با دو روش فراهم‌شده و متقاضی می‌تواند با اسکن QRcode، آدرس لینک برنامه یا با ارسال کلمه iran به شماره ۳۰۰۰۷۱۷۱ نرم‌افزار موردنظر را دریافت کند.

کد خبر 5159465

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان موزه امیر ارجمند ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد گرگان زلزله بوشهر کرونای انگلیسی اردبیل بارش برف شهید شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد

علی بویری گفت: باتوجه به وضعیت آثار شاخص و منحصر به‌فرد موجود در آنها که بعضاً سال‌ها بود در وضعیت نامطلوبی قرار داشت و جز پایش‌های موزه‌ای امکان حفاظتی دیگری نداشتند، پس از ارزیابی و اولویت‌سنجی براساس پایداری وضعیت و همچنین وضعیت نمایش موزه‌ای بر اساس اولویت‌های استاندارد این حوزه و ارزش‌گذاری بر حفظ آثار تاریخی و حفظ شأن و ارزشمندی آثار و نیز احترام به بیننده موزه‌ای، مرمت هفتاد اثر با نظارت معاون میراث‌فرهنگی استان و کارشناس پایگاه میراث‌جهانی به عنوان ناظر مقیم در دستورکار قرار گرفت.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوش ادامه داد: در این راستا، هفتاد شیء از بخش‌های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی از جنس سفال و شیشه، به‌منظور عملیات حفاظت و مرمت به کارگاه و آزمایشگاه مرمت پایگاه میراث‌جهانی شوش انتقال یافتند و پس از طی فرآیند حفاظت و مرمت، به تالار‌های موزه و ویترین‌های نمایش برای بازدید عموم برگردانده شدند

او با اشاره به این‌که آثار تاریخی مرمت‌شده در این طرح شامل اشیایی از دوره‌های تاریخی مختلف از جمله پیش از تاریخ، ایلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی و از جنس سفال و شیشه بودند افزود: شاخص‌ترین این آثار، لیوان‌های منقوش، ظرف‌ها وجام‌های پیش از تاریخ موزه بودند که وضعیت حفاظت و مرمتی آنها نامطلوب و به علت حساسیت آنها سال‌ها بود که دست‌نخورده باقی مانده بودند که در این طرح، اشیاءِ یادشده، بازبینی و مستندنگاری دقیق شدند و پاک‌سازی آثار از رسوبات و آلاینده‌های محیطی نیز انجام شد. همچنین حذف آثار مرمت‌های متعدد و کهنه و نیز الحاقات هم در دستورکار قرار گرفت و اتصالات جدید و مرمت بخش‌های کمبود با تکیه بر استاندارد‌های جهانی این حوزه و استحکام‌بخشی ساختار نیز روی آنها اجرا شد و برای مشاهده عموم دوباره در موزه قرار گرفتند.

بویری گفت: موزه باستان‌شناسی شوش در سال ۱۳۴۵، در جوار قلعه و محوطه باستانی شوش گشایش یافت و از شاخص‌ترین موزه‌های ایران به‌شمار می‌رود که آثار ارزشمندی از دوره‌های مختلف باستانی ایران را در خود جای داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • پیش‌فروش بلیت «مست عشق» آغاز شد+ سایت های خرید بلیت، زمان اکران و دانلود آهنگ فیلم مست عشق
  • ثبت ۱۲۰۰ شکایت از خودروسازان در سامانه خدمات پس از فروش
  • تداوم اجرای طرح نور در اصفهان / این طرح در اماکن عمومی، واحدهای صنفی و خودروها اجرا می‌شود
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی